2.Reglement doornemen.

413 7 0
                                    

(Vanessa)

Ik kom thuis en tref mijn beste vriendin aan op de bank. 'En heb je de job?' Vraagt Stefanie. 'Ja,' antwoord ik met een opgeluchte zucht. Ik gooi de dikke map op de salontafel en plof me neer op de bank naast Stefanie. 'Wat is dat?' Vraagt ze met opgetrokken wenkbrauwen.

'Het reglement.'

'Hebben huishoudsters nu ook al regels die ze moeten volgen?'

'Ja, ik had als huishoudhulp ook een reglement. Maar dat ding kan wel vier keer in dat monsterlijk ding dat daar ligt,' antwoord ik al zuchten en wijzend naar de map. Stefanie zet zich een beetje vooruit en opent de map. 'Hihi, reglement huishoudster. Gemaakt door de heer Dave Lavens. Als huishoudster van de heer Lavens staat u in voor de huishoudelijke taken voor het huis in de Torenstraat, nummer 28 in Zedelgem. Deze taken houden in...blablabla.' De rest leest ze in stilte en ik laat haar. Ze leert voor advocaat, dus ze weet wel iets van contracten. 'Amai, hier staat heel veel in over je taken, maar ook over je privé leven. Je mag geen mannen meenemen naar de hoofdwoning, maar ook niet naar jouw huisje. En je mag geen dingen nemen uit zijn huis om te gebruiken in jouw huis.' Ze leest nog meer en lacht uitbundig. Ze tikt op het blad en blijft maar lachen. Ik lees de tekst en sla mijn vriendin losjes tegen haar arm. 'Ik ga hem niet verleiden. Ik heb geen zin in een relatie met een CEO die om de haverklap met andere dames in de boekjes staat en trouwens... ik heb die job veel te hard nodig, zodat ik je kan beginnen terugbetalen voor het logeren bij jou.'

'Vanessa, je weet dat ik daar geen moeite mee heb. Ik ben al blij dat je een dak boven je hoofd hebt. Emiel, had je niet mogen laten vallen als een baksteen. Hij heeft je bedrogen en jij vliegt buiten? Normaal moet dat omgekeerd zijn.'

'Weet ik, maar het was zijn appartement. Dus, ik had uiteindelijk niet veel keus. En trouwens, ik zou er niet meer willen zijn. Hij is mijn vriend niet meer en mijn zus is al zeker mijn zus niet meer'

'Zie het als een nieuwe kans. Je verdient veel meer dan je vorige job als huishoudhulp en je spaart nog eens uit door er gratis in te wonen. Het is de droom van iedere vrouw om te werken voor zo'n spetter. En jouw zus, die kan nog wel eens heel erg jaloers worden. Want zeg nu zelf. Ikzelf ben ook een klein beetje jaloers. Jij gaat echt werken voor één van de heetste vrijgezellen van heel België, van heel de wereld voor mijn part.' Ik moet lachen met mijn vriendin die nu zijn naam op haar laptop aan het typen is. 'Ja, maar het is hard werken. Dus ik zal niet veel tijd meer hebben voor mijzelf.'

'Pff, kijk dan een beetje naar deze man. Wat zou ik graag met mijn handen door zijn zwarte haren wrijven tijdens een passionele hete kussessie.'

'Oh mijn god, echt? Toon hier.' Ik slik een brok weg, hij is inderdaad een lekker ding. Op de ene foto staat hij in een blauw getailleerd maatpak. Je kan niet kijken naast zijn gespierde lijf en zijn zwarte haren die in de gel achteruit gelegd zijn. Hij heeft de typische kenmerken van een Italiaanse man, maar dat kan ook niet anders met zijn Italiaanse afkomst. Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat zijn grootvader een Italiaan was. Op de andere foto zie je zijn diepgroene ogen met een hint van bruin rond de iris. Mijn vriendin lacht geniepig wanneer ik naar haar kijk. 'Kom we zijn naar de frituur. We gaan je nieuwe job gaan vieren.'

De volgende dagen had ik het hele reglement doorlezen en ik ben bang dat ik alles zal vergeten. Stefanie heeft mij geholpen met het opstellen van een werkschema. Wat die grote map draaglijk maakt. Bijna alles is ingepakt, enkel wat kledij en mijn spullen die ik dagelijks nodig heb zijn er nog. Ik bijna klaar om te beginnen aan het nieuwe avontuur.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Enige opmerking of bedenkingen? Vindt je dit deel leuk? 

Huishoudster (Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu