Merhabayıın!
Bölüm sananlardan özür diliyorum öncelikle 🥲 (bölüm gün içinde gelecek)
Bir konuda gelen yorumlara açıklama yapmak istedim. İçime sinmediği için bugün bölüme odaklanamadım..
İlk olarak bir sorum olacak.
Nişan olayları biraz hızlı oldu, sizce Sancak ile Balım birbirini tam olarak tanımıyor mu?Dini nikahın nişanda kıyılmasıyla ilgili gelen yorumlara toptan bir cevap vermek istiyorum.
Amacım flört dönemini meşrulaştırmak değildi. Eğer birbirlerini tanımadıklarını düşünüyorsanız bunun hızlı yazdığım için olduğunu kabul edebilirim ama amacım asla flört dönemini meşrulaştırmak değildi.
'Dini nikah kıyıldıktan sonra eğer anlaşamazsak boşanırız' düşüncesinde olunduğunda kadının zarara uğrayacağını yazmıştı birisi. O konuya da açıklık getirmek istiyorum. Dini nikahtan sonra boşanıldığında kadının herhangi bir zararı olmuyor. Bildiğiniz üzere ki bilmeyenler de varsa söylemiş olayım nikah kıyılmadan önce mehir yazılıyor ve o mehiri erkek boşanma durumunda kadına vermek zorunda.
Burada demek istediğim sadece dini nikah kıyın ve resmi nikahı göz ardı edin değil. Tabii ki resmi nikah da kıyılmalı. Geçen bölümde de yazdım zaten, geciktirmeden resmi nikahı da kıyalım diye bir diyalog geçti aralarında.
Benim amacım öpüp sarılmak için bu nikahın kıyılması da değildi. Ortada 'yetişkin' ve evlenecek iki insan var ve süreci yönetmek tamamen onların insiyatifine kalmış. Benim çevremde bu şekilde evlenen insanlar var ki sosyal mecralarda da süreci bu şekilde yöneten pek çok insan var.
Benim en çok düşündüğüm şey de kitabın başından beri kendi çapımda elimden geldiği kadar müslümanlığı anlatmama rağmen o süreçte ya bunlar müslümanlar madem namaz kılıyorlar neden aynı evde kaldılar, el ele tutuştular tarzında yorumlar almamama rağmen konu dini nikaha geldiğinde bu kadar yorum aldığım.. Başından beri aynı kişilerden bu şekilde bir tepki almış olsaydım o zaman kendi kafamda anlamlandırabilirdim belki..
Ve eğer bu konu şu anda aklınıza geldiyse ona da açıklama yapmak istiyorum. Benim amacım tamamen hayatlarını nasıl değiştirdiklerini belli bir şekilde göstermek ve doğru olarak bildiğimiz veya normalleştirdiğimiz şeylerin gerçek doğrusunu göstermekti.
1. Balım öncesinde Ömer'le tokalaşmasına rağmen geçen bölümde Gökay veya Selçukla tokalaşmadı.
2. Bir konuşmalarında Balım kıldıkları namazların mekruh olduğunu söylüyor ve Sancak da kaza namazı olarak o vakitleri kılacağını söylüyor.
Aklıma gelmeyen bazı şeyler daha var şu anda ama özetle amacım buydu.
Uzattım biraz lütfen kusura bakmayın ama niyetimi anlatmak istedim.
İnşallah yanlış anlaşılmaları gidermişimdir ve aklınızda soru işareti kalmamıştır. Lütfen kaldıysa bana yazın ve halledelim 💛
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şimdi Biraz Uyu | Texting
Diversos4: Balım Hanım biz mi sizi aldırtalım, siz mi kendi ayaklarınızla paşa paşa gidersiniz? Keşke anlasaydım ne olduğunu. 6: Bacım neyi anlamadın acaba? 6: Nasıl becerdiysen ki beceriyle mi alakalı onu öğreneceğiz 6: Operasyonda olan bir timdeki on...