#32 THE MAGICAL OF LOVE

922 43 0
                                    

Magiknya cinta, yang sebelum ini dia tidak percaya tetapi kini dia mulai percayakan cinta. Bermula dengan Luke. Secara perlahan-lahan.

Tidak terlalu memaksa dan dipaksa. It's naturally happened. Walau dia masih takut-takut, tapi apalah gunanya hidup jika tidak mengambil risiko ini untuk sekali seumur hidup, bukan?

Selama proses penyembuhan Luke, mereka selalu bersama. Bagaimanalah agaknya jika Luke dipanggil untuk bertugas? Merindui itu menyakitkan. Bak kata Fazura, suami pergi tandas pun rindu. Gatal!

Tapi the facts is, Luke dah jadi sebahagian daripada hidupnya. Mewarnai setiap moment yang berlaku dalam hidupnya. Menjadi bodyguard yang setia ke setiap event buku bahkan kemana-mana sahaja, kini.

Faktanya, bukan hanya dia yang merasa bahagia, tetapi ibunya juga. Bahagia melihat anak yang dari kecil membesar bersama trauma ditinggalkan, kini luka itu semakin pulih. Thanks to Luke. Untuk kesabaran dan kasih sayang yang diberikan.

"Sayang?." Panggil Luke di luar bilik. Auliya ralit dengan penulisannya sehingga tidak menyedari Luke sudah berada di belakangnya. Lalu dipeluk mesra oleh Luke dari belakang.

Auliya tersedar lalu memusingkan badannya ke belakang.

"Oh maaf I tak sedar. You ada panggil I ke?."

Luke memandang skrin laptop Auliya dan membaca setiap tulisan Auliya. Dia tersenyum.

"Kenapa? You nak apa?."

Luke memandang Auliya dengan pandangan yang tajam. Sambil tersenyum nakal.

"Jom?." Ajak Luke.

"Jom pergi mana?." Tanya Auliya berdiri di hadapan Luke. Luke tersenyum nakal.

"I nk proceed Isabel dan Noah!." Jawab Luke lalu mengangkat Auliya ke tempat beradu mereka berdua. Auliya menutup muka dengan kedua-dua belah tapak tangannya. Luke kalau tak buat dia blushing memang tak sah!

"Flirting with madness was one thing ; when madness started flirting back, it was time to call the whole thing off." - Rohinto Mistry.

LUKE UNTUK AULIYA (COMPLETE)Where stories live. Discover now