"Bu bahçe ismine pek layık değil, utanç verici derecede çorak. Bazen hayvanlar oraya iner ve toprak herhangi bir şey yetiştiremeyecek kadar kuru ve çoraktır. Gölet uzun süredir kuru ve hiçbir çiçek açmıyor."
"Sadece büyük bir araziye ihtiyacım var. Buradaki en büyük arsa bu, değil mi?"
"Bunu ne için kullanmayı düşünüyorsunuz Bayan Anne?"
"Bitki yetiştireceğim. Gelecekte bunlara sıklıkla ihtiyaç duyulacak."
Yurta, şifalı bitki yetiştirmekten bahsedince etkilenmiş gibi baktı ve sonra başka bir teklifte bulundu.
"Eğer şifalı bitki yetiştireceksen, sana yanındaki küçük mutfak bahçesini de vereceğim."
"Ne kadar?"
"Orman bahçesi alımına hiçbir ekstra ücret ödemeden dahil edeceğiz. Kutsal suyun değerini size ödeyemeyeceğimize göre, bunu onun yerine düşünün."
Sonunda devasa, kurak bahçeyi ve yanındaki küçük ama kullanışlı mutfak bahçesini lordun şatosundan uygun fiyata başarıyla satın aldım.
Büyük miktarda para almaktan daha iyi bir sonuçtu bu.
"Dale mi? Neden uzun surat?"
Aniden Dale'in kasvetli bir şekilde oturduğunu fark ettim.
"Üzgünüm. Sana yeterli geçim ödeneğini sağlayamamak benim hatam."
Yeterli yaşam ödeneği mi? Dale'e bakmak ifadesinin daha da koyulaşmasına neden oldu.
"Kendini aşırı zorlamadığından emin misin?"
"Hiç de bile."
"Gerçekten mi?"
Dale'in ifadesi bir anda yumuşadı. İç çekti ve bana nazik bir bakışla baktı.
"Gerçekten emin misin?"
"Evet. Rab'bin şatosunda çalışmaya karar verdim çünkü bunu istiyordum."
"Fakat Bayan Enya'nın konumundan anladığıma göre, Lord'un şatosuna sık sık yapılan ziyaretler yararlı olmayabilir."
Dale temkinli bir şekilde konuşuyordu, görünüşe göre endişeliydi.
"Eğer Bayan Enya Lord'a yardım ederse ve bu hikaye yayılırsa İmparator seninle ilgilenebilir. Bu durumdan memnun musun?"
"Ah, bu."
"Bayan Anne'in niyeti sadece Tanrı'nın sağlığına kavuşmanın ötesine geçiyor gibi görünüyor."
Dale şaşırtıcı derecede zekiydi.
"Belki alan gelişecek ve sonra herkes ölmekte olan bir alanı aniden kimin canlandırdığını merak edecek."
"....."
"Aylardır hasta olan bir Lord'a atfedilemez. Peki kim olabilir?"
"....."
"Eninde sonunda dışarıdan birinin geldiğini bildirecekler."
"Yani imparatorun merakını uyandıracağını mı söylüyorsun?"
"Evet bu doğru."
Dale'in mantığı makuldü.
İmparator, imparatorluğun çekirdeğini güçlendirmeye odaklanmıştı.
Kökenleri ne olursa olsun yetenekleri kullanarak destek tabanını oluşturmasıyla tanınıyordu.
Aynı zamanda, insan olmayan ırklara karşı ayrımcılığı yasal olarak ortadan kaldıran ve kişisel olarak özür dileyen ve önceki imparator tarafından sağlam bir delil olmaksızın hain olarak haksız yere idam edilen ailelerin onurunu geri kazanan kişi de oydu.
Üstelik yardımcılarını bu ailelerden seçerek, kendisine en yakın yere yerleştirmek gibi benzeri görülmemiş bir hamle yaptı.
Buna ek olarak, imparatorluk sarayındaki bağlantıları ve rüşveti temel alarak insanları işe alma yönündeki yozlaşmış uygulamayı ortadan kaldırdı ve kesinlikle liyakate dayalı bir atama sistemi uygulayarak sınav sistemini yeniden başlattı.
Bu çabalar sayesinde, saltanatının ilk günlerinde, sağlam bir desteği olmayan bir imparatora güçlerini vermeyi bekleyen eski soylular, iktidar merkezinden uzaklaştırıldı.
İmparator kontrolün dizginlerini sıkı bir şekilde ele geçirdi.
Ayrıca tahta çıktıktan sonra elde ettiği başarılar sayısızdır.
Ancak hâlâ temizlenmesi gereken pek çok kalıntı vardı ve İmparator yükselişinden sonra bile bir an bile dinlenmeden yoğun günler geçirmeye devam etti.
"İmparator da insandır."
Dale'in söylediği gibi bu gerçekten de İmparator'un dikkatini çekebilir.
Üzerinde çok düşündüğüm bir problemdi.
Ve sonunda.
Cevabı buldum.
"İmparatorun dayanıklılığı çok yüksek olsa bile insan olarak kaldırabileceği işin bir sınırı vardır."
"....."
"Çalışma daha büyük ve daha kritik sorunların gölgesinde kalıyor."
Dale bana baktı, pek anlamamıştı.
"İmparatorun benim imparatoriçe olmam için imparatorluk fermanını yayınlamasının üzerinden üç yıl geçti. Ben bir dük hanedanının hanımıyım ve babam İmparatorun sağ kolu olarak bilinen Dük Lockheart'tır."
"Bu doğru."
"İmparatorluğun sadece iki dük hanesi ve İmparator el ele verseydi beni kolaylıkla bulabilirlerdi. Peki neden beni henüz bulamadılar?"
Dale ciddi bir şekilde düşünmeye başladı.
Cevabı bulmaya çalışırmış gibi eliyle masaya vurdu.
"Fazla çalışma."
"...?"
"İmparator işten çok bunalmış durumda."
Bir an için Dale'in gözleri büyüdü.
Bana şaşkın şaşkın baktı.
"Fazla çalışma..."
Dale'in sesi azaldı.
"Pek anlamıyorum."
"İmparatorun neden meşgul olduğunu düşünüyorsun?"
"Çünkü önceki imparatorun günahları nedeniyle kaos ve kargaşa içinde kalan imparatorluğu düzeltmesi gerekiyor."
"Sağ. Dikkat edilmesi gereken birçok yer var."
"Bu doğru."
"Fakat bu kötülükler nasıl ortaya çıkmaya devam edebilir?"
Dale gözlerini kısarak bana baktı.
Demek istediğimi tam olarak anlamamış gibi görünüyordu.
"Eski soyluların işlediği zulümler çok büyük. İmparatorluğun büyüklüğü göz önüne alındığında, onların yaptıklarını ortaya çıkarmak onlarca yıl alır."
"....."
"Normal koşullar altında."
Dale'in gözleri yavaş yavaş büyüdü.
"Fakat İmparatorluk Mahkemesi hızla onların suçlarını bulup cezalandırıyor."
"Mümkün değil......."
"Bu doğru."
Gururla göğsümü okşadım.
"İmparatorluk Divanı'nı dürtmeye devam ettim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Contract Husband Resembles the Male Protagonist
RomanceEvliliğe dört ay kaldı. Kocamın sık sık dışarı çıkması şüphe uyandırmaya başladı. Her sabah şafak vakti yola çıkıyor ve gece geç saatlerde dönüyor, bu da soruları gündeme getiriyor. Ancak tuhaf bir şey yoktu. Sadece çok çalışıyor ve eve geliyor. Zat...