"My book almost done. I started to write about the ending but you know, sometime I feel empty inside my head.
"Writer's Block,
when your imaginary friend refuse to talk to you."I add on watak you dalam cerita yang I tulis. Kadang-kadang you juga berikan I inspirasi untuk I teruskan penulisan I. Thank you very much commander for being my inspiration!."
And I was about to give up on my writing, once upon time ago. Before I really decided to stand up and make my dreams come true, one fine day.
Dengan niat, I nak bagi semangat untuk semua orang yang membaca buku I nanti. Supaya semua orang tahu yang bukan dia sahaja yang ada masalah dalam hidupnya and tetap saja akan ada orang yang ingin menjadi pendengar.
Even when everything seems to be lost, there is hope. There is always hope.
I hope you doing well, Luke."
Luke tersenyum membaca isi 'surat cinta' itu.
Collywobbles
(n.) butterflies in stomach.""I disini baik-baik saja. Masih bersemangat untuk menjaga keamanan negara, untuk memastikan semua orang terutamanya you hidup dalam keadaan aman disana. Biarlah kami yang berkorban disini.
I rindu masakan ibu. I harap bila I balik nanti, ibu masakkan lagi lauk kampung macam yang hari tu. I selalu teringatkan lauk-lauk tu, lama rasanya I tak merasa masakan seorang ibu since mama meninggal.
Masakan kat sini tak sesedap lauk yang ibu masak. Minggu lepas I kena food poisoning, lembik rasanya badan I. Nasib baik suami you ni gagah perkasa, mampu bertahan walaupun dah tertonggeng bontot I kesakitan. Hahahaha!
Well, thank you sebab jadikan I sebagai salah satu sumber inspirasi you. I bangga. Mesti you selalu teringatkan I kan?
I suka bila you selalu teringatkan I. Selalulah untuk menjadi seorang yang bersemangat untuk orang-orang seperti I.
Elysian
(adj.) beautiful, or creative ; divinely inspired, peaceful and perfect.Penjaga keamanan demi negara, demi you, Auliya."
Heterophemize
(v.) to say something different from what you mean to say.Auliya memandang jauh ke langit, Luke pasti memandang langit yang sama juga, kan? Soalan yang kedengarannya amat bodoh, Auliya tergelak kecil. Persis tengah dilamun cinta gayanya.
Macam manalah agaknya jika mereka berdua benar-benar bercinta? Pasti mereka juga seperti pasangan tentera yang lain, kan. Merindui dan tidak sabar menanti kepulangan suami yang tersayang. Namun tidak bagi mereka berdua. Agak ego untuk meluahkan perasaan masing-masing. Egokah mereka?
And if you're thinking of me, I'm probably thinking of you, too.
YOU ARE READING
LUKE UNTUK AULIYA (COMPLETE)
RomanceLuke Iskandar dan Iman Auliya berjumpa secara tak sengaja. Dek kerana terpaksa, mereka akhirnya menikah. Hanya Luke untuk Auliya. Note : Secara jujurnya, penulisan ini Inspired daripada movie Purple Heart tetapi jalan ceritanya diolah sedikit sebany...