Bab 37

3.9K 150 7
                                    

BINTANG yang bergemerlapan membuatkan jiwa gadis itu berasa tenang. Lutut ditarik ke bahu. Sengihan kecil menghiasi bibirnya. Perut sudah kenyang. Jiwa pun tenang.

Ehem!

Dehaman seseorang mengganggu jenjamnya. Segera dia berpaling. Senyumannya mati. Satu keluhan berat dilepaskan apabila tubuh tegap itu menempel di sebelahnya.

"Dah pukul satu pagi dah. Kenapa kau tak tidur lagi?" soal Umairah kepada abang iparnya.

"Mata tak mengantuk. Mungkin banyak makan tadi. Umai pun kenapa tak tidur lagi? Perempuan cantik tak boleh tidur lambat." Muiz tergelak kecil di hujung ayatnya.

Umairah mencebik. Dia menjarakkan kedudukannya dengan Muiz. Kerusi tanpa penyandar yang berada di halaman rumah Encik Radzi menjadi tempat duduk mereka berdua.

"Aku tengah nak healing. Kau pergilah masuk. Kalau Mairah nampak nanti apa pula dia fikir pasal kita. Kau tu cuma abang ipar aku aje." Kata Umairah separuh menghalau.

"Mairah dah tidurlah. Jangan risau. Ermm... Umai, Iz nak tanya sikit boleh?" soal Muiz. Dia ingin mencari tahu tentang apa yang disukai oleh Umairah. Senanglah dia nak tackle perempuan itu nanti.

"Tanyalah."

"Apa favourite cerita Umai?" soalnya.

"Aku suka cerita Korea."

"Lagu pula?"

"Aku suka lagu Korea. Lagi-lagi kumpulan BTS. Aku memang minat sangat," jawab Umairah lagi.

Muiz mengangguk. "Itulah. Iz pun sama juga minat Korea dan BTS. Lee Min Ho tu memang power jadi lead singer."

Umairah tercengang. "Lee Min Ho jadi lead singer kumpulan mana pula ni?"

"Kumpulan BTS la."

"Kepala otak kau. Lee Min Ho tu pelakonlah, giler. Nampak sangat kau ni noob. Acah-acah minat Korea konon. Dahlah. Jangan kacau aku. Semaklah." Umairah bingkas bangun dari duduknya lalu meninggalkan Muiz yang terpinga-pinga di situ.

"Umai, tunggulah! Iz main-main ajelah. Saja nak mengusik. Iz tahulah Lee Min Ho tu pelakon." Muiz bergegas mengejar langkah gadis kesayangannya. Tanpa dia sedari, ada sepasang mata yang sedang memerhatikan dia dari jauh.

PIPI yang basah dengan air mata dikesat sebaik sahaja pintu biliknya dikuak dari luar. Cepat-cepat Mahairah berbaring membelakangi pintu bilik tidurnya. Apa yang dia nampak tadi betul-betul menyayat hatinya. Dia nampak betapa gembiranya Muiz bersama kembarnya.

Henyakan di sebelahnya membuatkan mata Mahairah terpejam rapat. Dia pura-pura tidur kerana tidak mahu melayan Muiz. Manalah tahu lelaki itu nak ajak dia gaduh ke apa. Cukuplah suaminya itu bertikam lidah di meja makan tadi bersama bapanya. Dia malas nak bertikam lidah dengan lelaki itu.

"Aku tahu kau belum tidur, Mairah. Bangun sekarang." Arah Muiz. Tegas. Namun tiada gerakan daripada isterinya itu. Lengan Mahairah dicengkam kuat. Dipaksa isterinya itu menghadap ke arahnya.

"Kau nak buka mata kau atau kau nak aku kerjakan kau cukup-cukup malam ni? Aku dah lama tak dapat ni. Jangan cabar aku. Buka mata kau sekarang!" Arah Muiz lagi.

Mahairah membuka matanya. "Abang nak apa lagi ni? Mairah dah penatlah. Mairah mengantuk."

"Alasan! Aku takkan benarkan kau tidur selagi kau tak jawab semua soalan aku."

"Dah 1.45 pagi la. Nak soal jawab apa lagi? Pergilah soal jawab dengan semut ke apa. Saya dah malas nak melayan."

Muiz rasa tercabar dengan ayat isterinya. Dia pandang tajam wajah itu. Rahangnya bergerak-gerak menahan marah.

"Umai suka warna apa?" soalnya.

"Entah."

"Kau kembar dia. Kau mesti tahu. Aku nak belikan baju untuk dia. Tak lama lagi birthday dia. Aku nak belikan dia hadiah," ujar Muiz.

"Oh, hadiah. Hari jadi dia abang ingat tapi hari jadi Mairah ada abang ingat? Hari jadi kami sama tarikh. Sanggup, kan abang. Sanggup nak sambut hari jadi perempuan lain sedangkan abang dah ada isteri," ujar Mahairah bernada sebak.

