2.2

44 6 0
                                    

След като закусиха и обсъдиха клюките от салона, Дара се отби в библиотеката. Днес не беше на работа, но не ѝ се прибираше вкъщи. Върна няколко книги по местата им и седна пред компютъра да провери болестта на Валентин. Не беше чувала за нея и искаше да разбере за какво става въпрос.
Щракна браузъра и се отвори Гугъл, където в полето за търсене написа "мускулна дистрофия на Бекер". Натисна върху линка към статия от Института по редки болести и зачете:

"Доброкачествена псевдохипертрофична мускулна дистрофия
Мускулна дистрофия тип Бекер се унаследява... бавно прогресираща мускулна слабост в мускулите на долни крайници и таза... има недостатъчно производство на дистрофин в мускулните клетки... Боледуват само момчета, които получават гена от своите майки-носителки. Рядко жените проявяват  симптомите на болестта. Причина за болестта е мутация на гените, отговорни за производството на протеина дистрофин... дистрофинът при тип Бекер не липсва, а е намален или структурно променен... Основен диагностичен критерий е прогресивната мускулна слабост. Първоначално се засягат само мускулите на долните крайници. Мускулната слабост може да бъде дълго време единствена проява на заболяването. Някои пациенти имат крампи, които се индуцират от движение. Не се наблюдава загуба на самостоятелна походка преди 16 год. възраст. Синовете на бащи с мускулна дистрофия тип Бекер не развиват това заболяване и не са носители на гена, но дъщерите могат да бъдат носителки на гена, като техните синове развиват заболяването...

ЛЕЧЕНИЕ:
1. Медикаментозна терапия. 
2. Физиотерапия и рехабилитация – да се поддържа независимо функциониране и подвижност, да се предотврати или потисне развитието на деформации и сърдечно-белодробни нарушения и да се осигури достъп за пълно интегриране в обществото с добро качество на живот. Мултидисциплинарният подход при лечението е препоръчителен.
3. Ортезни средства – шини, колани, корсети, ортопедични обувки.
4. Ортопедични корекции на ходилата.
5. Лечение на соматичните усложнения..."

Прочете още няколко статии на български и английски, в които малко или много пишеше същото. Гадна работа, но можеше и да е по-зле.
Затвори статиите и отвори страницата си във фейсбук. Промени взаимоотношенията си на "необвързана". Георги ѝ беше звънял, а след като тя не му вдигна, ѝ бе написал съобщение, в което се извиняваше и искаше да поговорят, за да "изяснят отношенията си". Дарена писа и три няколко пъти и накрая реши, че премахването на отбелязването като приятел и снимките им е достатъчен отговор за "изясняване на отношенията им". А ако това не беше достатъчно ясно, сподели и песента на Duffy от филма Съзряване - Smoke without fire.

Направи тези промени на обществено място, за да не се поддаде на плача или на някой глупав порив да му се обади, да му държи сметка, или по-лошо - да му каже, че иска да продължат.

С мен останиWhere stories live. Discover now