"Geri döndüm..."
"Dale! Döndün?"
Dale içeri adım attığında dondu.
"...Bu evde bir şeyler ters gidiyor gibi görünüyor."
Dale adama, yeni evli bir evde hoş karşılanmayan çöpler için söylenebilecek bir ifadeyle baktı. Biraz solgun görünüyordu.
Yemeğini hızla yiyen adama baktım.
"O? Bayıldı, ben de onu getirdim."
"Yıkıldı diyorsun."
Dale'in ifadesi adama bakarken daha da karardı.
"En tehlikeli kişiler genellikle çaresiz görünen kişilerdir. Bayan Enya, buraya gelmelisiniz."
"Lordun şatosunda çöktü."
"Bu durumda Grunwald lorduna teslim edilmeli. Neden yaptın...?"
Bir an için Dale'in yüzü karardı.
"Gözüne mi çarptı?"
".....? Hayır, o bir hırsız."
Bu adamın kimliğinden emindim.
"Onu yakaladığımda vücudu bitki kokuyordu. Ve parmak uçlarına bakın."
Adamın parmak uçları sarıya boyanmıştı.
Bitki sapları çiğnerken ağzını sarıya boyamıştı. Aynı neden ağzının etrafındaki sarımsı rengi de açıklıyordu.
Dale beni korudu ve adam beni arkasına saklayıp dik dik bakarken adama hâlâ şüpheyle bakıyordu.
"Geğirmek."
"....."
"Uh... Yeniden yaşadığımı hissediyorum. Teşekkür ederim. Gerçekten teşekkür ederim hanımefendi."
"Açlıktan ölmek üzere olduğu için onları yediğini söylüyor," diye fısıldadım Dale'e.
Bu adam, lordun şatosunda yakın zamanda işe alınmış bir hizmetçiydi. Esas olarak kalenin temizliğinden sorumluydu.
"Özür dilerim efendim. Yapacak çok işim var, maaşım çok uzakta ve yiyecek hiçbir şeyim yok......."
"Ama çalmak hâlâ hırsızlıktır, bu yüzden onu buraya getirdim. Kaçmasına izin veremeyiz."
"Ne kadar tazminat almak istiyorsunuz?" Dale sessizce bana sordu.
Ancak bu adamın maddi tazminat açısından sunabileceği pek bir şey varmış gibi görünmüyordu.
Acınası görünümünün yarattığı rahatsızlık, yalnızca ilave bir rahatsızlıktı.
Yine de faydalı olabilir.
"Yemek için şifalı otları seçtiğini düşünürsek, biraz bilgisi olmalı."
".....!"
Bir anda adamın gözleri büyüdü. Şaşkın görünüyordu ve hızla yüzünü kapattı.
Alışılmadık derecede ince yapısı, doyumsuz iştahı ve kimliğini gizleyerek yaşama şekli bana orijinal hikayeden bir sahneyi hatırlattı.
[Odadan kaçamadı. En büyük simyacı ve demirci olarak tanınan bir adam tarafından büyük bir titizlikle işlenen kilit hiçbir şekilde açılamadı.]
[Yeni bir anahtar almak imkansızdı. Birisinin onun kaçmasına yardım edebileceğinden korkan İmparator, kilidi yapan adamı öldürmüştü.]
[Şövalyeler için silah yapımında önemli rol oynayan adam gittiğinde başkent kaosa sürüklendi.]
Simyacı, orijinal hikayenin kahramanıyla birkaç kelime alışverişinde bulunmuştu.
Sıkılmış ve başkentte yapacak pek bir şeyi olmayan İmparatoriçe sarayda dolaştı ve işyerinde onunla karşılaştı. Bu her şeyin başlangıcıydı.
İmparatoriçe onun becerilerini övdü ve yeteneklerini kabul etti.
Ve o simyacı muhtemelen...
'Eksantrik olduğu, garip araştırmalara giriştiği söyleniyordu, bu da onu küçümsenmenin hedefi haline getirdi ve tüm bölgeyi dolaşmasına neden oldu.'
Onun ayrı bir özelliği vardı.
İmparatoriçe'nin onunla ilk ilgilenmesinin nedenlerinden biri de tam da bu oldu.
"Onları gerçekten aç olduğun için mi yedin?"
"...Üzgünüm."
Başı öne eğik olan adam önümde diz çökerken titriyordu.
Yanakları zayıftı ve gözlerinin altındaki koyu halkalar belirgindi.
Ve bir koku vardı. Derin hastalığın kokusu.
'Orijinal hikayedeki simyacının karşı koyamamasının bile bir nedeni vardı.'
Bunun sebebi de yaşadığı hastalıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Contract Husband Resembles the Male Protagonist
RomanceEvliliğe dört ay kaldı. Kocamın sık sık dışarı çıkması şüphe uyandırmaya başladı. Her sabah şafak vakti yola çıkıyor ve gece geç saatlerde dönüyor, bu da soruları gündeme getiriyor. Ancak tuhaf bir şey yoktu. Sadece çok çalışıyor ve eve geliyor. Zat...