İki hafta süren fayton yolculuğunun ardından nihayet Grunwald'a vardım.
Arazi çok genişti ama nüfus azdı, bu da Grunwald'ı düşündüğümden çok daha sessiz kılıyordu.
Gezdiğim köyler arasında en sessizi ve en geniş araziye sahip olanıydı.
Burası imparatorluğun en güney bölgesinde yer alıyordu. Arazi genişti ancak toprak kuraktı ve gençlere yönelik iş fırsatlarının olmayışı benzersiz bir yaşlanan nüfus sorununa neden olmuştu.
"Yakında yağmur yağacak gibi görünüyor."
Bulutlu gökyüzüne baktım.
"Adres... orada."
Aldığım notun üzerinde adres yazıyordu.
Grunwald'ın nüfusu seyrek olduğundan evler arasında bol miktarda alan vardı.
Emlakçı ve Kont'un yardımcısının tanıttığı yere doğru ilerledim.
"Bu mu?"
Alçak bir tepenin üzerine inşa edilmiş, soluk sarı tuğlalı mütevazı bir ev."
Beyaz çitli ve dikkat çekici kırmızı çatılı, küçük, iyi döşenmiş, sevimli bir evdi.
Çatı katını da sayarsanız yaklaşık üç kat olurdu ve büyüklüğü iki kişinin rahatça yaşaması için mükemmel görünüyordu.
"Ama bu evde alışılmadık bir şeyler olduğundan bahsetmişlerdi."
Hatırlıyorum, ev bana tanıtıldığında evin kendine has bir özelliği olduğu söylenmişti. Ancak bu, hemen oturulabilecek tek ev olduğundan, kabul etmekten başka seçeneğim yoktu.
"Alışılmadık bir şeyleri olduğunu söylediklerinde garip bir ev olabileceğini düşünmüştüm ama bu son derece güzel."
Başlangıçta bunun daha çok eski, yıpranmış bir yer, hatta perili bir köşk olmasını bekliyordum, ancak komşu evlerle kolaylıkla rekabet edebilecek güzel bir ev olduğu ortaya çıktı.
Ağır bagajı sürükleyerek kapının önünde durdum.
"Anahtar posta kutusunda" dediler
Ağacın yanındaki eski posta kutusuna uzandım ve küçük bir anahtar buldum.
Gıcırtı!
O anda gök gürültüsü sanki gökyüzünü yırtıyormuş gibi gürledi.
Hızlıca eve girdim ve kapıyı kilitledim.
"Vay...! Ve tüm mobilyalar burada!"
Buna alışılmadık bir ev dediler ama hiç de alışılmadık bir ev değildi. Aslında ihtiyacınız olabilecek her şeyle donatılmıştı: kanepeler, masa, sandalyeler ve daha fazlası.
Mobilyalar pırıl pırıldı, hiçbir aşınma ve yıpranma izi yoktu.
"Burayı bu kadar aceleyle kim terk etti?"
Neredeyse tüm eşyalarını geride bırakmış gibi hissettiler.
Dikkatlice kanepeye oturdum ve yayıldım.
"Sadece biraz odun eksik," diye fark ettim.
Evin şöminesi vardı ve eksik olan tek şey odundu.
Burası gerçekten perili bir ev miydi?
Yoksa bu evin normal kiranın yarısına satılmasının başka bir nedeni mi vardı?
"Bu evin birkaç küçük sorunu var ama burada yaşamak sorun olmamalı, değil mi...??"
Eğer bu, böyle iyi döşenmiş bir ev anlamına geliyorsa, böceklerin varlığı ve hatta burada birisinin ölmüş olması gibi birkaç sorunu gözden kaçırabilirdim.
Her şeyden önce İmparatorun bakışlarından kaçınmak için mükemmel bir gizli mücevherdi.
Yatarken merdivenlere baktım.
İkinci kata çıkan ahşap merdivenler de bakımlıydı.
"Kapıcı harika bir iş çıkarmış olmalı" diye düşündüm.
Durum oldukça tatmin ediciydi, dolaşırken kaldığım yirmi evden çok daha iyiydi.
Artık geriye İmparatorun acele edip evlenmesi kalıyor...
"Neden beni bekliyorsun?"
Bir nedeni olmalı.
Göç ettiğim "orijinal eserde" İmparator olan erkek kahraman ile benim evlenmemiz gerekiyordu.
Ancak orijinal hikayede ilişkimiz aşksız siyasi bir evlilikti.
Orijinal hikayeye göre İmparator'la evliliğim yüzünden ölmem kaderimdeydi.
Yeterince uzun süre dayanabilirsem İmparator'un, onun sözlerini dinleyip bir evlilik düzenlemesi yapmaya istekli başka bir soylu aile bulacağını düşündüm.
Ama olmadı ve bilinmeyen bir nedenden dolayı, kaçak gelin olan beni üç yıl bekledi.
İmparatorun sadece beni beklemesinin nedeni ne olabilir?
Gök gürültüsü bir kez daha gürledi.
Bu sefer, her şeyi beyaza çeviren sıcak bir şimşekle birlikte.
"Yağmur şiddetlenmeden önce biraz odun almalıyım. Depolama kulübesi arkada olmalıdır; gidip kontrol edeyim mi?"
Ancak kapıyı açtığım anda...
"Evet!"
Aniden bir şey dışarı fırladı.
"Bu sadece büyük bir hata değil!!!! Bu... bir adam...?"
Gözlerimden şüphe ettim.
Neden daha önce hiç görmediğim bir adam evimin önünde aniden yere yığılmıştı?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Contract Husband Resembles the Male Protagonist
RomanceEvliliğe dört ay kaldı. Kocamın sık sık dışarı çıkması şüphe uyandırmaya başladı. Her sabah şafak vakti yola çıkıyor ve gece geç saatlerde dönüyor, bu da soruları gündeme getiriyor. Ancak tuhaf bir şey yoktu. Sadece çok çalışıyor ve eve geliyor. Zat...