27. De redding.

190 7 0
                                    

(Dave)

We staan enkele meters van het huis. Tony overloopt de details met zijn mannen. Wat ik eruit kan concluderen is dat ze hen willen overmeesteren. De kijkuit heeft vastgesteld dat er maar twee mannen aanwezig zijn en Karen. Van Kevin is er geen spoor. Ik word met de minuut zenuwachtiger, wetende dat Vanessa daar vastgebonden zit in dat huis. Haar kamer is volledig afgesloten voor omstaanders. Het enige wat er tussen de houten planken te zien is, is het licht die brand in de kamer. Ik staar voor me uit en luister niet meer mee naar het plan.

'Dave? Dave, hoor je mij?' Vraagt Tony op verhoogde toon voor mijn aandacht. 'Ja, ik hoor je. Ik was even afgedwaald.' Tony kijkt bezorgt mijn richting uit. 'Je geeft echt om deze vrouw, is het niet?' Ik zucht en laat mijn schouders hangen. 'Ja, ik hou van haar.' We kijken naar elkaar met een blik van wederzijds begrip. 'We zullen er alles aan doen om haar veilig bij jou terug te brengen.'

Tony wandelt naar de koffer van zijn auto. Haalt een kogelvrije jas uit en gooit deze naar mij.

'Trek aan en blijf bij mij,' zegt hij terwijl ik de jas met beide handen vang.

'Ga je mee naar binnen?' Vraag ik verward. Normaal doet Tony dit nooit. Normaal is hij hun leider en coördineert hij alles via de zijlijn.

'Natuurlijk. Je bent mijn vriend en dat maakt het persoonlijk voor mij,' antwoordt Tony die mij een paar kloppen op de schouder geeft.

'Over een paar uur hebben we Vanessa en kan je haar terug naar huis meenemen.'

'Ik hoop dat je gelijk hebt,' zucht ik.

Een man helemaal in het zwart gekleed komt bij ons staan. Hij heeft een Glock 17 met een demper in zijn éne hand. 'Baas, de éne van de twee mannen is in het bereik om uit te schakelen. We kunnen binnen.'

'Goed, zet je scherp Dave. De redding kan beginnen.'

We lopen richting het huis. Als we aan de achterdeur aankomen, ligt de éne ontvoerder al in een plas van zijn eigen bloed. Zijn sigaret ligt nog te roken naast hem. Daarna was het de beurt aan de andere, maar jammer genoeg had hij hen gezien en is hij het op een lopen gezet.

'Indringers, er zijn indr...'

'Bang...'

De man strompelt vooruit en valt met zijn hoofd eerst op de grond. Daarna grabbelt hij zichzelf overeind en gaat op zijn knieën zitten.

'Waar is Vanessa,' roept Tony, die zijn Glock tegen de slaap van de man duwt. 'In de kamer hierboven. Alstublieft, spaar mij,' smeekt de man met zijn handen op zijn achterhoofd. 'James hou hem hier vast. Gaan jullie verder naar boven,' beveelt Tony. De twee anderen knikken en wij volgen hen de trap op. We gaan naar de open deur en ik schrik van wat ik voor mij zie. 

Huishoudster (Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu