Yuria, Fren kollarında eve döndü. Zifiri karanlık ormandaki uzun ve soğuk yolculuğundan tek başına dinlenebilmesi için onu taşımayı seçti. Yuria'yla eve girdiklerinde nihayet Fren'in durumunu doğru bir şekilde değerlendirme şansı buldular. Karanlıkta görünmeyen yaralar ateşin ışıltısı altında aydınlandı. Fren'in başı yaprak ve kirle kaplıydı.
Ne zamandır ağaçların arasında dolaşıyordu?
Ancak, bu daha başlangıçtı, Fren'in küçük, beyaz elleri şişmiş ve kırmızıydı, avuç içi çizik ve kanıyordu. Dizleri yırtılmış bezle istisna değildi, kanlı ve soyulmuş cilt açıkça görülebiliyordu. Kaç kez düştü? Her tarafı morluklar ve kanamalarla kaplıydı.
"... Acıtmış olmalı.”
Şimdi bile, Fren'in o adamlarla karşılaşmasından kaybettiği her şeyi bulmak için çaba sarfettiği düşüncesiyle kalbi ağrıyordu. Yuria onları kaybetmeyi umursamadı, ancak ilk kez Fren için bir şeyler satın aldı ve tüm eşyalarını kaybettiği için biraz pişman oldu, ama onları tekrar satın alabilirdi. Fren'in, nesneleri aramakta zorlanmış olması onu daha çok incitti.
Bir tek şey söylemişti ve bunu duyduktan sonra, Fren bunları kendisi aramaya gitti. Bu küçük bedenle, bu eğrelti otuna benzeyen elleriyle, karanlık ormanın içinden geçti. Elbette, bütün bunları bulmaya nasıl geldiğini tam olarak bilmiyordu. Tek başına yaptığı belirsiz bir tahmindi. Aslında, onları hediye olarak sunan Fren, ilk kez gururlu bir bakış gösterdi, sonunda çocuksu masumiyetin bir görünüşünü resmetti. Ama o küçücük bedenin içindeki kalbin ne kadar büyük olduğunu biliyor muydu? Deniz kadar geniş ve derindi ve bir gelgit dalgasından daha ölümcüldü, her şeyi bir anda silip süpürüyordu. Yuria, tüm vücudunun Fren'in ona verdiği kalp tarafından süpürüldüğünü hissetti, onu sardı ve tek bir parçanın fark edilmeden gitmesine izin vermek istemedi. Her küçük parça değerliydi. Her şeyi kalbinde tutmak ve sonsuza dek hatırlamak istedi, ama bunu yapmak yeterli gelmedi.
Yuria, Fren'in elini sanki değerli bir mücevhere dokunuyormuş gibi nazikçe kavradı, eğer çok sıkı tutarsa kırılacağından ya da ona zarar vereceğinden korkuyordu.
"Acıtmıyor. Sorun değil." Temkinli Yuria'nın eylemlerini sessizce izleyen Fren, sakin bir sesle usulca konuştu.Parmaklarına cam parçaları saplanmış, avuç içi soyulmuş ve dizleri yaralanmıştı ama bu hiçbir şeydi. Daha önce yaşadığı acıyı düşünürsek, bu çizikler bir hiçti. Yüreğinde delip geçen, Yuria'nın yanında kalbi kırılan sözler ve bakışlardı.
Koruyucu kalkan ne kadar sert olursa olsun işe yaramadı. Hatta sert yapılı duvarlarını yıkıp onu kovdular. Duvarlarının kalıntıları Fren'e saldırmak için silah haline geldi. Onların gözünde hayatı gereksizdi ve hayatta kalmak günah oldu. Suçu onun omuzlarına yüklediler. Ondan nefret ettiler ve sevdiklerine zarar verme noktasına kadar küçümsediler; Annesinden aldığı tek selam, onun önüne atılan soğuk cesediydi. Fren'in kalbi tarif edilemez bir acıdan paramparça olmuştu. Tekrar bir araya getirmek için zamanı olmadan, bir kez daha parçalara ayrıldı, Fren zayıf olduğu için kendinden nefret etti, kendinden nefret etmeyi kolaylaştırmak için vücudunu kaşıdı.Onların bakışlarından korktuğu için onları görmemek için gözlerini yaraladı. Seslerinden korktuğu için kendi kulaklarını incitti, duymayacaktı ama yaralar çabuk iyileşti. Yine de fiziksel yaralarının iyileşmesi, kalbindeki yaraların iyileştiği anlamına gelmiyordu. Kalbindeki yara izleri birbiri ardına birikti.
Geçmişte, Fren bir yaranın ne olduğunu bilmeden yaşadı.
"Fren'in vücudunda bir yara var, değil mi?”
"Bu, küçük yara." Fren açısından, yara olarak görülemeyecek kadar küçüktü.
"Fren, küçük yaralar bile acır. Yaralandığında acı hissetmek doğaldır.”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
En Kötü Adamın Annesi Oldum
FantastikYuria sadece içinde bulunduğu romandaki geçici bir figürandı. Kendisi bile okuduğu romandaki dünyaya geldiğini zamanla öğrenmişti, kitabı okuyanın bile bilmediği ve görmediği bir karakterdi. Ama birdenbire, yanlışlıkla evlat edindiği en güçlü kötü k...