fc Utrecht

84 2 0
                                    

Tijd skip 3 maanden
Pov jens
Vandaag hebben we een wedstrijd uit tegen fc Utrecht mijn oude club, ik heb voor dat ik bij feyenoord voetbalde best lang bij Utrecht gevoetbald. Een aantal jongens voetballen er nog steeds dus dat is wel leuk, ze staan 4de. Utrecht heeft weer interesse in me en ik heb laast een klein gesprekje gehad met Utrecht, ik hou van feyenoord maar ik weet het even niet zo goed. Ik heb het tessa Nog niet verteld, ik durf niet zo goed.

Pov tessa
Vandaag moeten de mannen uit tegen Utrecht, mijn pa's oude team. Hij heeft daar gevoetbald tot mijn 4de en toen ging hij naar feyenoord en we woonde toen al in Rotterdam. Ik zit rustig op de bank met orkun als opeens tyrell in ons huis staat. "Tyrell wtf doe jij hier?" Vraag ik. "Ik heb een grote ontdekking gedaan." Zegt tie. "Oké vertel." Zegt orrie. "Nou ik was een beetje aan het scrollen op insta en toen kwam ik tegen dat fc Utrecht weer achter jens aanzit, ze willen hem heel graag terug." Legt hij uit. "Haha dat zou hij nooit doen." Zeg ik. Tyrell kijkt me serieus aan "daar moet je niet zo zeker van zijn, er stond ookal dat ze een gesprek hebben gehad." "WAT." Zeg ik. "Rustig misschien is het een z'n gerucht." Zegt orrie. Ik word helemaal gestrest en sta op en loop naar boven. Dat zou hij nooit doen, toch? Ik neem aan dat hij me dat wel meld, het is mijn vader. Feyenoord is zijn thuis, is mijn thuis, is een toornstra's thuis. Hoezo zou hij terug gaan naar Utrecht?

Pov orkun
Tessa staat op en loopt naar boven, ze kan dit niet aanhoren. Ik snap het wel maar als het echt zo is moet ze toch gaan praten met jens. "Had ik dit niet moeten zeggen?" Vraagt ty. "Jawel als het echt zo is was ze er toch wel achter gekomen." Zeg ik. Hij knikt begrijpelijk "maar ik neem aan dat je niet hier alleen kwam om dat te vertellen." Zeg ik. "Nou eigelijk wel." Zegt tie en lacht. Ik schud mijn hoofd "maar je snapt wel dat ik nu even bij tessa moet gaan kijken." "Ja ga maar, ik ga ook weer naar huis en ik zie jullie straks wel." Zegt tie en vertrekt. Ik loop naar boven en ik zie der op bed liggen en ze staart naar het plafond. "Alles goed?" "Nee orkun als dit echt zo is, waarom verteld hij me dit niet, hoezo niet ik ben zijn dochter. Feyenoord is ons thuis waarom zou hij terug willen naar Utrecht?" Zegt ze. "Geen idee, misschien wilt tie een stap zetten." "Eén stap lager dan ja." Zegt ze. "Hoezo Utrecht is toch prima club?" Zeg ik. Ze kijkt me aan "als jij de keuze had om bij feyenoord te blijven of te vertrekken naar Utrecht weet ik wel wat ik kies." Zegt ze. "Ja ik ook wel maar als dit is wat hij wilt moeten we daar begrip voor hebben." "Maar dat heb ik maar het feit dat hij me dit niet verteld doet me pijn." Ik knik begrijpelijk en ga naast der zitten. Ze kruipt op mijn schoot en knuffeld me stevig "zal ik er straks naar vragen?" "Uhm Ja kan je doen." Zeg ik. "Maar dan Zeg ik gewoon van ik had gelezen dat Utrecht je weer terug wilt en dat jullie een gesprek hebben gehad, is dat zo?" "Ja dat zal ik vragen." Zeg ik. Ze kijkt me aan "blijf jij bij feyenoord?" "Uhm Ja hoezo zou ik vertrekken?" Vraag ik. "Nou omdat je heel erg bent gegroeid en ik hoor vaak dat mensen denken dat je weg gaat." "Ik zeg je eerlijk, ik weet dat er clubs interesse in me hebben, maar het gaat zo goed bij feyenoord en hier voel ik me op dit moment het beste bij." "Maar als je ze nou willen overkopen voor 40 miljoen, zou je het dan doen? Want je waarde is op dit moment 30 miljoen." Zegt ze. (Is echt zo en hij gaat waarschijnlijk weg, recht in die hart🫀💔) "ik weet het niet." Zeg ik. We pakken onze spullen en vertrekken naar 1908 en wachten op iedereen.

Pov tessa
Mijn pa komt aanrijden, zou ik er nu al heen gaan? Hij komt mijn kant op "hey lieve schat." Zeg tie. "hey pap." Zeg ik en geef hem een knuffel. "Spelen er eigenlijk nog jongens bij Utrecht van toen?" "Uhm ja bas dost ken je toch nog wel?" "Ja die ken ik nog wel." Zeg ik. Ik twijfel om het nu te zeggen maar doe het toch. "Uhm ik had gelezen dat Utrecht je graag weer terug wilt." "Ow ja? Waar heb je dat gelezen?" Vraagt tie. "Op 1908.nl" Zeg ik. "ow uhm Nou ja dat klopt wel inderdaad." Zegt tie. "En je hebt al een gesprek gehad stond er ook." Zeg ik en ik zie zijn ogen groot worden. "Is dat zo?" Vraag ik. "Ja." "Hoezo heb je het me niet gezegd." "Nou ik was bang dat je het er niet mee eens bent." "Maar wil je weg bij feyenoord?" Vraag ik. "Uhm ik weet het nog niet, ik speel hier al bijna 15 jaar ( Is niet zo) en ik hou van deze club maar misschien wil ik een stap zetten ja." Zegt hij eerlijk. "Maar feyenoord speelt hoger niveau, wil je lager?" "Tessa ik word ook ouder, kijk naar de jongens van nu, ze zijn zo jong en nog heel fit." "Maar jij bent ook fit en een van de beste." Zeg ik. "Dankje maar het is niet zo, ik merk dat ik echt nog maar max 60 tot 70 minuten kan spelen." Zegt hij. "Maar denk je dat het bij Utrecht makkelijker gaat worden dan? Als ze je terug willen betekent dat ze ook gewoon volle bak van jou willen." "Ik moet het nog even bekijken." Zegt hij, ik zucht. "Ik support je keuzes als je me het gewoon nu eerlijk blijft vertellen, maar onthoud een toornstra hoord bij feyenoord."Zeg ik. "Dankje Zal ik doen."  Zegt tie en loopt weg. Ik ga zitten en zuch, zou feyenoord dit al weten?

van een Toornstra naar een Kökcü Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu