"Najihah?!"
"H-hai sir" Sapa Farha takut-takut . "Wait ... umi is this the girl yang umi nak wan kawen ?" Tanya Falliq .
Farha membeliakkan matanya . "Hah?! dengan Sir Falliq?!" Jerit Farha . Puan Fazilah dan Puan Farah menggelakkan mereka .
"Hehe iye le.. korang saling mengenali ke ni?" Tanya Puan Farah . "Yes , she's one of my student umi" Balas Falliq .
"Wow that's great .. dah kenal lagi afdal nak kawen kan.." Kata Encik Filham . "No!" Jerit Farha dan Falliq serentak .
"Why ?" Tanya Puan Fazilah . "Tak , ibu nanti far awkward la kat kampus kalau jumpa mamat nii!!" Bantah Farha .
"What did you call me ?! Mamat ? hey you , watch your mouth eh . I can easily cut you final exam mark" Kata Falliq menggunakan kuasa lecturernya .
"Ughh , i don't care lahh !! Saya lagi sanggup kena potong markah dari kawen dengan sir lah" Balas Farha berani sedangkan dalam hati dah risau kalau dia potong betul betul .
"Oh really ? okay go on .. btw umi , walid .. please i don't care la you both nak kawen kan wan dengan sesapa pun asalkan bukan dengan student wan sendirii" Bantah Falliq .
Encik Filham menggelengkan kepalanya . "No . Just follow our plan . If i said no , means it's no" Tegas Encik Filham berkata .
Falliq mendiamkan diri . Kalau dah start guna 'no' ni memang dah tak boleh lawan . "Okay , fine !!" Akhirnya Falliq beralah .
"Tapi ibu.. ibu tak kesiankan far ke??" Rayu Farha . "Eh eh kauu , kau dah setuju hari tu , tiba lak nak cancel . kau ingat ni order mamak ke ape ? dah ikut jela plan diorang . Getik aku nengok engko ni" Kata Fareez .
"Diamla kau" Balas Farha .
Selesai makan dan berbincang tentang perkahwinan tersebut , semua pulang ke rumah . Farha memalingkan wajah ketingkap sepanjang perjalanan mengenangkan hidupnya yang bakal menderita .
"Ibu , kenapa cepat sangat tarikhnya ? Far taknakk" Kata Farha . "Haih , tiga minggu tu untuk kamu prepare everything.. Ibu tak nak kamu cancel . faham ?" Tegas Puan Fazilah berkata .
Farha pasrah .
Keesokan harinya , Farha pergi ke kampus seperti biasa setelah makan sarapan .
Mukanya monyok sepanjang masa mengenangkan kena sebarkan assignment SIR FALLIQ .
"Ugh nasib baik dia takde harini" Kata Farha sendiri .
Farha menerangkan apa yang patut dibuat untuk assignment tersebut dan memberitahu deadline nya beserta denda yang bakal dikenakan jika tidak siap .
Selesai kelas Farha mendapat call dari Falliq .
"Ye?"
"Woi kauu .. salam mana?"
"Hello Sir Falliq .. Sape call sape ni"
"Okay nevermind . Balik rumah kau , aku bawak pegi fitting baju ."
"Ihh taknak saya . Banyak lagi kerja saya nak buat . Lagi lagi assignment sir ."
"Eh engkau takyah nak perli aku lah . Cepat balik . Aku pun tak hingin nak bawak kau naik awek aku . Umi yang paksa"
"Okay fine"
"Goodgirl"
"Eee geramnya aku dengan mamat ni" Jerit Farha . Tiba tiba ada seorang lelaki melanggarnya .
"Ops sorry , awakk!" Kata lelaki tersebut . Farha memandang baju yang terkena tumpahan coffee milik lelaki itu .
Mukanya kian memerah . "What is this ?! Hey aku ada date la sekejap lagi ! Kau boleh kotorkan baju aku ?!" Marah Farha . Dahla tengah geram dengan Si Falliq .
YOU ARE READING
Mr's Falliq
RomanceNur Farhatul Najihah Binti Fahmi Adlan . Sebaris nama itu boleh membuatkan seorang lelaki gembira . Namun , derita yang dihadapi oleh Farhatul sangat dasyat . Dibaling telur , dicaci maki , difitnah . Itu cukup membuat Farhatul mendapat tekanan . De...