23.BÖLÜM

32 4 0
                                    

"Eeee?" diye sordu Macaque. Kral parmaklarını oynattı ve şöyle dedi: "Sanırım işe yaradı, gel elini ver de kalkabileyim." Savaşçı yaptı. Kral ayağa kalktı. Sonunda ayakları üzerinde durabildi. Birkaç adım attı. Elbette savaşçının omzuna yaslanmıştı. Wukong'un adımları hala titrek ve dengesizdi ama önemli olan bunu yapabilmesiydi. Liuer'ine neşeli gözlerle ve bir gülümsemeyle baktı. Savaşçı da gülümsedi.

"O zaman gidiyoruz?" krala sordu. O kadar mutlu ve kendinden emindi ki Macaque'in kolunu bırakıp koşmaya başladı ama neredeyse düşüyordu. Ancak zamanla, ona dik dik bakan ve "Wukong, yavaş ol, küçük adımlar at" diyen koyu saçlı bir maymun tarafından yakalandı.

"İyi" diye yanıtladı kral ve Macaque'in kolunu tekrar yakaladı. Odadan çıktılar. PIF ve DBK içeri girdiklerinde çoktan yemekhanedeydiler. Masanın bir yanında DBK, diğer yanında ise eşi oturuyordu. Wukong ve savaşçı ortada yan yana oturuyorlardı.

PIF "Şimdi yürüyebilirsin" dedi.

"Şimdilik evet" diye yanıtladı kral. "Daha önceki davranışlarım için beni bağışlayın, hareket edemiyordum."

Hizmetçiler ilk yemeği getirdi.

"Peki dinliyoruz, bu sefer ne yaptın?" dedi DBK.

"Nasıl desek..hm..bu sefer yine İmparator'a bulaştım.." dedi Wukong.

"Aha.. bu yeni bir şey değil.. haha" DBK güldü.

PIF kaşını kaldırarak maymuna bakarak, "Seni böyle görmek onu çok üzmüş olmalı" dedi.

''Ona gelince... pek de öyle değildi...''

''Peki nasıl oldu, bildiğim kadarıyla seni hareket edemeyecek hale getirmek büyük bir güç gerektiriyor kardeşim ve burada şunu da belirtmeliyim ki daha önce hiç görmemiştim. Kudretli Sun Wukong daha önce de böyle bir durumdaydı. Değil mi?" dedi DBK. "Bu sefer ne oldu, sanırım imparatoru tek başına yenmek istedin."

''Neredeyse oldu... yani... ama asıl niyet bu değildi. Sadece sözünü tutmasını istedim ve..."

''O tutmadı...'' PIF'i bitirdi.

''Biraz kendimi kaptırdım ve olan oldu''

Macaque, "Wukong, bunun senin hatan olmadığını sana kaç kez söylemem gerekiyor" dedi. PIF ve DBK bu açıklamaya biraz şaşırdılar.

"İmparator sana ne söz verdi?" PIF sordu.

''Özgürlük''

DBK neredeyse şarabından boğuluyordu. "Hadi ama saçmalama, senin özgürlüğünü nasıl elinden alabilir?" Wukong parmağını tacı işaret etti.

"Ah... işte bu kadar" diye ekledi DBK.

''Evet. Bildiğiniz gibi, Wukong'un bu tacı var ve tüm bu yolculuktan sonra onun çıkarılması gerekiyordu, ancak imparator onu hiç çıkarmak istemedi. Daha da kötüsü, Wukong'un kendisine hizmet etmesini sağlayarak onu kontrol etmek istiyordu." Macaque dedi.

"Peki bu yüzden mi üzüldün?" PIF söyledi.

DBK, "Ona şaşırmadım" diye ekledi.

''Biraz sinirlendim o zaman...''

''Bu biraz eksik bir ifade. Guain'in yardımı olmasaydı ne olurdu biliyorsun" dedi savaşçı.

''Biliyorum ama... evet''

"O kadar kötü müydü?" PIF sordu.

"Maalesef" diye yanıtladı savaşçı.

Hizmetçiler ikinci yemeği getirdi.

YARDIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin