18. вöℓüм

460 104 1
                                    

Medya: Azat

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Medya: Azat

⫷𝕐𝔼ℝ𝔸𝕃𝕋𝕀 𝕊𝔼𝕍𝔻𝔸𝕃𝕀𝕃𝔸ℝ𝕀 ⫸

"Bizim koğuş ikiye bölünmüştü. Bir tarafta Ülkücüler vardı. O taraf bildiğin kurt resimleriyle, Türk bayraklarıyla falan doluydu. O tarafın duvarlarında sizin şu binadaki gibi yazılar yazıyordu. Ya sev ya terket, bilmem ne... Diğer tarafta da biz Kürtler kalıyorduk. Bizler de onlar da ayrı koğuşlara verilmek istediğimizi idareye defalarca söylemiş olmamıza rağmen hiçbir şey yapılmamıştı. Malum, sık sık kavgalar çıkıyordu çeşitli sebeplerden dolayı. Durum gittikçe kötüleşiyordu. Onlar çoğunluktu. Biz az kişiydik ama yine de ağırlığımızı koymuştuk. Bazı geceler nöbetleşe uyuyorduk. İşte, Mirza'yla da orada tanıştık. Bizim koğuşta yatan Kürtlerin koğuş sorumlusu oydu. Ben yeni girdiğimde onun artık birkaç ayı kalmıştı. Bir gün ben lavaboda elimi yıkarken birden ışık söndü. Arkamda ayak sesleri duydum. Arkamı döndüğümde bir karaltının üzerime doğru geldiğini fark edince ona doğru bir tekme savurdum. Sonra ışık yandı. Işığı yakan Mirza'ydı. Karşımdaki adamı ve attığım tekmeden dolayı yere düşürdüğü şişi gördüm. Bunu Mirza da görünce kayış koptu. Adamı döve döve içeri yolladı. Arkasından bunun hesabını soracağım, diye bağırdı. O olaydan sonra daha da samimi olduk. Sonra onun PKK ile irtibatlı olduğunu öğrendim."

Azat defalarca cezaevine girip çıkmış, her girdiğinde çevresini biraz daha genişletmişti. Cezaevinde kurduğu dostluklarla her defasında daha da güçlenerek çıkıyordu.

"Senin o zamanlar PKK ile irtibatın var mıydı?" diye sordu Alpan. "Yoksa bu adam mı soktu seni örgüte?"

"Benim dağ kadrosuna katılmamı istiyordu ama burada işlerim olduğunu, en azından bir süre bırakamayacağımı söyledim. 'Ben yakında çıkacağım, sen de çıkınca Şırnak'a gel,' dedi. Onun memleketi orası. 'Seni hem ailemle tanıştırayım hem Gabar'a götüreyim. En azından kısa bir süre kal, misafir ol. Ortamı gör, gerilla arkadaşlarımızla tanış. Seni PKK'nın yöneticileriyle, üst düzey isimleriyle tanıştırayım,' dedi.

"Sen de kabul ettin?"

"Evet," diye itiraf etti Azat. "Ettim."

Alpan bunu zaten biliyordu ama ilk kez onun kendi ağzından duyuyordu.

"Bayır aşağı gidiyorsun Azat. Son sürat kaptırmışsın kendini."

"Bayır aşağı değil, zirveye yürüyorum. Ulaşacağım da."

"Hastalığın bayağı ilerlemiş. Yanlışı doğruyu tartacak durumda değilsin. Öfken gözlerini kör etmiş. Kendini dizginlemeyi öğrenmelisin!"

YERALTI SEVDALILARI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin