Peluh mula membasahi dahi licin ku. Walaupun aku berada di dalam bilik yang sejuk dengan dipasangkan penghawa dingin bersuhu 16 degree, tetap saja aku berpeluh. Jantung ku dup dap dup dap tanpa henti. Fikiran ku kosong. Jessica yang sibuk menghiasi wajahnya dengan juru mekap ku dipandang. Bukan main seronok dia minta juru mekap ku mekapkan dia.
"Jess, betul ke hari ni?" soal ku.
"Betullah hari ni, yang you nervous sangat macam nak terberak tu dah kenapa?" Jessica melirik wajah sahabatnya itu melalui pantulan cermin besar milik Zawerra.
Ini bukan lagi terberak! Ini kalau boleh tercekik pun ada. Pejam celik. Pejam celik. Hari ini tiba juga hari yang ditunggui. Hari perkahwinan aku yang bakal berlangsung lebih kurang sejam lagi. Papa! Mama! Tolong adik huhuhu... Siapa yang tidak cemas dihari perkahwinan? Lagi-lagi kalau korang kahwin dengan orang yang langsung tak terfikir dek akal!
"Jess." panggil ku.
Jessica berpusing menghadap aku. "Erm, kenapa? You nak apa?" soal Jessica sedikit prihatin kepada ku. Gosh! Cantik gilee kawan aku beb! Sempat lagi dia memuji kecantikan sahabatnya itu. Ini Megan Fox versi malaysia.
"Sempat tak kalau I lari?" soal yang tak terduga keluar dari mulut buatkan mata Jessica membulat.
"You jangan nak buat kerja gila laa, Ra. Your wedding just about to start. I sepak you dengan heel I jap lagi kang, tak pasal-pasal wedding you bertukar dari salam tahniah ke salam takziah pula." bidas Jessica. Dia menjeling Zawerra yang tersengih bagaikan kerang busuk itu.
"Tapi I nervous sangat dah ni. Tengok. Tangan I pun dah nak freeze ni. I rasa kejap lagi I ni dah nak jadi Elsa dah. " adu ku.
Jessica tergelak. Boleh pula Zawerra ni berlawak dalam masa yang sama nervous juga.
"Hye... Relax... Calm down our bride to be..."
"You senang lah cakap suruh I calm down sebab you tak ditempat I." geram ku. Lagi sekali Jessica tergelak. Gelak... Gelak... Aku lepuk dia dengan kipas tangan aku ni jap lagi, hilang muka dia nanti.
"Soon, I might be at your position." yakin Jessica. "Come on... Relaks laa... Jangan fikir sangat laa... Today was your special day. You have to enjoy it. Lagipun, you kahwin dengan pasangan pilihan you juga kan?"
"Pembetulan. Pilihan along I."
"Whatever..."
"Jess... I tak rasa I ready dengan semua ni." ujar ku sambil menundukkan kepala ku memandang lantai jubin marble bilik ku.
"Kenapa you cakap macam tu pula?"
"Sebab I tak ready. I tak ready nak jadi isteri orang. You nak tak ganti tempat I?"
Pap!
"Auch! Jess?!" aku menggosok bahu ku perit ditampar oleh Jessica. Bukan main sakit dia tampar weh. Ini kalau kena lagi, boleh bengkak seminggu.
"Tahu pun sakit. Please be more clever next time, beb. Tak habis-habis lagi kan you nak pakai otak udang geragat you ni? You yang kahwin, kenapa pula you seret I sekali dalam your stupid plan. I bagitahu dekat along baru tahu." ugut Jessica. Jika tidak dikenang Zawerra bestfriend dia, ada juga yang kena humban dari balkoni tingkat dua ni. Zawerra kalau dah nervous, sesedap mulut dia je nak bercadang.
Kcak!
Kami berdua menoleh disebalik pintu yang terbuka luas itu. Wajah Noah Zawwel yang tampan dan segak berbaju cara melayu warna Slate Grey dipandang. Inilah kali pertama Jessica melihat lelaki itu sesegak macam tu. Tidak dinafikan ketampanan Zawwel mampu menarik perhatian mata-mata para gadis luar. Lelaki itu berjalan mendekati mereka berdua.
YOU ARE READING
BE MY SAVIOUR
RomanceAku adalah NUUR ZAWERRA si gadis anti kacak dengan para jejak yang ingin mendekati ku. Kacak? Ew! Itu bukan lah taste aku! Aku mempunyai sebab tersendiri mengapa aku harus begini. Aku bukan seorang gadis yang normal seperti diluar sana. Terkadang ak...