17.

23 7 7
                                    

"Kako vam se čine?",upitala je Zoja koja je nervozno šetala u krug dok su Artem i Taisija sedeli za stolom u velikoj radnoj sobi i posmatrali njene radove. "Meni se sviđa nešto ovakvo. Jednostavna haljina sa čipkom i pokojim biserom", odgovorila je Taisija pružajući joj papir. "Okej, jel bih mogla da ti uzmem mere? Kratak je rok da ih završim tako da ću verovatno već danas početi",dodala je Zoja. "Da, naravno",složila se Taisija. "A ti Arteme? Jel si pronašao nešto što ti se dopada",dodala je Zoja pogledavši svog druga. On je podigao pogled ka njoj pomalo zamišljen. "Šta god da se najbolje slaže uz njenu haljinu",rekao je. "Okej, onda ću vam samo uzeti mere",rekla je Zoja uzimajući metar iz torbe. Prišla je Taisi i uzela njene mere zapisavši ih u svesku. Ubrzo potom je prišla Artemu koji je evidentno izbegavao njen pogled.

Zoja je što je brže mogla uzela sve potrebne mere i odmakla se od njega. "Okej, to bi onda bilo to. Hvala vam",rekla je grabeći stvari. "Hvala tebi",rekla je Taisa uz osmeh kako bi učinila tišinu manje neprijatnom. " Da, hvala ti",dodao je Artem. Svi su krenuli da izlaze iz prostorije ugledavši Vasju koja im je mahnula. "Zoja, ostani na ručku! Kraljica se izvinila što neće stići ima neka preča posla stoga ima jedno prazno mesto!", objavila je pokazujući im rukom da je slede ka prostoriji za ručavanje. Zoja je progutala knedlu i pošla za ostalima. Taman je pomislila da ovaj dan ne može biti gori i naravno da je Vasilisa morala umešati svoje prste kao i svaki put...

*****

Seli su za sto na kom se nalazila raskošna gozba. Vasja je sela na čelo stola. Artem i Taisija s desne strane a Zoja s leve. "Pa, Zoja da li si smislila ko će ti biti pratilac za venčanje?",upitala je Vasja ispivši gutljaj vina. Zoja je slegla ramenima. "Moja jedina briga je da završim kreacije na vreme",odgovorila je. Vasja ju je prostrelila olujnim očima uz vragolasti smešak. "Sigurna sam da će se već naći neko. Imaš dosta obožavaoca" Zoja je zbunjeno namrštila obrve. "Šta bi to trebalo da znači",nadovezala se takođe ispivši gutljaj vina. Princeza pepeljasto plave kose je samo slegla ramenima. "Oh ništa ništa",dodala je lukavo.

Artem je prevrnuo očima. "Vasja možeš li da budeš fina makar jednom??",upitao je ravnim tonom. Taisa je samo sedela zabavljena čitavom scenom. "Dragi bato mislim da si ti taj koji je fino Sunašce naše porodice. Svetla tačka , uvek fin i dobar bez ijedne jedine mane. Zar ne?",nije ga štedela sestra. Artem je samo uzdahnuo. Ova bitka nije bila vredna truda. "Mora i to neko pretpostavljam",uzvratio je sarkastično uz lažni osmeh. "Imaš li ti pratioca Vasja?",ubacila se Taisija kako bi odagnala tenziju. Vasja se nasmešila. "Da zapravo. Mada to ću ostaviti kao iznenađenje",objavila je ponosno. Zoja je osetila kako joj se krv ledi u žilama. Vasjin pogled je nagovestio nevolju. "Jadan taj koji će tebe trpeti",dodao je Artem ustavši od stola. Za njim su ustale i Zoja i Taisija. Vasja se samo zakikotala ispivši čašu vina do kraja. Zatim je ustala i teatralno prošla pored svih njih. "Biće to nezaboravan dan",objavila je dok je odlazila...

"Vidimo se Zoja. Hvala ti",objavila je Taisija koja se pela uz stepenice. "Nema na čemu",uzvratila je Zoja uz smešak. "Taisa idem da je ispratim, brzo se vraćam okej?",rekao je Artem nekako ozbiljno. Prelepa devojka duge smeđe kose je klimnula glavom i otišla na sprat...

*****

Artem i Zoja su koračali kroz ružin vrt u tišini. Artem je stavio ruke u džepove pogleda uprtog ispred sebe. "Izvini za Vasju. Ume da pretera", rekao je tiho. Zoja je slegla ramenima takođe gledajući predeo pred sobom. "Vasja ko Vasja. U redu je",odgovorila je. Artem je prošao rukom kroz nemirne lokne. "Izvini i zbog mog ponašanja...",prošaputao je. Zoja ga je na kratko pogledala svetlo zelenim očima. "Nema potrebe da se izvinjavaš Arteme",rekla je nekako s težinom u glasu. Artem je uzdahnuo. "Nisam se poneo kako treba. Ne znam šta mi je bilo ono veče.. Ali Zoja šta se dešava s tobom? Kad sam došao ti si plakala i...",nastavio je tiho. Zoja je samo stegla fasciklu u rukama. "Ne želim da pričam o tome. Dobro sam. Da li si ti dobro? Delovao si nekako drugačije",presekla ga je. Sada su već bili kod kapije. "Mislim da bi bilo bolje da ne kažem ništa. Vidimo se",rekao je zaokrenuvši se nazad ka palati. "Arteme, nedostaješ mi. Kakvi smo bili.. Nedostaje mi moj najbolji prijatelj",rekla je tiho. On se nije okrenuo, samo je stao ukopan u mestu. Nije je mogao pogledati dok je izgovarao sledeće:

"I ti meni nedostaješ Zoja, ali ja ne znam kako da uništim ova osećanja prema tebi. Što se više trudim to su intenzivnija. I to nije tvoja krivica, naravno da nije. Samo ne znam kako da se pomirim s tim trenutno"...
Zoja je ostala u šoku. " Arteme mislim da je voleti mene najveća greška budi siguran u to! Ja nisam vredna tvoje ljubavi! Ničije zapravo...", rekla je i samo je požurila da ode odatle dok su jecaji pretili da je preplave...

