17.BÖLÜM

25 5 0
                                    

''Bekliyorum. Bu azap bitmek üzere. Özgür olacağım." dedi kral.

Macaque bunu karışık duygularla dinledi. Ne yapacağını bilmiyordu. Güneş ışığıma gerçeği şahsen mi söyleyeceğim, yoksa bunu tanrılara mı yaptıracağım.

"Liuer, iyi misin?" Wukong sordu. Macaque derin düşüncelerden sıyrıldı.

"İyiyim, sadece düşünüyordum" diye yanıtladı savaşçı. Sessizce yürüdüler. Savaşçı kendini toparladı ve güneşine gerçeği anlatmaya karar verdi.

''Wukong..'' dedi ama ''Biz buradayız'' diyen Pigsy sözünü kesti.

"Ne?!" diye yanıtladı koyu saçlı maymun ve hacılar ona şüpheyle baktılar. Keşiş, insan formuna dönüşen Ao Li'den indi.

Keşiş, "Gidip onlara kutsal yazıları vereceğim" dedi ve gitti.

''Yolculuk tamamlandı. Sonunda. Hadi Liuer, bulut üzerinde uçacağız ya da portalı kullanabiliriz, daha hızlı olur... Liuer? ne oldu?'' Wukong ''Merak etmeyin, bu tacı mutlaka üzerimden alacaklar'' dedi ve gülümseyerek ekledi. Savaşçı zaten bunun bir felaket olacağını hissetmişti ama gerçeği söylemeye olan güveni kaybolmuştu. Tek bir kelime bile söylemeye cesaret edemiyordu. Başını salladı ve bir gölge portalı açtı. Wukong arkadaşlarına veda etti. Maymunlar portalda kayboldu ve keşiş geri döndüğünde onlar da gitmişlerdi.

Kral ve savaşçı sarayda bu kez taht odasının ortasında belirdiler. Elbette tüm tanrılar yolculuğun sonunu zaten biliyorlardı ve bu odadaydılar. Macaque aslında neden orada olduklarını zaten biliyordu ama her şey ters giderse bir planı vardı çünkü ters gidecek, kralı ve kendisini gölge portalından hızla Guain'e ışınlanacaktı.

''Sözleşmeye göre. Ben. Yolculuğumu yaptım ve şimdi kararlaştırıldığı gibi bu tacı benden alacaksın. Wukong gururla konuştu.

''Yolculuğu tamamladığınız için tebrikler. Cennetin krallığına karşı işlediğin suçlar için bizden bağışlanmamızı alıyorsun..." dedi imparator. Wukong, imparatorun yakında lanet tacı kaldıracağından ve acının ortadan kalkacağından emindi. Zaten çok heyecanlanmıştı ve aniden imparator şöyle dedi: "Ama.. " 

" Ne ama?!" diye düşündü Wukong.

"Ama anlaşmamızda tacın çıkarılmasıyla ilgili hiçbir şey yoktu, sadece aydınlanmayla ilgili..." dedi diğer tanrılar gibi yüzünde sinsi bir gülümsemeyle gülmeye başladı. Durup dehşet içinde izleyen Nezha dışında.

"Ne?!" diye bağırdı kral.

''Ne duydun. O tacı üzerinizden alamayız çünkü sözleşmede yoktu."

"Beni aldattın!!" Kralın öfkesi büyüdü ve onunla birlikte o anda umursamadığı bir baş ağrısı da arttı. Az önce duyduğu şey karşısında şaşkına döndü.

İmparator, "Tabii ki bana hizmet edeceksen bu tacı çıkarmak mümkün" dedi. Bunun üzerine tanrılar açgözlülükle gülümsediler. Macaque gözlerinde üzgün görünüyordu. Sevgilisinin düzensiz dayaklarını duydu. İmparatora yaklaşan Wukong'da öfkenin yükseldiğini gördü. Gözlerinde öfkeyle imparatora baktı ve şöyle dedi: "Bu lanet tacı hemen üstümden alın!!!"

''Bana bu tonda hitap etmeye nasıl cesaret edersin, maymun! Tacını çıkaracağımızı, yolculuğun buna değeceğini düşündün ama bana hizmet ettin..."

Monkey King az önce olanlara inanamadı. Onu silah olarak kullanmak istiyorlar.

''HAYIR''

''Ne dedin?!''

YARDIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin