19

682 29 2
                                    

"Aku tengah bermimpi ke ni?" Tiba tiba suara Fasha kedengaran. Pantas mereka menoleh

"What?" Mereka berkata serentak. "Eh, kau ada niat tak baik kat kak ipar aku lagi ke hah?" Tanya Fasha melulu.

"Woi aku pun dah reti nak rasa malu lah. Malas aku nak rebut laki orang. It's up to you nak percaya tak." Balas Nia malas.

"Muka tak ikhlas" Tuduh Fasha. Nia melebarkan senyuman lalu menuturkan semua ayat tadi dengan lebihhh lembut.

"Aku, nak berkawan dengan kakak ipar kau.. boleh?"

"Tak boleh! Kak Far aku punyaaa! Kau pergi la ambik abang long" Tegah Fasha. "Lantak kau lah, minah ni okay je dengan aku. Engkau pulak nak lebih lebih, sepak kang" Balas Nia menyampah

"Hekeleh, aku bergurau je. Kau piyed ke pun marah marah" Kata Fasha dengan muka dimuncungkan bibir.

"Haah, dah blah aku nak sambung borak dengan Farha" Halau Nia. Sebok je

"Kak tengok dia halau Shaa" Adu Fasha sambil menggoyang goyangkan lengan Farha. Farha tergelak kecil

"Dah lahh, Fasha buat ape yang kau nak buat, akak nak sambung promot manusia kat Nia ni." Kata Farha lembut. Nanti ada yang terasa pulak

"Haahlah, Fasha nak basuh bajuu" Kata Fasha dan berlari kebelakang rumah

"Ha, kau mari sini sambung" Panggil Farha. Nia tersenyum senget.

Selesai makan pagi, Farha masih berkepit dengan Nia. Falliq yang tidak faham dengan situasi yang berlaku telah pun dijelaskan oleh Fasha.

"Najihah, kau memang taknak pack barang balik ke?" Tanya Falliq. Menyampah tengok ada yang rapat dengan isterinya

"H-Hah? ye, nanti saya naik" Balas Farha.

Farha membuka pintu perlahan. "Kau percaya sangat budak tu asal?" Tanya Falliq dingin. "Ala, kita kan sesama islam patut saling bermaafan. Awak tak payah risau lah, saya yakin dia boleh berubah" Balas Farha sambil menarik luggage mereka.

Keesokan harinya, mereka bertolak ke rumah asal semula.

"Kau angkat luggage sendiri." Arah Falliq. "Ee berkira la awak ni" Balas Farha menyampah. "Kalau beg kau tu ringan boleh la aku angkat, ni berat macam bawak diri engkau je dalam tu, memang tak la aku nak angkat" Kata Falliq sinis

"Biadap betul la mamat seko ni, aku bagi makan kaki kang" Getus hati Farha. Setelah sampai dibiliknya, Farha terus merebahkan diri diatas katilnya.

"Aaaa penat nyaaa" Jerit Farha. Tak sangka tertidur terus. Falliq yang ingin menjenguk Farha terus berasa kesian.

"Haih, tula kat rumah sana bukan main nak tolong itu ini, badan tu bukan elok sangat pun. Tudung pun tak bukak" Kata Falliq perlahan.

Kaki diatur mendekat. Tangan bergerak membuka segala jarum dikepala Farha.

Farha yang terasa disentuh, membuka matanya sedikit. "A-aku bukak tudung kau je, macam penat sangat. Dah nak tidur pegilah mandi dulu" Kata Falliq lalu terus keluar bilik.

"Haih, cepat betul sedar minah ni" Getus hati Falliq.

"Ap-Ape kena laki aku ni? Huarghh, mandi lah" Gumam Farha, malas nak layan

Dimalam hari, Farha menyiapkan makan malam mereka. Diri mengharapkan suaminya makan bersama.

Namun sangkaannya meleset apabila, suaminya turun dengan berpakaian segak.

"Aw-awak nak pegi mana?" Tanya Farha sedikit kecewa. "Aku nak keluar, lambat aku balik ni. Jangan tunggu aku" Kata Falliq dingin tanpa menghiraukan makanan yang dihidang diatas meja.

"Tap-Tapi saya dah masak ni" Kata Farha. "Aku tak suruh kau masak. Ikut kau lah nak sedekah ke, telan semua ke. Aku nak keluar dulu" Balas Falliq dan berlalu pergi dan menutup pintu rumah.

Air matanya turun tanpa disangka. Kecewa sangat. Atleast kalau nak keluar sekalipun, jaga lah hati Farha. Jangan lah balas macamtu

"Aku nak bagi siapa makanan ni? Haih, membazir ya Allah" Gumam Farha. Farha duduk dan makan makanan yang dia masak.

Takde la banyak sangat, tapi cukup lah untuk dua orang.

Selesai mengemas dapur, Farha terus naik kebiliknya semula.

Keesokan harinya, mereka berdua bersiap seperti biasa. Farha seperti biasa membuat sarapan.

"Sorry pasal semalam. Mulut aku main lepas je, entah setan ape yang rasuk aku masatu" Kata Falliq sambil menyuap bihun goreng kedalam mulutnya

"Takpe" Balas Farha ringkas. Malas nak panjangkan. Selesai makan mereka bergegas ke kampus.

Seperti biasa tempat Farha diturunkan, sebelum itu Farha mesti menyalam tangan suaminya

"Balik nanti masuk bilik aku. Aku tau kelas kau habis awal harini. Stay dulu dalam bilik aku" Pesan Falliq. Farha hanya mengangguk dan membuka pintu kereta

Farha menjejakkan kakinya dikelas, namun dia pelik semua orang memandangnya. "Aku ni menteri ke?" Getus hati Farha

"Jijik sial dengan minah ni" Bisik seorang wanita. Farha yang terdengar pantas menoleh.

"Sape??" Tanya Farha. Yelah dia pun nak tahu jugak berita baru. Namun pertanyaan Farha tidak dihiraukan.

Mata Farha melilau mencari sahabatnya, Hafizah. Tiada

Tiba tiba dia disapa dari belakang. "Far, Weh lama aku tunggu kau! Cepat ikut aku" Kata Hafizah. Farha terus mengikut langkah Hafizah.

Hafizah membuka laptopnya. Farha yang masih terpinga pinga tidak memahami situasi

Jari Hafizah ligat menekan keyboard. Group kelas dibuka. Satu link yang dihantar oleh nombor yang tidak dikenali dek orangnya baru masuk.

Hafizah menekan link tersebut maka terbeliaklah biji mata Farha.

Video yang dipaparkan merupakan video seorang wanita mirip wajahnya yang tidak memakai seutas benang pun sedang melakukan aksi tidak senonoh bersama seorang lelaki.

Farha memerhati wajah lelaki tersebut. Walaupun samar samar, wajah tersebut mirip Khaisar.

Bergelinang air mata Farha. "Far, aku tau kau tak buat ni kan?? Cakap dengan aku Far, ni semua fitnah" Ujar Hafizah dengan hati yang sayu. Kecewa melihat sahabatnya begitu

"Sumpah demi Allah, aku tak buat semua tu Pijah.. Ape pulak ujian aku kali ni ya Allah.." Rintih Farha. Dia masih terkedu dengan fitnah yang ditaburkan

Thats all from me! Jangan lupa vote, and thanks for supporting me. Berapa duit raya korang??

Mr's FalliqWhere stories live. Discover now