Muiz merengus kasar. "Hei, apa yang kau nak sentap sangat ni? Kau boleh terima hakikat tak yang aku dah tersalah pilih isteri. Yang patut jadi isteri aku tu adik kau. Bukannya kau."

"Tak. Bukan istilah salah pilih isteri tapi dah takdir kita berjodoh. Abang kena terima. Sampai bila abang nak macam ni? Abang tak malu ke dengan baba?"

"Kau merepek apa ni perempuan? Kau jangan nak naikkan baran aku malam-malam buta macam ni. Ada yang lebam aku kerjakan nanti!" Herdik Muiz. Berang.

"Abang nak buat apa? Abang nak pukul Mairah? Nak sepak Mairah? Buat. Silakan! Senang sikit Mairah nak minta cerai dekat jantan dayus macam abang ni!" jerkah Mahairah. Air matanya merembes lagi.

Berubah merah muka Muiz menahan marah. Mahairah mencabar dia malam-malam macam ni. Isterinya memang nak kena. Tanpa melengahkan masa, dia mencengkam kuat rambut isterinya dipaksa perempuan itu mengucup bibirnya. Rontaan demi rontaan Mahairah tidak dihiraukan.

"Sakitlah! Lepaslah, Muiz! Itu ajelah yang kau tahu. Kau seksa aku. Bila kau tak puas hati kau buat aku macam ni. Sekarang ni kau nak buat apa? Kau nak rogol isteri kau sendiri?" jerit Mahairah dibawah penguasaan suaminya.

"Perempuan kurang ajar macam kau ni memang kena diajar supaya taat dekat suami. Aku diam makin kau naik tocang. Kau yang nak sangat aku jadi suami kau, kan? Sini aku bagi hak kau. Aku jadi suami kau malam ni. Kau nak aku layan kau macam isteri, kan? Fine! Aku layan kau macam isteri!" Herdik Muiz lalu naik menindih tubuh montel isterinya.

"Sakitlah, Muiz. Lepaslah. Kau dah janji tak nak sentuh aku. Lepaslah. Tolonglah." Rayu Mahairah dalam tangisan yang semakin menjadi-jadi.

Muiz tidak menghiraukan rayuan isterinya. Nafsunya perlu dipuaskan. Alang-alang Mahairah mencabar dirinya. Akan dia buktikan kepada Mahairah bahawa dia suami yang pantang dicabar. Mahairah nak. Dia akan berikan. Tangan kekarnya naik meramas tepi dada Mahairah. Bibirnya pula tidak lepas daripada mencumbui telinga isterinya.

"Lepaslah. Tolong..." Rayu Mahairah lagi. Kudratnya semakin lemah apatah lagi tindakan Muiz seolah-olah ingin merangsang nafsunya. Lama-kelamaan dia hanya pasrah. Dia hanya merelakan sahaja lelaki itu mengerjakan tubuhnya. Hanya air mata yang menjadi saksi betapa kecewanya dia dengan sikap Muiz.

MUIZ bersiul-siul senang semasa melangkahkan kaki ke meja makan. Seronok kerana malam tadi nafsu yang ditahan terlaksanakan. Dia melabuhkan punggung di hadapan Encik Radzi. Selamba dia menuang air kopi susu yang dibancuh oleh Umairah ke dalam cawannya lalu dihirup perlahan-lahan.

"Mana Mairah? Malam tadi baba dengar ada bunyi perempuan menangis. Mairah ke tu?" soal Encik Radzi kepada menantunya.

Muiz berdeham lalu meletakkan cawannya ke atas meja semula. "Tak adalah baba. Mairah dengan Iz lena aje tidur malam tadi. Baba salah dengar agaknya."

"Dah tu mana Mairah?"

"Ada dalam bilik. Masih tidur." Muiz tersenyum. Dia pasti Mahairah mesti sedang menangis di bucu katil dengan perbuatan kasarnya ke atas tubuh wanita itu malam tadi.

"Mairah tak pernah bangun lambat macam ni. Dah pukul sembilan setengah pagi. Iz ada apa-apakan anak baba ke? Biar baba tengok dia kejap." Encik Radzi berura-ura ingin bangun tapi ditahan oleh menantunya.

Muiz berdeham. "Baba tak payahlah nak risaukan bini Iz sangat. Kami dah kahwin. Iz tahu jaga Mairah. Malam tadi kita orang buat benda tu. Normal la kalau dia bangun lambat. Penat agaknya layan suami."

Berbahang muka Encik Radzi bila menantunya main cakap lepas begitu. Tidak dapat tidak dia berasa lega kerana fikirnya Muiz memukul anaknya. Dia duduk semula. Karipap kentang disuakan ke dalam mulutnya.

HIS MAFIA SIDE [C]Where stories live. Discover now