11.Bölüm

215 17 3
                                    

Dale, revize edilen belgeleri kendi gözleriyle dikkatlice kontrol etti ve rahibe verdi.

"Olduğu gibi teslim edin."

"Oh evet! Elbette, Majesteleri!"

"İmparatorluk Majesteleri mi?"

Dale'in keskin bakışları her an boğazını kesmeye hazır görünüyordu ve rahip yere kapandı.

"Üzgünüm. Hiçbir şey görmedim, duymadım. Bugünle ilgili hiçbir şey hatırlamayacağım. İşte bu kadar itaatkârım... Ha? Sen kimsin?"

Dale umduğu cevabı duyduktan sonra tereddüt etmeden arkasını döndü.

Tapınağın bir tarafına sakladığı Enya'nın paltosunu aldı.

".........."

Tapınağın her yerinde çiftlerin sevgisini ifade eden heykeller ve resimler vardı. Dale anlaşılmaz bir ifadeyle ağzının kenarlarını kaldırdı.

"Pişman olmayacağım. ...Bu, onun dediği."
Sözlerini Enya'ya gösterdiğinden tamamen farklı, soğuk bir ifadeyle hatırladı.

Ama tıpkı palto onun elinde olduğu gibi o da kaçamadı.

"Leydi Enya Taş Yürekli."

Tarif edilemez bir tatmin gözlerini dinlendiriyordu.

Dale etrafına bakmadan uzun bacaklarıyla hızlı bir şekilde tapınaktan dışarı çıktı.

"...Ha?"

O anda tapınağa giren bir kadın, oradan geçen Dale'e baktı.

"O adam. Grunwald bölgesindeki yamaçtaki evde yaşayan o değil mi?"
"Öyle görünüyor."

Onu tanıyan kadınlar merakla coştular.

"Neden aniden tapınağa geldi? O da bizim gibi dua etmeye mi geldi?"

"Hayır, bu bir düzenleme belgesi."

Bir kadın onun taşıdığı kağıdı yakından inceledi.

Ve ayrıca elindeki kadın paltosu.

"Bu bir evlilik belgesi mi?"

"Ne?! Peki ya Leydi Adelaine?"

Köyün kadınları merakla bağırdılar.

"Leydi Adelaine muhtemelen bilmiyor, değil mi? O adamı doğum günü partisine davet edeceği için heyecanlı."

"Ona hemen haber versek iyi olur."

"Nasıl bir kızla evlendi?"

Dale'in arkasından takip ettiler ve sonra onun taşıdığı beyaz ceketi gümüş saçlı ve gök mavisi gözlü güzel bir kadına verdiğini gördüler.

"O inanılmaz derecede güzel...! Böyle bir kadın aniden nereden ortaya çıktı?"

"Bunu duymuştum. Birisi yakın zamanda Grunwald'a taşındı. O olabilir mi?"

Ağızları şaşkınlıkla açık kaldı.

"Hadi hemen Leydi Adelaine'e rapor verelim."

***

"Bunların hepsi köylülerin düğün hediyeleri."

"Bu çok fazla."

Dale ve ben akşam yemeği yerken -elbette hepsini Dale yaptı- oturma odasının bir tarafındaki meyve, pirinç, et ve daha fazlasına baktık.

Bunların hepsi Grunwald halkının düğün tebrikleriydi.

Ama bu bir bahaneydi.

Muhtemelen yakışıklı bekarın hangi kadınla evlendiğini merak ediyorlardı.

"Dale oldukça popüler, değil mi?"

Daha sonra yüzünü kapatarak utanmış görünüyordu.

"Üzgünüm."

"Popüler olduğunu inkar etmiyorum."

"Öyle değil... Öyle bir şey değildi."

Dale kızaran yüzünü elleriyle kapattı.
Popüler olduğunu biliyor, değil mi?
Yakışıklı, iyi huylu ve bu köyde her türlü ufak işi yapan örnek bir genç adam.

Dale sadece yakışıklı ve nazik değildi;
Bir nedenden dolayı paralı askerlik hayatını ayarlamış ve Grunwald'da sessizce yaşıyor, köydeki çeşitli görevleri yerine getiriyordu.

Grunwald, çorak toprakları ve istihdam olanaklarının olmayışı nedeniyle genç işgücünü çekmekte zorlandı.

Güzelce söylemek gerekirse mütevazıydı.
Açıkça söylemek gerekirse fakir bir bölgeydi.

Dale son altı aydır burada yaşıyordu ve bu süre zarfında köydeki yetişkinlerin fiziksel işlerine çok yardımcı olmuştu.

Grunwald'ın komşu evleri arasında geniş boşluklar vardı ama insanlar arasında, başkalarının evlerinde kaç tane çatal olduğunu bilecek kadar bir düşmanlık yoktu.

Benim gibi pek çok sırrı olan biri için ideal bir ortam değildi ama yine de doğru kullanıldığında iyi bir araziydi.

Çünkü Duke Hexagon'un dev bitki tarlası burada yetiştiriliyor.

My Contract Husband Resembles the Male ProtagonistHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin