Ertesi gün yine bitki bahçesini karıştırdım ama yüzükten hiçbir iz göremedim.
Bunun yerine sağlıklı bitkileri çiğnemeye başladım. Yemyeşil bitkilerin üzerine basılmış ayak izleri.
Bazı yapraklar yırtılmış, bazıları ise sanki fareler tarafından kemirilmiş gibi görünüyordu.
“Fakat bu bir ayak izi gibi görünmüyor.”
Bitkileri yakından inceledim.
Bu çiğnenerek yırtılmadı. Birisi onu yemek için parçalamış gibi görünüyordu.
"Anne, biraz dinlen!"
"Sophia."
Bitkileri sepete koyup yanına yaklaştım.
Sophia beni atıştırmalıklarla dolu bir masayla karşıladı.
Beni sık sık ziyaret eden Sophia artık bahçemin yanına küçük bir çay masası bile getirmiş.
"Otur, Anna. Yüzüğü buldun mu?”
“…….”
“…….”
Sophia beceriksizce gülümsedi ve çay fincanını kaldırdı.
“O-her şey düzelecek! Ben de tekrar arayacağım. Elbette bulabiliriz!”
"Sophia, sanırım birisi bitki bahçesine girmiş."
"Gerçekten mi? DSÖ?"
Sophia'nın gözleri şaşkınlıkla büyüdü.
"Bitki bahçesine izinsiz giriş yapıldığına dair işaretler var."
"Öyle görünüyor... ben de öyle düşünüyorum."
Bitkilerin durumunu gören Sophia ağladı. Sessizce gözlemledi ve sonra gözleri büyüdü.
"O halde bitki bahçesini karıştıran suçlu Anne'in yüzüğünü de almış olabilir mi?"
"Ben de bundan şüpheleniyorum."
“Sana senden daha yakın yaşıyorum Anne, bu yüzden sık sık kontrol etmeye geleceğim! Kim olduğunu bilmiyorum ama seni rahatsız edeni azarlayacağım!”
Serçe gibi tüterek elimi tuttu.
Ancak bu tuhaf suçlunun, alışılagelmiş bitki yağmacılarından farklı olarak tuhaf bir yanı vardı.
Hedef otlar olsaydı, kökler dahil her şeyi kazmak mantıklı olurdu.
Burada kalan sadece kemirilmiş yaprakların izleriydi.
Bitkinin tamamını almak, sadece yapraklarını yemekten daha karlı olacaktır.
“Yoksa onu alan bir hayvan olabilir mi? Dağlardan gelen yaban domuzu gibi.”
Yaban domuzu ne yapıyor?
Bu olası bir tahmin. Ancak geride hiçbir hayvan izi kalmamıştı.
Bitki bahçesinde kalan ayak izlerinin tamamı insana aitti.
"Eh, Anne. O halde şu anda bana biraz zaman ayıramayacak kadar meşgul olabilir misin?”
"Sorun ne?"
Sophia dikkatli bir şekilde konuşmadan önce tereddüt etti.
"Aslında senden öğrenmek istediğim bir şey var."
"Öğrenmek? Benden?"
"Evet."
Sophia'nın gözleri çoktan parlamaya başlamıştı. Sormak istediği bir şey olduğu belliydi.
"Şu çaya bak."
Sophia çay fincanlarımızı işaret etti.
“Çayı döktüğümde, karıştırırken bardağa çarpıyor, biliyor musun? Ama senin yanında Anne, sessiz ve zarif."
dedi Sophia, görünüşte kıskanç bir tavırla.
"Bunu nasıl yaptın? Demlediğim çayın tadı acı, ses çıkarmadan nasıl karıştıracağımı bilmiyorum.”
“Sophia da bunu yapabilir.”
Sophia sessizce bana baktı.
Konuşmakta tereddüt ediyormuş gibi görünüyordu.
“Anne, sanırım senin gerçek kimliğini biliyorum. Açıkça konuşabilir miyim?”
Başımı salladığımda Sophia kulağıma fısıldamak için eğildi.
“Aslında sen aşk uğruna kaçan asil bir hanımsın, değil mi?”
Sophia beklenti dolu gözlerle fısıldadı.
"Bu tenha bölge genellikle hikayeleri olanlar için bir sığınak haline geliyor."
Sophia heyecanla gülümsedi.
“Aslında Yurta ve büyükbabanın da Anne'i olağanüstü asil bir hanımefendi olarak gördüklerini düşünüyorum. Ben de öyle düşünüyorum."
“……”
"Ama bu bir sır, o yüzden kimseye söylemeyeceğim. Anne aynı zamanda benim değerli arkadaşımdır”
Sophia bunu utangaç bir şekilde, saçlarını çevirerek söyledi.
Bunun bilinmesinin bir faydası olmaz.
Gerçi ben zengin bir aileden geliyorum.
Sophia sık sık etkileşimde bulunduğum lordun kızı olduğu için onun yanımda olması daha iyi.
“Beni koruduğun için teşekkür ederim.”
“……! Yani Anne gerçekten bir asil mi?”
Şaşıran Sophia elleriyle ağzını kapattı.
"Ah! Kimseye söylemeyeceğim. Sadece şaşırdım. Üzgünüm. Bu çok... romantik, Dale'le birlikte olmak... evlilik için.''
Ama asil olduğum gerçeğinin dışarı sızması sıkıntı olur.
Üstelik Sophia zayıf kalpli ve empatik bir insandır.
Çay fincanımı bıraktım.
“Aslında haksız yere suçlanan düşmüş bir ailenin kızıyım.”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Contract Husband Resembles the Male Protagonist
RomanceEvliliğe dört ay kaldı. Kocamın sık sık dışarı çıkması şüphe uyandırmaya başladı. Her sabah şafak vakti yola çıkıyor ve gece geç saatlerde dönüyor, bu da soruları gündeme getiriyor. Ancak tuhaf bir şey yoktu. Sadece çok çalışıyor ve eve geliyor. Zat...