Pov tristan
Morgen ben ik jarig, ik word 4 jaar. Ik heb nog geen idee wat ik ga krijgen van papa en mama. Ik klim mijn bed uit en loop naar papa en mama's kamer, ze slapen nog ugh. Ik loop eerst naar papa's kant "papa wakker worden." Zeg ik en schud hem een beetje heen en weer. Hij word langzaam wakker en kijkt naar zijn wekker "Vriend het is 08.00 ga slapen." "Neehee." Zeg ik. "Kom." Zegt tie en doet zijn denken omhoog zodat ik er bij kan, ik kruip tegen hem aan en hij zet de tv aan zodat ik kan kijken. Ik kijk paw petrol en kruip tegen papa aan. Na een poosje voel ik een hand, hij is niet van papa want die heeft ze om mij heen, mama. "Nee mama weg." Zeg ik en duw der hand weg. Ze word wakker en kijkt me raar aan "heb je het weer voor elkaar?" Ja duh dat zie je toch. "Ja." Zeg ik. Ze gaat veder slapen en ik kijk nog even tv, na 1 uurtje ben ik er wel klaar mee en klim uit bed. Ik loop naar beneden en ga spelen met wat spullen die daar nog liggen.Pov orkun
Ik word wakker, tristan ligt er niet meer. "Waar is dat kind nou weer?" "Hé wat"? Zegt tessa die langzaam wakker word. "Ja tris sliep net nog hier in mijn armen maar hij is al weer weg." "Ow ik denk op zijn kamer spelen." Zegt ze. Ik sta op uit bed en loop naar zijn kamer, hij is er niet, ik loop door naar beneden en zie hem druk spelen met wat speelgoed. "Hey vriend." Zeg ik en ga op de bank spelen. "Papa ike morgen jarig." "Ja dat weet ik vriend." Zeg ik. "4." Zegt tie en steekt 4 vingers op. "En dan mag je starten met?" "Voetballennnn." Roept tie blij. Hij trainde al maar nu mag hij echt met trainingen starten enzo bij feyenoord. "En school." Zeg ik. "Ja maar voetbal." Zegt tie. "Ja ook voetbal." Zeg ik. Het is vandaag trouwens vrijdag dus hij gaat vandaag naar school van 08.30 tot 12.00. Het komt heel goed uit want kunnen wij zijn kamer verbouwen want hij wilde graag een nieuwe muur en we verbouwen de rest ook. Tessa brengt hem zo effe weg en dan ga ik vast zijn kamer leeg halen. "Doei maatje veel plezier." "Doei papa." Zegt tie en zwaait naar me. Hij is nu de deur uit dus ik haal alles leeg. Tessa is na 15 minuten weer terug "zo jij bent fucking snel." Zegt ze want ik heb het al bijna leeg. Ze helpt me met de laaste dingen "Oké dus eerst de muur.We hangen het behang op "dit kind is echt te verslaafd aan feyenoord." Zegt ze. "Ja vind je het gek, hij weet niet beter omdat we hem zo hebben opgevoed." Zeg ik. "Hoelang zou het duren voordat hij iets anders wilt?" Zeg ik. "Ik denk dat dat nog wel een paar jaar duurt." Zegt ze.
JE LEEST
van een Toornstra naar een Kökcü
Aktuelle LiteraturTessa Toornstra (18), dochter van Jens Toornstra voetbalt al sinds ze 8 jaar was bij Feyenoord en is een erg goede speler van de feyenoord vrouwen 1, ze draagt nummer 10 en is aanvoerder, maar toch ontbreekt er iets voor haar in haar leven.... beva...