"AKU terima nikahnya Mahairah binti Mohammad Radzi dengan mas kahwinnya lima puluh ringgit di bayar tunai."
"Sah!"
"Sah!"
"Mak, tak nak!"
Gedebuk!
"Ouch..." Mahairah mendesis kesakitan tatkala punggungnya terhempas kuat di atas lantai. Terkebil-kebil matanya memandang ke syiling bilik. Ternyata mimpi. Fikirnya benarlah dia dah menikah dengan Muiz Aiman.
Simpang 44 malaikatlah!
Sedia maklum. Mahairah telah pun mengetahui tentang keadaan sebenar Muiz setelah diceritakan oleh Afiq. Sungguh tidak dia sangka, Muiz lebih mengingatinya sedangkan dasarnya Muiz mencintai Umairah, adik kembarnya.
Tuk! Tuk!
"Masuklah." Lembut suara Mahairah menggamit figura yang mengetuk pintu bilik tidurnya.
"Dah bangun dah. Macam mana hari ni? Semakin baik?" Ceria suara Umairah menyoal sambil membawa semangkuk bubur ayam yang dimasak sendiri oleh dia.
Mahairah menghempas punggung di birai katil. Dia mengangguk. Dah masuk empat hari dia keluar dari hospital. Keadaannya semakin pulih. Cumanya doktor belum bagi dia merenyah-renyahkan badannya. Semuanya ambil masa.
"Semakin okey," jawabnya.
"Baguslah kalau macam tu. Umai pun tak dapat nak lama-lama di sini. Kalau akak dah semakin pulih tak adalah Umai susah hati lagi. Umai tak nak baba susah," ujar Umairah. Mangkuk bubur itu diberikan kepada Mahairah.
Laju Mahairah menyambut huluran adik kembarnya. "Ya, tahu. Bukan Umai seorang aje yang tak nak susahkan baba. Akak pun sama."
"Semuanya disebabkan Muiz. Kalau tak, tak adanya akak ditimpa musibah macam ni." Keluh Umairah. Jujur dia tidak puas hati dengan Muiz. Lelaki itu punca Mahairah kemalangan.
"Semuanya dah tertulis. Nak buat macam mana, kan? Terima ajelah dengan hati yang reda," balas Mahairah. Senada.
"Jangan baik sangatlah, kak. Ingat lepas ni jangan rapat-rapat lagi dengan Muiz tu. Umai tak suka dia. Lagi-lagi lepas otak dia mereng ni. Risaulah kalau dia buat kerja gila."
"Maksud Umai?"
"Yalah, manalah tahu dia buat kerja gila. Contohnya, dia rogol akak ke apa. Maklumlah dalam otak dia sekarang cuma ingat akak aje," kata Umairah. Senada.
Gulp!
Mahairah menelan liur. Andaian Umairah kadang-kadang menyeramkan juga. Tidak dapat tidak, dia risau juga. Manalah tahu Muiz jadi segila itu lepas keluar dari wad kelak.
"Dahlah, tak payah cakap pasal mamat tu lagi. Makanlah bubur tu. Penat Umai masak." Umairah bersuara semula setelah seminit dua membisukan diri.
"Ermmm..." Gumam Mahairah.
Sudu dipegang kemas. Bubur ayam dikacau-kacau. Berkepul-kepul asap keluar memandangkan buburnya yang masih panas. Disuakan bubur ke dalam mulutnya.
"Sedap Umai masak." Pujinya.
"Terima kasih."
YOU ARE READING
HIS MAFIA SIDE [C]
Romance"Lapan tahun lagi aku nak jadikan dia isteri aku." - Muiz. Siapa sangka, kata-katanya itu menjadi satu doa yang telah dimakbulkan oleh Sang Pencipta. Sayangnya, gadis yang dia nampak bukanlah gadis yang dia sukai sejak di bangku sekolah lagi. Sebal...