Taisa je sedela na prozoru i posmatrala kako Zoja žurno odlazi iz dvorišta Grimizne palate. Mogla je videti hirovitost u Artemovim pokretima i nije mogla da se ne zapita da li postoji nešto nikada izrečeno, nešto što samo njih dvoje dele? Neka mizerija samo njima poznata. Da li su to pisci zvali ljubavlju? Ili je možda nešto drugo bilo u pitanju...

*****

Kaz je parkirao kola ispred kluba Teatro. Na samom ulazu je bila gomila ljudi. U moru nepoznatih lica opazio je Katju. Bila je tako lepa. Imala je šljokičastu senku i sjaj za usta odevena u teksas suknju i običan narandžasti top. Smejala se i izgledala tako bezbrižno. "Hej",rekao je uz osmeh. Katja je stajala kraj dva druga i dve drugarice. "Ljudi, ovo je Kaz. Večeras je sa pogrešne strane šina. Šta kažete da mu pokažemo dobar provod?",objavila je uz osmeh. "O nisi spreman za ovo ludilo",rekli su ostali dok su ga povukli da pođe za njima. "O spreman sam itekako", dodao je Kaz ulazeći unutra. Veče je bilo obećavajuće i u vazduhu se moglo osećati ludilo...

Neonska svetla šarala su prostorijom dok su ljudi u pijanom zanosu euforično igrali. Dvojica Katjinih drugova su doneli šotove za sve njih stavivši ih na barski sto pred njima. "Za nezaboravno veče",rekli su podižući čaše u vis. "Za nezaboravno veče!", složili su se ostali ispivši piće na eks. Kaz je bio prijatno iznenađen Katjinim prijateljima. Svi su bili jako fini i druželjubivi. Veče je prolazilo iznenađujuće brzo..

"Kako ti se čini ovde?",upitala je Katja uz pijani smešak. Kaz se nasmešio. "Kul je mesto, a i prijatelji su ti super",uzvratio je dok su igrali u ritmu muzike. "Nije ti loš ovaj"drugar"", diskretno je dobacila njena drugarica ćušnuvši Katju ka Kazu. Katja je samo prevrnula očima uz osmeh. "Izvinjavam se na ovome",rekla je Kazu koji joj je prošao prstima kroz kosu. "Meni ne smeta, ne znam za tebe",smelo je odgovorio. Katja ga je pogledala suzivši oči. "Mislim da bi bilo vreme da krenem. Radim prvu smenu sutra",rekla je. "Hajde ispratiću te",rekao je krenuvši za njom. "Stvarno ne moraš. Mogu i sama",rekla je mahnuvši svojim prijateljima koji su im zviždali iz daljine uz pijani smeh. "Hej, ja sam džentlmen kad želim da budem. Nema pregovora",objavio je Kaz dok su izlazili na puste noćne ulice.

"Hvala što si me pozvala. Baš je bilo lepo",rekao je dok su hodali ka Katjinoj zgradi. Plavuša je slegla ramenima uz osmeh. "Drago mi je, svi su te zgotivili",odgovorila je. "Hej, kad smo kod drugara.. da li bi možda htela da ideš sa mnom na venčanje mog druga? Kao prijatelji naravno", pitao je uz šarmantni osmeh. Katja se zasmejala. "Apsolutno mi je genijalno što pitaš takve stvari.. Ne znam Kaze, mislim da bi to već bilo previše",uzvratila je skeptična. "Ne ozbiljno! Mislim da bi moglo biti zabavno",nije posustajao. Katjino lice je poprimilo neki čudan izraz. "A tvoj prijatelj je?", nadovezala se.

"Artemis Voronin.. Znam da te bukvalno pozivam na kraljevsko venčanje ali veruj mi da je on sasvim okej dečko, nimalo uštogljen ili tako nešto".. Katja je gledala mutna svetla grada i razmišljala. "Ne znam, zvuči kao baš veliki događaj.. Hvala ti na pozivu ali mislim da je to previše za mene. Ne pripadam tom svetu i ne bih se osećala prijatno..", odgovorila je. Kaz je klimnuo glavom. "Okej, ako se predomisliš ponuda stoji", zaključio je dok su stajali ispred njene zgrade. Katja je klimnula glavom. "Kako se tako dobro uklapaš ovde? Čak su te i moji prijatelji zgotivili. Svaka čast iskreno..",rekla je dok se pela uz stepenice ka ulazu u zgradu. Kaz je slegao ramenima. "Mislim da bi se i ti sasvim dobro uklopila u moj svet.. Razmisli o venčanju okej? Ako odlučiš da dođeš svečano obećavam da ću napraviti prijatnu atmosferu",uzvratio je. Katja se osmehnula otvorivši vrata zgrade. "Laku noć Kaze. Razmisliću ali ništa ne obećavam",rekla je ulazeći unutra ...

Otrov u rajuWhere stories live. Discover now