Bab 17: SURAT

72 4 1
                                    

"Ndan, teu pantes maneh ngomong kitu ka teh Endah nepi ngageunggeuik kitu manehna. Pan Ndan ge sadar bahwa Ambu jeung teh Endah teh tos nyaho bahwa Ndan kawin jeung awewe gelo ti kota eta teh ngan kawin kontrak."

Yah tapi mereka semua memang tidak akan pernah tahu kalau Rama tidak buka suara terjebak dalam permainan Endah.

Ini juga yang membuat Rama tersenyum tipis dan menatap ibunya

"Hampura Ambu. Ndan bade angkat heula ayeuna. Ambu jaga kesehatan. Ndan jigana uih sabulan sekali ningali tergantung kumaha kondisi engke."

"Maneh rek ka kota rek nyamperkeun si Sapi era lain?"

"Demi Alloh sanes Ambu. Ndan bade damel sareng kuliah. Tapi sanes kusabab bade ngawin teh Endah Ndan kuliah. Ti awal ge Ndan teu gaduh rencana hoyong kawin ka teh Endah. Upami sanes Ambu nu unggal dinten ngagul ngagul teh Endah, pan Ambu oge anu unggal dinten carita tentang rasa kadedeh manehna ka Ndan. Ndan ngarasa jelema susah Ambu, jadi moal pantes ngahiji sareng keluarga pa Lurah. Ndan oge ayeuna tos teu gaduh rasa deui ka teh Endah."

"Ndan!"

"Terus bilih Ambu hoyong terang, teh Xaviera nikah sareng Ndan teh Ndan nu nawarkeun bantuan, sanes manehna nu maksa ngudag ngudag Ndan. Manehna ge cicing di dieu teu gratis Ambu."

Ndan bicara sambil memakai tasnya lalu dia menatap wanita paruh baya di hadapannya.

"Hampura Ambu. Assalamualaikum!"

Rama memilih meninggalkan ibunya begitu saja.

Euis sendiri bingung dengan perlakuan anaknya yang tidak pernah seperti ini sebelumnya.

Awalnya dia berpikir ini semua karena Xaviera. Kebenciannya makin menjadi-jadi pada gadis itu

"Sabar ya bi Euis. Tapi pan ayeuna nu penting eta awewe geus nyingkah teu ngaganggu anak Bi Euis. Terus kacurigaan Sari pan kabukti bahwa eta awewe teh boga niat goreng, hayang mangpaatkeun mang Ndanhungkul."

"Tapi hampura ceu Sari soalnya Ndan jadi ngambek ka teh Endah. Padahal teh Endah ngalakukeun sagalana kanggo Ndan oge."

"Teu nanaon. Paling cuman seminggu dua minggu nanti juga dia baik lagi. Sari juga udah cerita sama neng Endah supaya nggak usah masukin ke hati apa yang dikatakan Ndan. Paling itu cuman pura-pura marah doang tapi nanti juga dia pasti balik lagi ke sini dan cinta Ndan buat neng Endah pasti bersemi lagi."

Lagi-lagi senyum Sari pun terurai

"Lagian sayang banget kayaknya kalau Ndan sampai ninggalin Endah karena banyak teman-teman Endah di sekolahnya juga yang pada ngejar-ngejar dia. Kapan lagi Ndan bisa naikin strata sosial keluarganya kalau dia sampai ninggalin Endah! Bener kan Bi Euis?"

"Ehem, muhun ceu Sari. Hmm, hampuranya Bi Euis teu tiasa lami soalna bade ningali apa Ndan tos uih atanapi encan."

Tiga hari sudah Rama pergi meninggalkan kampungnya dan ibunya juga sangat bersedih hati dengan kepergian putranya.

Apa urang salah nya? Apa urang jiga ngajual si Ndan kitu maksa manehna jeung teh Endah hanyang ngangkat status sosial hungkul?

Tapi di jalan Euis memikirkan kembali apa yang dikatakan oleh Sari dan dirinya justru merasa bersalah pada putranya.

Apalagi memang Rama tak pulang-pulang. Euis merasa khawatir.

Tapi benarkah yang dikatakan Sari kalau dalam waktu seminggu dua minggu dia pasti akan kembali?

"Geus dua bulan, kamana maneh Ndan? Apa Ndan nyamperkeun awewe eta deui?"

WARISAN RAMADHANTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang