36.

19 4 12
                                    

Hangar za reviju bio je spreman. Svetla neonskih boja sijala su obasjavajući svaki kutak prelepe piste koja je bila postavljena celom dužinom puta. Zoja je provirivala iza zavese kako bi videla koliko ljudi se skupilo. Naglasila je Kazu i Artemu da želi da čuje utiske posle revije i da će do tada morati da se strpe. Veliki broj ljudi iz modne industrije takođe je pristigao. Zoja je zaista imala kredibilitet i nadala se da će je makar neki podržati. Bilo je tu naravno i onih koji su došli kako bi ih postavila na stub srama.

Duboko je uzdahnula ugledavši takođe i Morozova među njima. Jedva je čekala sa vidi izraz na njegovom licu kada revija otpočne. Blago je reći da je bila nervozna. Bila je prestravljena. U potpunosti prestravljena ali takođe i uzbuđena. Primetila je koliko je napredovala za ovih mesec dana. Ojačala je. Njene rane kao da su makar malo zacelile. Njeni roditelji su takođe sedeli u prvom redu. Nije mogla ni zamisliti njihovu reakciju. Nadala se da je niko od ljudi koje je volela neće gledati drugačije i da će biti ponosni što je ovo uradila ne samo za sebe već i za sve ostale devojke. Zatvorila je zavesu i okrenula se ka manekenkama. Pripreme šminke i frizure skoro da su bile gotove.

Pogledala je svoj odraz u ogledalu. Njena šminka bila je blaga. Fokus večeras je bio samo na kreacijama. Svaka od devojaka nosila je neobične haljine šarenih boja. Sve zajedno izgledale su kao neke ratnice. To zaista i jesu bile. Kreacije su bile retro i smele. Zaista nešto što Volgorodska scena nije videla do sada. Makar ne na način koji će večeras biti prikazane...

" Prava borba tek počinje. Nadam se da si spremna za to",začula je poznati glas i okrenula se. To je bila Vasja odevena u haljinu koju joj je poklonila. Zaista je izgledala veličanstveno sa tamnom senkom koja je dobro dopunjavala samu haljinu i isticala njene prodorne oči. "Hvala ti. Hvala što si mi pomogla da ovo ostvarim. Nadam se da ću biti spremna..Očekujem utiske posle",dodala je uz osmeh. Vasja je samo klimnula glavom i ubrzo krenula u sporedni deo hangara koji ljudi nisu mogli videti ali ona je imala savršeni pogled na pistu...

*****
Kaz, Artem i Taisija su sedeli kraj Zojinih roditelja i nestrpljivo čekali da revija počne. "Da li si ti imao predstavu da je spremala ovaj projekat?",upitao je Artem zbunjen. Kaz je odmahnuo glavom. "Ne ni najmanje.. verovatno je htela sve da nas iznenadi",dodao je. "Hej gde je Katja inače",nadovezala se Taisija. "Da već vidim nešto mi čudno",složio se Artem. Oboje su ga gledali iščekujući odgovor. Kaz je napravio neku čudnu grimasu vidno mu je bilo neprijatno. Izgleda da je bilo vreme za neizbežnu i užasnu istinu...

Zaustio je da odgovori ali tada je Artem dodao: "Mi o vuku.. Hej Katja!",mahnuo je devojci koja je upravo dolazila ka njima. Bila je odevena u kratku bebi plavu haljinu. Kaz se zaledio kada ju je ugledao ali nije rekao ni reč. Ona je pozdravila sve uz osmeh i sela pored Kaza. "Šta ćeš ti ovde?", upitao je da samo ona čuje. "Zoja je insistirala da dođem. Nisi im rekao?", takođe je šapnula. "Nisam",priznao je Kaz. Ona je samo klimnula glavom. "Otići ću čim se ovo završi. Neću da ti bude neprijatno",dodala je. Kaz je uzdahnuo. "Nije mi neprijatno..nema veze. Ostani koliko god želiš",bio je krajnje fin. Ipak znao je da je to iz sebičnih pobuda. Nekako je bio lep osećaj praviti se da je sve kao što je bilo. Makar još malo...

*****

Revija je ubrzo otpočela... Zoja je izašla na scenu propraćena aplauzom. Nosila je kratku bledo zelenu haljinu sa trakama vezanim oko butina i ruku. Izgledala je kao neka ratnica i vila u isto vreme. Bila je vidno nervozna ali hodala je sigurnim korakom. U ruci je držala mikrofon i obratila se svima prisutnima:

"Dobro veče svima. Drago mi je da vas vidim u ovolikom broju večeras. Verovatno se pitate zašto sam napustila Elle. Odakle ovaj projekat? I slično. Biću iskrena. Trebalo mi je puno hrabrosti da se odvažim za ovakav potez. Napustila sam Elle iz istog razloga zbog kog se i ova revija večeras održava. Verovatno će ovo veče napraviti opštu pometnju ali to mi je bila i namera. Modna industrija spolja deluje kao divno i obećavajuće mesto. U trenutku potpisivanja ugovora mislite kako će se svi vaši snovi ostvariti i u pravu ste. Ipak slava ima svoju cenu.

Niko vam neće reći o ljudima koji vas dočekuju otvorenih ruku a zapravo samo traže način da vas iskoriste. Niko vam neće reći da postoji šansa da doživite uznemiravanje na svim poljima. Niko vam neće reći da postoje jako loši ljudi koji samo čekaju male devojčice i devojke da padnu u njihove kandže. Mislićete da je sve to normalno. Potisnućete sve loše što vam se dogodilo jer hej ostvarili ste svoj san. Postali ste najpoznatija manekenka u zemlji. Nije vredno toga. Verujte mi nije vredno.

Možda iza sebe imam silne uspehe ali takođe i ožiljke koji verovatno nikada neće u potpunosti zaceliti. Bila sam iskorištavana i zlostavljana od strane ljudi kojima sam verovala. Od strane ljudi koji sede ovde večeras i nelagodno me gledaju. To su ljudi koji nisu retki. Ni najmanje! Ima ih čak i previše. Želim da razmišljate o ovome što vam pričam! Ovo se ne odnosi samo na modu već i na sve loše ljude koji iskorišćavaju osobe kako bi dokazali svoju nadmoć! Na sve predatore koji se kriju iza idiličnih fasada.

Takvi ljudi mi se gade. Ove devojke večeras su tu da prošetaju pistom da bi pokazale da ih niste slomili! Niste nas slomili i ovo je tek početak pakla koji ste itekako zaslužili", govorila je jasno i glasno zatim direktno pogledavši Morozova u lice koji ju je preneražen gledao pun besa i neverice.

"Damjane Morozov nisi me uništio. Vidimo se na sudu. Prenesi moje srdačne pozdrave Janu Ergu",dodala je. Masa je bila krajnje zbunjena. Zojini roditelji su se držali za ruke i šokirani posmatrali svoju kćer u neverici šta joj se dogodilo. Artem, Kaz, Taisija i Katja su je gledali sa suzama u očima u potpunoj neverici. Zoja se kratko naklonila i otišla sa scene. Manekenke su tada krenule da hodaju ponosno dignute glave. Svaka od njih je ispričala svoju priču i zaista je bilo potresno čuti šta su sve proživljavale. Mnogi ljudi su pobegli ali mnogi su i ostali upijajući sve što se dešavalo. Već u tom trenutku mediji su poludeli. Zojina revija postala je najaktuelnija tema u gradu.

*****
Zoja je otišla iza bine kako bi se presvukla. Revija se bližila kraju i trebalo je uskoro da se suoči sa svojim roditeljima i prijateljima. Osećala se podjednako nervozno kao i kada je pričala na bini...

"Kozloski čestitam. Ovo je početak ostatka tvog života", rekla je Vasja prilazeći joj sa lukavim smeškom. "Hvala, nadam se da će budućnost doneti dobre stvari", odgovorila je Zoja sva pod utiskom. "Hoće. Zadrži ovaj ratnički duh. Trebaće ti na sudu", dodala je Vasja. Zoja je klimnula glavom. "Pretpostavljam da je ovo kraj naše saradnje",objavila je Zoja pomalo tužna. Nekako se navikla na ovog demona od osobe.

Vasja je klinula glavom dok su njene olujne oči sijale u mraku. Izgledala je otmeno, poput crne mačke.
"Kada smo počinjale s ovom avanturom pitala si me koja je moja tajna... pretpostavljam da je to ovo",rekla je Vasja ozbiljno zatim je poljubivši. Kratko i odlučno. Istom brzinom kojom se poljubac dogodio povukla se korak unazad. Zoja je bila toliko u šoku da je samo sleđeno stajala i gledala je nemoćna da se pomeri boreći se za reči.

Vasja je bila malo viša od Zoje stoga je izgledala krajnje neustrašivo čak i u ovakvom trenutku. Zoja i dalje nije verovala šta se upravo dogodilo. "Vasja, ali.. ali zašto?",promrsila je plitko dišući kako bi dala makar malo smisla ovoj situaciji. Smela princeza se onda lukavo nasmešila, ali sada je Zoja zasigurno znala da je ovo ponašanje samo vešto skrojena maska.

"Srećno Kozloski",rekla je nestajući među senama sa nečujnim zbogom u rečima koje su se zagubile negde između redova. Zoja nije mogla da progovori niti da se pomeri.
Samo se zaledila i posmatrala pravac u kom je Vasja otišla ostavljajući je sa još više pitanja. Dok su rešavale jedan problem s lakoćom se pojavio drugi...

Zoja je nekako uspela da se natera da se sabere. Nije imala vremena da razmišlja o ovome. Tek je trebalo da stane pred sud porodice i prijatelja. Ovo veče je zaista bilo previše za podneti...

Otrov u rajuWhere stories live. Discover now