8. bölüm

671 46 0
                                    

Yuria dükkan sahibi ile Fren arasında neler olduğunu anlayamadı ve şaşkın bir ifade gösterdi. Az önce gülümseyen dükkan sahibi korkudan titriyordu, Fren ise alışılmadık bir ruh halindeydi.

"... Fren?" Yuria temkinli bir şekilde Fren'i çağırdı.

"Benim adımı  Sadece Yuria söyleyebilir." Esnafı tehdit ettiğinden farklı olarak Fren, Yuria'ya cevap verdiğinde sesi sakindi. Sözlerinde diken yoktu, düşmanlık da yoktu. Yine de Yuria'nın yüzünde Fren'in sözlerini duyan biraz sıkıntılı bir ifade vardı.

Onun duygularını anlamadığı için değildi. Başka hiç kimse ona ulaşmaya çalışmamıştı, bu yüzden adının bir yabancı tarafından dostça çağrılması rahatsız edici olurdu. Ona her zaman canavar ya da çöp denirdi, bu yüzden bu oldukça korkutucuydu.

“... bana sadece Yuria öyle diyebilir. Yuria benim adımı verdi." Yuria sessiz kaldığında Fren tekrar konuştu.

Ona verdiği isim özeldi; içinde parıldayan bir ışık vardı ve onu bu isimle her aradığında hissettiği sıcaklığı sevdi. O ismi her duyduğunda kendini güzel ve değerli hissediyordu. Ona verdiği isim, başkalarının ona söylediğinden farklıydı. Başkasının bu özel ismi söylemesine izin veremezdi, eğer bu olursa Yuria'nın onu her aradığında hissettiği sıcaklık ve sevgi azar azar yok olacaktı. Ona zarar veren insanlar sonunda tüm sıcaklığı alıyor gibiydi. Sanki zar zor kavradığı ışığı kaybetmek üzereydi.

Sözlerini duyan Yuria sessizce Fren'e baktı ve açık, obsidyen gözleriyle göz teması kurdu. Sadece bakmak istedi, ama kendini ele geçirilmiş gibi yıldızsız derinliklerine düşerken buldu. Sadece o gözlere bakmak onun yalnız olduğunu unutturdu, geçmişin verdiği acıyla boğuşuyordu.
O gözlerin ardındaki anlamı bilmiyormuş gibi nasıl davranabilir?

Fren'in gözleri sağlamdı, niyetlerini açıkça iletiyordu. Ancak, Yuria sakinliklerinin altındaki endişeyi tespit edebildi. Arayan olmadan başkaları tarafından çağrılacak bir isim var, bir isim anlamsız hale geliyor.

Şimdiye kadar, çocuğun uygun bir isme sahip olmaması, ona düzgün bir şekilde bakan ve onu sevecen bir şekilde çağıran kimsenin olmadığı anlamına geliyordu. Tanınmadığı ya da saygı görmediği anlamına geliyordu. Ona bu ismi verdiğinde, Fren'in ismiyle çağrılacağını ve birçok kişi tarafından tanınacağını umuyordu. Başkalarının soğukluğuna, cehaletine ve istismarına katlanmak yerine şefkatle büyüyeceğini umuyordu.

Ama onu istemediği bir şeyi yapmaya nasıl zorlayabilir?

İsmi Fren için çok değerliydi, bu yüzden ona zarar veren insanların adını söylemesini istemezdi. Yuria, Fren'in yeni aldığı ismi kaybedebileceğini düşünmesinden ne kadar korktuğunu görünce acı bir ifade verdi. Başkaları tarafından 'Fren' olarak adlandırılmaktan nefret ediyordu, ama onun adı olduğu için seslerini tamamen görmezden gelemezdi. Yuria, Fren'in yaralarını hiçbir zaman karmaşık duygularını açığa vurmayan hafif kelimelerin arkasına sakladığını biliyordu.

Böylece Yuria'nın başı dertteydi, ama kısa bir süre sonra bir cevap buldu ve dikkatlice sorduğunda Fren'in gözlerine baktı. “Öyleyse neden başkalarının sana Psyren demesine izin vermiyorsun? Onun yerine sana sadece ben  Fren diyeceğim?”

Takma adı sadece Yuri içindi - ondan başka kimsenin onu arayamayacağı orijinal bir isim. Adından da anlaşılacağı gibi bir hazine olan Yuria, Fren'in gelecekte birçok insan tarafından Psyren olarak adlandırılacağını umuyordu. Fren'in tam olarak ne kadar değerli olduğunu bilmesini ve olgun bir yetişkine dönüştüğünü görmesini istedi.

Fren sessizce Yuria'ya baktı. Hem Fren hem de Psyren ona Yuria tarafından verildi, bu yüzden sadece ona bu isimleri o söylemeliydi, ama Yuria sadece onun söylemesini istemiyormuş gibi görünüyordu.

En Kötü Adamın Annesi Oldum Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin