Sabahın ilk ışıklarıyla gözümü açtığımda saat 06.00’yı gösteriyordu. Bugün önemli bir gündü, o yüzden hiç vakit kaybetmeden hızlı bir duş alıp kendime güzel bir kahvaltı hazırladım. Törene gitmeden önce enerjik ve hazır hissetmeliydim. Bugün, sadece terfi törenim değil, aynı zamanda Kuzey ve timinin Mardin’deki ilk iş günüydü.
Annem ve Kemal dedemler törene tam vaktinde geleceklerdi. Evet, Kemal dedem... O gün onları ziyaret ettiğimden beri, hayatımda çok şey değişmişti. Neredeyse her gün birkaç kez arıyorlardı. Başta hanım ve bey dediğim için kızıyorlardı, bu yüzden ben de dede ve anneanne demeye başlamıştım. Bana gösterdikleri sıcaklık ve sevgi, kalbimde derin bir iz bırakmıştı. Onlar bana, ben de onlara gerçekten iyi geliyordum. Aramızdaki mesafe her geçen gün eriyor, yerini sağlam bir bağa bırakıyordu.
Bugün, ilk kez annem dışında birileri de askeri törenime katılacaktı. Bu düşünce beni daha da heyecanlandırıyordu. Dedem ve anneannem, sanki yıllardır hayatımdaymış gibi hızla yer edinmişlerdi. Onlarla kurduğum bağ her geçen gün güçleniyor, aramızdaki duvarlar teker teker yıkılıyordu. Onlar sadece bana değil, anneme de aynı sevgiyle yaklaşmışlardı. Annemi de hemen kabul etmeleri ve ona gösterdikleri ilgi onlarla olan ilişkimi daha da güçlendirmişti.
Bu süreçte Gül ile sık sık konuşma fırsatımız oldu. Onunla her konuşmamızda, dedesi Kemal Bey’den ne kadar çekindiğini fark ediyordum. Gül, Kemal dedenin sert ve otoriter tavırlarının üzerinde büyük bir baskı yarattığını açıkça dile getirmişti. Ne zaman dedesi sert bir şekilde konuşsa, ağlayacak gibi oluyordu ve bu çekingenliği onun için zorlayıcıydı. Benim içinse Kemal dedenin tavırları o kadar da korkutucu değildi. Sert görünmesine rağmen, gerektiğinde ona çekinmeden cevap veriyordum ve bu karşılıklarımın aslında onun hoşuna gittiğini hissediyordum. Gül ise böyle karşılıklar vermekten çekiniyor, ondan adeta korkuyordu. Bu durumu zamanla çözebileceğimizi biliyordum.
Ayrıca Gül’ün son zamanlarda biraz daha sıkıntılı olduğunu hissediyordum. Her ne kadar üstüne gitmesem de onun hayatında bir şeylerin yolunda gitmediğini fark ediyordum. Bu yüzden yakın bir zamanda onunla baş başa bir konuşma yapmayı planladım. Gül'ün içini dökmeye ihtiyacı olduğuna emindim ve ona destek olmak istiyordum.
Askeriyede bugün her zamankinden farklı bir hareketlilik vardı. Tüm askerler, törenin ciddiyetini hissettiren bir disiplinle hazırlıklara odaklanmıştı. Albay, karargahın hem içini hem de dışını titizlikle kontrol ediyor, her detayın kusursuz olmasını sağlıyordu. Çünkü bugün, Mardin Valisi ve Ankara’dan gelecek bir tuğgeneral de törene katılacaktı. Böyle önemli isimlerin varlığı, törenin önemini bir kat daha artırıyordu.
Timimle neredeyse sabahtan beri karşılaşmamıştım. Albay, sürekli önemli görevler dağıtıyor, iki tim olduğumuz için işler hızla ve disiplinle ilerliyordu. Herkes bir şeylerle meşguldü, dikkat dağınıklığına yer yoktu.
Saat 11.00’e yaklaşırken, Albayın bana verdiği görevleri tamamlamış ve karargahın bahçesine çıkmıştım. Saat 13.00'te tören başlayacaktı, ancak ziyaretçiler 12.00’de içeri alınmaya başlanacaktı. Karargahın girişindeki güvenlik önlemleri en üst seviyeye çıkarılmıştı. Her detay planlanmış, tüm ziyaretçiler önceden hazırlanan isim listeleri ile kontrol edilerek içeri alınacaktı. Hiçbir aksiliğe izin verilemezdi.
Havanın hafif serinliği, törenin atmosferini tamamlayan bir huzur veriyordu. Beklerken içimdeki heyecan dalga dalga yükseliyordu.
Bahçede gözlerim timimi ararken, biraz uzakta Selman’ın karargah girişine doğru hızla koşturduğunu fark ettim. Görünüşe göre bizimkiler oldukça yoğundu. Ece’yle ortak kaldığımız odaya çıkmak için binaya yöneldim. Tam o sırada kapıdan Poyraz’ın hızla çıktığını gördüm. Beni görünce adımlarını yavaşlattı, yüzünde bir şey söyleme isteği vardı. Vildan Hanım’ın düzenlediği yemekten sonra birkaç kez karşılaşmıştık, ancak hiç konuşmamıştık. Daha doğrusu Poyraz birkaç kez konuşmaya çalışmış, ben ise oralı olmamıştım. Şimdi de her zamanki gibi görmezden gelip yanından geçip gidecekken, nazikçe kolumu tuttu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TOPRAK (Düzenlenecek)
ActionÜsteğmen GÖKÇEN TOPRAK, Çok zor şartlara karşı vermiş olduğu mücadelede hayatı yenmiş bir kadın... Bu buruk kadının aile sıcaklığını bulma yolunda karşısına çıkan; ihanet, yalanlar, bedeller ve sırlar ile mutluluk, eğlence ve aşk'ı bulma hikayesine...