𝐇𝐞'𝐬 𝐦𝐲 𝐛𝐨𝐝𝐲𝐠𝐮𝐚𝐫𝐝 𝐚𝐧𝐝 𝐦𝐲 𝐡𝐮𝐬𝐛𝐚𝐧𝐝.
××
Dania melentokkan kepalanya pada bahu tegap Zariel, lelaki itu hanya membiarkan Dania mengulit jari-jemari kasarnya. Mata masih terarah pada televisyen yang memaparkan berita tv3. Kini mereka berada di ruang tamu apartment Zariel.
"Abang." Zariel mengumam perlahan seraya mengalihkan kepalanya memandang Dania, wanita itu mendiamkan diri dan masih bermain dengan jari-jemari Zariel. Rambut Dania yang terurai diselitkan ke belakang cuping telinga oleh Zariel.
"Kenapa?" Lembut Zariel menyoal, anak mata masih tunak memandang wanita kesayangannya yang sedang melentokkan kepala pada bahu kekarnya. Dania mengelus lembut lengan kekar Zariel yang dipenuhi dengan urat hijau kasar.
"Abang marah sayang?" Terangkat alis Zariel tatkala disoal dengan soalan sedemikian, kepala Dania diusap lembut sebelum melabuhkan kucupan hangat pada ubun-ubun isterinya.
"Kenapa apa abang nak marah sayang?" Dania menghela nafas perlahan, kepala didongak bagi memandang wajah tampan Zariel. Separang iris birunya merenung ke dalam iris hitam Zariel.
"Sebab pecahkan telefon abang." Meleret Dania menjawab soalan lelaki berambut perang itu. Pinggir bibir Zariel terangkat tatkala menerima jawapan daripada Dania, hidung mancung terletak Dania dikucup sayang sebelum dahi bersih wanita itu dicium ringkas.
"It's okey. Abang faham mood sayang tak okey. Pregnant. Tak apa sayang, telefon tu boleh beli lain." Kenyataan daripada Zariel menyebabkan Dania mencebikkan bibirnya, pantas batang leher Zariel dirangkul erat sebelum Dania menyembamkan wajahnya pada leher Zariel. Lelaki itu hanya tersenyum nipis dan terpaksa membongkokkan sedikit tubuhnya bagi memudahkan Dania melilitkan lengan halus pada lehernya.
"Kenapa abang tak marah sayang? Abang tak ada ego ke? Kenapa tak tampar muka sayang? Kenapa tak tengking sayang? Abang tak ada perasaan ke?" Zariel tergelak kecil mendengar soalan-soalan yang diajukan oleh Dania. Belakang pinggang Dania dielus lembut seraya dilabuhkan kucupan pada bahu isterinya itu.
"Abang bukan lelaki macam tu, Dania." Belakang tubuh Dania diusap lembut, dibiarkan Dania naik ke atas ribanya. Kini tubuh kecil Dania sudah sepenuhnya berada di atas riba Zariel.
"Maksud abang?" Dania merungkaikan pelukan pada leher Zariel, kepala diletokkan pada bahu kekar Zariel. Sisi wajah kacak Zariel direnung penuh teliti.
YOU ARE READING
𝐌𝐫𝐬. 𝐙𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 𝐙𝐚𝐪𝐮𝐚𝐧 | 𝐂
Romance𝓜𝓻𝓼. 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓿𝓸𝓵 3 - The king of patience ZARIEL ZAQUAN - Lelaki tampan yang mempunyai sifat sabar yang sangat tinggi. The king of patience gelaran buat dirinya. Inspektor? Lelaki yang bekerja sebagai polis dan juga bekerja di bawah Dylan...