28

725 34 2
                                    

"What did he do to you?" Tanya Farha. "Aku mengandung Far.. Aku.. Aku bodoh ikut apa yang dia nak, lepas aku bagitau aku mengandung anak dia, esok harinya dia hilang. Aku, menyesal Far.. Mungkin ni balasan untuk aku." Jela Mia dengan mata yang sayu.

Farha tidak beriak apa apa, prinsip nya masih berpegang teguh untuk tidak mempercayai orang terlalu cepat.

"So that's mean kau mengandung la sekarang ni?" Tanya Farha senada. Tidak minat mendengar

"Ye, aku mintak maaf sangat sangat... aku, aku menyesal buat macam macam kat kau Far.. Maafkan aku please.. aku takut" Rayu mia.

"Hm.. ye aku dah lama maafkan kau Mia.. Memaafkan memang senang tapi nak lupakan apa yang kau buat pada aku tu susah sikit la" Balas Farha.

"Kau dah maafkan pun dah cukup Far.. Terima kasih Far, aku mintak maaf.." Kata Mia sambil mengalirkan air mata

"Dahlah, kau menangis tak jadi apa apa.. Buat aku serabut lagi adalah." Kata Farha sedikit kasar. Entahlah selama ni hati dia senang je nak melupakan dan memaafkan orang, tapi kalini rasa menyampah tengok Mia ni

"So-sorry.." Kata Mia perlahan. "Kau nak nangis pergi tempat kau okay? Aku sakit kepala, serabut kepala otak ni. Bukan aku nak halau kau tapi sumpah sakit kepala" Kata Farha lemah.

"Kau tak sihat ke ni?" Tanya Mia. "Takde lah, tolong panggilkan Hafizah boleh?" Kata Farha perlahan. Kepalanya perlahan lahan diletakkan diatas meja.

Denyutan dikepalanya semakin kuat. "Boleh boleh" Balas Mia lalu laju dia mencari Hafizah.

"Hafizah!" Panggil Mia agak kuat. Semua mata memandang kearah Mia.

"Amende pulak minah senget ni nak" Gumam Hafizah menyampah. Nak gaduh tempat lain lah, sini ramai sangat tak boleh nak bukak silat.

Hafizah hanya mengangkat sebelah keningnya. Mia datang mendekat. "Farha suruh panggil kau. Dia sakit tu, baik kau pegi tolong dia" Kata Mia.

"Ha? Kau buat ape kat dia?" Tanya Hafizah bengang. "Tak bodoh aku tak buat ape pun. Dah dia memang sakit, dia cari kau. Tu pun tak faham ke?" Balas Mia.

Hafizah terus membuka mempercepatkan langkahnya ke kelas
semula. Perasaan risau kian menebal.

"Farha, sakit sangat ke?" Tanya Hafizah sebaik sahaja sampai ditempat duduk Farha. Nampak macam lemah betul.

"Kepala aku berdenyut denyut, sakit.." Adu Farha dengan cebikan. Itu menandakan air matanya bakal keluar.

"Alolo jangan nangis, meh aku picit kepala" Pujuk Hafizah. Comel betul mommy to be ni.

"Taknak, nak Falliq.." Kata Farha terus mengalirkan air matanya. Dia mengidam Falliq je sekarang ni

"Laki kau dalam meeting lah, sabar sikit je lagi dua kelas je.. Kau tak larat sangat duduk kat sickbay nak?" Kata Hafizah lembut.

Tiba tiba Mia datang membawa air dan ubat pil. "Nah, mana tau dapat kurangkan" Tawar Mia ikhlas.

"Mana tau kau letak racun ke dalam ni. Tak yah la" Tolak Hafizah kasar. "Pijah, dia dah mintak maaf lah.. Kau ni, tak baik. Takpe Mia, aku boleh lagi tahan ni .. Thanks" Balas Farha perlahan.

Kurang sakit kepalanya apabila Hafizah memicit. "Apasal la kau percaya minah sewel tu" Tanya Hafizah.

"Muka dia nampak ikhlas.. Lagipun aku tahu ape sebab dia berubah. Biarlah dia jadi rahsia antara kami. Aib orang" Kata Farha perlahan. "Ape? Dia kena tinggal dengan Khaisar ke?" Tanya Hafizah lagi.

"Mana aku tahu kisah dorang macam mana" Kata Farha. "Tapi haritu aku nampak Khaisar keluar dengan perempuan lain. Siap suap menyuap lagi. Takkan dorang dah break kut" Kata Hafizah.

Mr's FalliqWhere stories live. Discover now