(Dave)
Ik zit in het politiekantoor met mijn advocaat Filip en leg op dit moment een verklaring af: 'Woede was het eerste wat in mij opkwam op weg naar Vanessa haar nieuwe appartement. Mijn eigen neef is een valse verrader en ik wou zo snel mogelijk alles goed maken met Vanessa. Zij is de vrouw die geniepig de weg naar mijn hart heeft gevonden.' Ik glimlach, ook al is het maar voor even. Ik denk terug aan deze morgen. Het zacht gekriebel dat ik aan mijn gekneusde knokkels voelde maakte mij wakker. Ik moet al zittend met haar in mijn armen in slaap gevallen zijn. Vanessa lag met haar hoofd op mijn bovenbeen en mijn hand lag op haar buik. Ze vroeg me of ik goed geslapen had en bedankte me meerdere malen. Ik kijk terug naar de politieagent en ga verder met mijn verhaal: 'Ik had al gevoelens voor haar en na die avond zou ik haar alles verteld hebben. Maar dan kreeg ik die foto's en het bericht dat zou verspreid worden. Niet alleen mijn reputatie, maar ook die van Vanessa zouden geschonden zijn.'
'Heeft dit ook te maken met uw relatie met Sara ...?'
'Ja, Ik zag opeens Kevin met Vanessa in de boekjes, dat deed me pijn. Maar dat was niet hetgeen wat opviel. Sara belde stiekem met Kevin en toen ik haar telefoon met de geheime code open deed, zag ik dat hij de enige was waar dat ze de laatste tijd contact mee had. Toen Sara na enige dwang alles opbiechtte, kwam ik misselijk. Het was altijd al Kevin zijn plan geweest om Vanessa van mij af te snoepen. Eerst mijn geld en daarna haar.'
'Oké, nog iets aan toe te voegen voor we naar de avond van mevrouw Bosmans haar verkrachting overgaan?'
'Ik denk dat het alles is.'
'Dan gaan we over naar het moment zelf.'
'Ik had James -mijn meest betrouwbare bodyguard- verwittigd toen ik in het vliegtuig zat. Ik vroeg of hij een controle zou gaan uitvoeren bij Vanessa haar woonplaats. Ik haastte me daarna op de autosnelweg naar Vanessa. Toen ik aan het appartement kwam, zag ik dat James niet meer in zijn auto zat. Gelukkig dat hij er op dat moment was. Ik voelde meteen dat er iets niet klopte. Ik wandelde naar haar appartement, maar bij aankomst stond de deur wagenwijd open.'
'Rond welk uur was dat?' Vraagt de agent die me aankijkt.
'Rond 15.30 ongeveer.' De agent schrijft het uur op en zegt: 'Oké, meneer Lavens. Gaat u verder.'
'Ik versnel mijn pas en werd misselijk van wat ik in haar slaapkamer aantrof. James hield die smeerlap van een Kevin in een ijzeren greep vast en Vanessa lag naakt aan haar bed vastgebonden. Ik graaide het mes dat naast haar lag en sneed met veel macht alle vier de touwen los. Ze vloog naar mijn nek en het enige wat ik kon doen was haar goed bij mij houden. Ik probeerde haar te kalmeren en legde de donsdeken rond haar trillend lichaam. Daarna kwamen jullie binnen.'
'Kevin zegt dat je hem een vuistslag gegeven hebt in zijn buik en tegen zijn kaak.'
'Ja, ik had beter zijn neus geraakt,' mompel ik. De éne politieagent moet zijn lach inhouden. 'Je weet dat hij dit tegen je kan gebruiken?' Ik knikt. 'Niet dat het in zijn voordeel zal spreken,' zegt Filip die mij vertegenwoordigd als advocaat. 'Mag mijn client nu gaan? Hij heeft alles verteld wat jullie nodig hebben.'
'Hij mag weggaan voor ons, na de handtekening onder de verklaring. Oh, ja. Hebt u een intieme relatie met Vanessa?' Ik kijkt met een zachte blik naar Vanessa, die het hele gesprek gevolgd heeft. Ze knikt met een kleine glimlach naar mij. Ik kijk naar de agent en zeg dan:' Het is nog pril.' Onze blikken kruisen elkaar en de vlinders in mijn buik geven mij een zalig gevoel. Wie had ooit gedacht dat Dave Lavens gevoelens kon krijgen voor een vrouw? Ik zeker niet!
JE LEEST
Huishoudster (Nederlands)
Romansa***Dit is het eerste deel van de "Lavens familie" reeks. Lees ook deel twee: Gigolo.*** Wat als je genoodzaakt bent om te verhuizen? Reden: Je hebt jouw vriend betrapt met je bloedeigen zus en je logeert hierdoor bij een vriendin, maar wil haar nie...