27

681 28 1
                                    

"Sayang, wake up abang masak bubur untuk awak" Panggil Falliq sambil mengeluarkan bekas bubur tersebut.

"A-abang? Saya tak de selera la" Balas Farha mamai. "Awak tu tak makan tau. Kesian sikit kat anak tu. Kenapa nak seksa diri sangat ni?" Tanya Falliq tegas

"Abang marah saya ke? Kenapa abang care pasal baby je? Abang tak kisah pun pasal saya" Balas Farha bernada suara sayu. Mata sudah bergelinang

Falliq mula cuak. Semalam dahlah emo lepastu malam dah pujuk hari ni nak merajuk balik. "Sayang, abang bukan maksudkan baby je.. Ibu pun kena makan jugak. Kesian la kat perut awak tu.. abang tak marah la sweetheart.. Come, abang suapkan" Panggil Falliq.

"Taknak, abang la naik katil ni. Nak abang duduk sebelah.. Rindu" Balas Farha dengan mata yang merah.

Falliq hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum. Pelik pelik jela bakal mak orang ni.

Seusai Falliq melabuhkan punggungnya, badannya terus 'diterkam' Farha.

"Taknak makan, nak peluk abang" Kata Farha lalu menyembamkan wajahnya dia dada Falliq. Entah kenapa sejak mengandung rasa nak dimanjakan oleh Falliq je

"Kenapa awak manja sangat ni sayang?" Tanya Falliq sambil mengusap ubun ubun Farha. "Baby suruh" Balas Farha.

Falliq menyuap bubur tersebut setelah badannya dilepaskan oleh sang isteri.

Farha akan masuk ke kelas kembali dalam 1 minggu lagi. Rakan sekelas yang lain tidak mengetahui sebab Farha mendapat mc sebanyak itu.

Hafizah teruja bakal menimang anak buah.

Setelah seminggu berlalu, Farha sudah kembali sihat seperti biasa. Namun masih ada morning sickness. Alahan terbaru, dia tak boleh bau minyak wangi yang suaminya pakai.

Terpaksa lah Falliq menukar minyak wangi mengikut cita rasa sang isteri.

Seperti biasa Falliq menghantar Farha ditempat biasa. Cuma yang lain Falliq tunggu Farha masuk kedalam baru dia menekan pedal minyak.

"Kalau rasa tak sihat, sakit kepala, nak muntah ke datang bagitau Hafizah terus eh. Abang tak boleh nak tenangkan Najihah.." Pesan Falliq

"Okay Sir" Balas Farha sambil mendabik dikepala.

Setelah Farha menjejakkan kaki dikelasnya, semua mata tertuju padanya.

"Lama cuti? Kahwin ke?" Tanya Betty. "Taklah, sakit sikit" Balas Farha senada. Malas nak berbaik sangat dengan manusia kat dalam kelas tu, semua fake.

"Hafizah tak datang lagi ke?" Tanya Farha. Hanya anggukan dari Hayder sebagai balasan.

"Farhaa!!" Jerit Hafizah. Tak sangka dah boleh datang semula. "Tak payah jerit lah, memalukan aku je" Tegah Farha lalu memukul lengan Hafizah.

"Alolo rindunya aku kat mak-" Tak sempat Hafizah menghabiskan ayatnya, Farha mencubit perutnya.

"Mulut tu nak cakap fikir dulu" Bisik Farha beserta nada amaran. "Sorry Far.. Aku lupa.." Balas Hafizah

"Hm, rindu aku tak ni?" Tanya Farha yang bermuka acah sombong. "Rindulah.. Aku nak singgah hospital pun tak sempat tau. Aku sibuk sangat.." Balas Hafizah dengan nada yang sedih.

Farha tergelak besar mendengar. "Kelakar la kau ni Pijah. HAHHAHHAHA tak perlu kut buat muka macamtu, rasa nak sepak aje" Kata Farha beserta sisa gelaknya

"Aku sedih ni kau buat main pulak. Kau macam mana? Tak morning sickness ke?" Tanya Hafizah prihatin. "Ada. Pagi tadi lepas makan baru je aku muntah. Hm, laki aku mintak kau tolong aku kalau aku nak muntah" Kata Farha.

Hafizah hanya mengangguk apabila Madam Halina masuk kekelas.

"Wow, Impressive!! My beloved student already come to our class!" Kata Madam Halina sinis.

"So how? Why you absent?" Tanya Madam Halina. "Sick?.." Balas Farha dengan muka biasa.

"Yelah sakit ape?" Tanya Madam Halina geram. "Demam panas" Balas Farha sambil tersengih sengih, walau dalam hati rasa nak terkeluar dah

"Okay.. Sit." Arah Madam Halina dan meneruskan pembelajaran. Tiba tiba dipertengahan kelas, Farha berasa loya tekak.

Pantas diangkat tangannya. "Yes?" Tanya Madam Halina. "May i go to toilet?" Tanya Farha nada tertahan.

"Okay" Balas Madam Halina pelik. Macam tertelan biji buah je muka Farha ni. Terus berlari Farha dibuatnya.

Semua memandang pelik. Hafizah sudah naik risau, lalu dia juga memintak izin keluar. Nasib Madam punya mood elok je harini.

Setelah memuntahkan segala isi perut, Farha terduduk ditepi singki. "Penatnya Pijah.." Kata Farha lemah.

Hafizah tidak berhenti mengusap belakang Farha.

Mereka pun pulang ke kelas semula. Muka Farha yang pucat tidak dapat disorok. Tadi tak nampak pucat pun sebab tacap tacap sikit tadi.

"Pucatnya muka kau Far" Tegur Hayder. Farha hanya membalas dengan senyuman. Tak larat nak bersuara.

Setelah habis kelas, Farha terus meletakkan kepalanya diatas meja. Sumpah kepala berdenyut.

"Kau sakit nak mati ke?" Tanya Mia. "Nak kacau aku hari lain lah, aku penat ni" Balas Farha perlahan.

"Eh aku cakap elok elok pun kau nak halau aku. Cuba jadi baik sikit dengan aku." Kata Mia menyampah. Niatnya hanya untuk bertanya, bukan bergaduh.

Dia pun dah malas nak hancurkan hubungan Falliq dan Farha. Tentang Khaisar pula, dia dah lama hilangkan diri sejak Mia memberitahu tentang kehamilannya. Mia menyesal mengikut kata kata lelaki durjana itu.

Kandungannya tiada siapa yang tahu, sebab itu kalau dulu baju ketat dipakainya. Sekarang baju oversized.

Tak sanggup nak buang anak tu, anak tak ada salah. Sejujurnya, Mia lah yang pernah cuba menghantar sihir pemisah kepada Falliq. Dengan keizinan Allah, mereka terselamat. Mia juga lah yang mengintip mereka dari jauh. Namun sekarang Mia sudah pun bertaubat. Cuma tak ready nak pakai tudung lagi.

"Kau kalau nak buat aku mengamuk harini, baik tak payah. Aku sakit kepala ni" Balas Farha lagi. "Eh, eh kau.. Aku tengah prihatin ni." Kata Mia lagi.

"Hm.." Balas Farha. "Far.. Aku nak cakap sikit ni" Kata Mia segan. "Hm, ape?" Tanya Farha malas.

"Aku nak mintak maaf selama ni aku fitnah kau, aku buat macam macam kat kau.. Aku.. Aku cemburu tengok kau dengan Sir Falliq. And aku dah tau pun relationship korang.. Aku mintak maaf sangat" Kata Mia lembut.

Terus segar mata Farha. MIA? mintak maaf? WOW!!

"Kau kena rasuk ke?" Tanya Farha. "Aku dah sedar semua salah aku. Lagipun Khaisar dah lari.. Dia dah buat aku macamni, tup tup dia dah lari entah kemana" Kata Mia sayu. Air matanya bergenang memikir tentang dosanya.

"What did he do to you?" Tanya Farha. "Aku mengandung Far.. Aku.. Aku bodoh ikut apa yang dia nak, lepas aku bagitau aku mengandung anak dia, esok harinya dia hilang. Aku, menyesal Far.. Mungkin ni balasan untuk aku." Jela Mia dengan mata yang sayu.

Thats all from me for today, sorry lambat update, sekarang minggu exam kan?Study elok elok ye.. Korang rasa ape jadi lepasni? Hidup Farha dengan Falliq tenteram ke? Atau.. Ada konflik yang baru??

 Ada konflik yang baru??

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

outfit Farha

Mr's FalliqWhere stories live. Discover now