BAB 23

33 1 0
                                    

"Bulldozer, position."

"Dua orang dibawah, senjata rifle G36. Lima di tingkat atas senjata dua rifle G36, dua M16 dan satu Uzi." sahut Syaz yang sedang meniarap memerhatikan musuh bersama sniper dia mencari sasaran tembakan.

"Bulldozer to Hunter, are you ready?"

"Affirmative Hunter, in." sahut Eusoff sambil matanya tajam melihat dari lensa sniper mencari sasaran. Tubuhnya tergantung dibantu alat tali agar terapung di sebuah pokok yang agak tinggi dan sedikit semak membuatkan sukar para musuh mengetahui keberadaannya.

"By counting 3."

"2"

"1"

Sut!

Sut!

Kedua musuh yang berdiri dihadapan bangun itu tumbang dengan kepala mereka berlubang ditembusi peluru sniper milik Syaz dan Eusoff. Eusoff tersenyum senget. Menumbangkan musuh adalah kerja terpaling mudah untuk dia. Dia memutuskan tali pada tubuhnya.

Pak! Kakinya selamat mendarat ditanah. Sniper diangkat separas bahu bagi memastikan sekelilingnya selamat daripada musuh. Baru saja dia ingin membalas kepada Hud dari alat pendengaran dia, tiba-tiba ada sesuatu yang membuatkan rumput semak yang tinggi itu bergerak. Eusoff memerhatikan dan perlahan tubuhnya ditunduk mencapai sesuatu di sisi kasutnya itu. Terlihat benda hitam bergerak menuju ke arahnya.

Zap!

"Subhanallahu! Astaghafirullah hal azim! Laa Ilaa Haa ilallah..." ucap Hud panjang setelah melihat pisau terpacak di sisi pohon itu. Hampir dirinya jadi mangsa tusukan pisau terbang rambo milik Eusoff itu. Yang tadi pucat muka dia semakin pucat bila dirinya di ambang maut dengan kawan sendiri.

"Dumbass! Kau buat apa dekat sini Hud?!" nah kana dah kena sumpah dengan dia. Hud yang pucat itu dipandang tajam. Nasib saja pisau rambo dia tidak kena pada kepala Hud.

"Aku fikir ada musuh dekat sini. Yelah aku dengar bunyi jatuh gedebuk." fikirkan musuh rupanya ketua mereka. Hud mengeluh lega.

"Dah, kita pergi pecah masuk bangun ni. Cover aku Doom." mereka berdua kembali beraksi melanjutkan tugasan mereka. Eusoff lead manakala Hud mengekori belakang ketua dia. Perlahan mereka mendekati bangunan yang usang itu.

"Rex, now." arah Eusoff melalui alat pendengaran yang dipasang telinga mereka. Mereka berdua bersembunyi disebalik pintu yang terbuka luas itu.

Pewwittt!

"Did you heard that? Someone has enter this area." kata lelaki yang bersenjata rifle M36 itu. Mereka tepat di tempat walk way menuju ke tangga.

"Yuhuuu..."

"Who is that?!" kata kawan lelaki itu sebelum mereka pandang satu sama lain. Tiba-tiba ada kaki licin bertumit tinggi terjengul dari arah sisi kanan. Sudah lah di hujung tempat permulaan mereka masuk. Kaki macam gaya perempuan. Cantik sangat.

"If you want it, come try and get me." panggil suara yang lunak itu membuatkan kedua lelaki itu melangkah perlahan mendekati kaki yang panjang licin itu.

Sampai saja mereka mendekati kaki itu, Luth segera keluar memperlihatkan dirinya yang separuh berbaju hitam dan berskirt pendek. "Ini abeh kau! Gatal!"

Belum sempat kedua lelaki itu menghalakan senjata ke arah nya, dengan pantas Luth mengilas lengan lelaki yang hampir dengannya itu dan kawan lelaki satu lagi di tendang kuat sehingga terundur kebelakang sebelum tubuh musuh itu di dakap dari belakang oleh Eusoff.

BE MY SAVIOUR Where stories live. Discover now