Ama yüzünde boncuk boncuk soğuk terler oluştuğunu fark ettim. Dale'e bir mendil verdim.
"Sorun nedir? Neden böyle terliyorsun?"
"Mühim değil. Sadece biraz... gergin."
Dale ocağı yakarken ihtiyatla mırıldandı.
"Ama Bayan Enya, Kiedland'in ne ölçüde soruşturulmasını istiyorsunuz?"
"İstediğim kadar ileri gidecek mi?"
"Elbette..."
Dale ekledi,
"Muhtemelen. Emin olamıyorum. Sonuçta bu İmparatorun kararıdır."
"O zaman belki de çalınan araziyi geri almak yeterli olacaktır."
"Çalınmış toprak mı?"
"Bu."
Adelaine'in kirli dediği depoyu karıştırırken bulduğum belgeleri uzattım.
"Bu..."
Dale gözlerini kıstı ve patatesleri bıraktı.
Ama dahası da vardı.
"Ayrıca bir harita da var."
* * *
"Gerçekten de Rahibe Adelaine'di..."
Sophia'nın gözleri ağlamaktan şişmişti.
İki gün sonra Kiedland Kontu'nun alanına acil bir haber ulaştı.
İmparatorluk Mahkemesi, Kont'un topraklarının kapsamlı bir şekilde araştırılması için doğrudan bir emir göndermişti.
'Bu sefer her zamankinden daha hızlı.'
Bunun nedeni, Kiedland ile Grunwald arasında uygun şekilde uygulanmayan bir anlaşma, açık ihlaller ve vergi kaçakçılığı iddialarıydı.
"Böyle bir şeyin varlığından haberimiz yoktu."
Yurta ve Lord eski belgelere inanmayan bir tavırla
Kiedland Kontu ile Grunwald Kontu arasındaki eski bir ittifak sözleşmesiydi.
Gonia Dağları'nı paylaşanların tarihi uzun ve karmaşıktı ama işin özü şuydu:
Hem Grunwald hem de Kiedland'ın nüfusunun azaldığı bir dönemde Grunwald, Kiedland'e kıyasla daha az askeri güce sahipti.
Gonia Dağları canavarlarla ünlüydü. Birkaç mayın karşılığında Kont, Kont'a canavarları yok etme sözü verdi.
Grunwald zayıflarken Kiedland buna göz yumdu. Zamanla madenler doğal olarak kendilerine aitmiş gibi davrandılar ve her türlü yükümlülüğü ihmal ettiler.
Kiedland'ın yalnızca madencilik yapma hakkı vardı, mülkiyet ise Grunwald'da kaldı. Bunu sadece canavarları yok etmede başarısız olmakla kalmayıp, aynı zamanda onları kasıtlı olarak Grunwald'a sürerek toprağı harap ederek gizlediler.
Sonunda, Lord'u gizlice öldürmeyi ve onun topraklarını ele geçirmeyi bile planladılar.
Lord'un kalesinin önündeki çorak araziye yayılan küçük parçacıklar zehirli halüsinojenlerdi ve lorda tuhaf söylentiler yayma planının parçasıydı.
Kont'un emri altındaki Adelaine Kiedland, toprak ıslahı bahanesiyle Grunwald Kontu'yla birlikte günde üç kez çorak arazide dolaşıyor ve onu halüsinojenlere maruz bırakıyordu.
Adelaine'in kanında zehirden arındırıcı maddeler tespit edildi, Lord'un kanında değil.
Kiedland araziyi Grunwald'dan çaldı, ancak yasal olarak hâlâ orijinal küçük alanını korudu ve dolayısıyla bu boyuta göre vergi ödedi.
'Bu tam da İmparatorluk Yetkililerinin seveceği türden bir dava.'
İmparatorlukta hayatta kalmanın en zor olduğu yerin neresi olduğu sorulsa herkes İmparatorluk Sarayı'nı seçer.
İmparatorun performansa dayalı politikaları sayesinde yetkililer heyecanla terfilere yol açabilecek davaları arıyorlardı.
Ve bu olay tam da bu tarife uyuyordu.
Bu, İmparator'un kesinlikle takdir edeceği bir şey olan, İmparatorluk Sarayı'na borçlu olunan vergilerin aktarılmasını içeriyordu.
Depoda bulduğum harita, eski sınır çizgilerini gösteren belgelerin doğru olduğunu kanıtladı.
"Tüm deliller teslim edildi"
Dale, Kiedland Kontu'nun bölgesinden cübbesini çıkararak döndü. Benim adıma işleri hallediyordu.
"Müfettişin ne kadar kalacağını düşünüyorsunuz?"
"Bütün bu kanıtlarla bir gün bile sürmeyecek. Muhtemelen yarım gün içinde her şey tamamlanacak ve başkente dönülecek."
"Teşekkür ederim Bayan Anne, Dale... Öksürük efendim."
Rab endişeden yıpranmış ama rahatlamış bir yüzle bize yaklaştı.
Olan biteni bilerek derin bir iç çekti.
"Kendimi idare etme konusunda çok hoşgörülü davrandım ve bu, Sophia'nın yaşadığı zorlukların farkına bile varmadan bu karışıklığa yol açtı."
Adelaine'in Sophia'ya karşı davranışları hakkında ona bilgi vermedik.
Ancak lord, Adelaine'in başlangıçta Sophia için tasarlanan odayı ele geçirdiğini öğrendikten sonra durumun özünü tahmin etmiş görünüyordu.
"Bu iyiliğin karşılığını nasıl ödeyebilirim..."
"Sorun değil."
"İyi değilim. Kalbim rahat olmayacak."
Peki Tanrı neden Dale'e bakıp duruyordu?
Sanki minnettardı ama aynı zamanda bu durumdan kaçmaya da hevesliydi ya da belki biraz gergindi.
"Bu konuda zaten tazminat aldım."
"O çorak bahçeden mi bahsediyorsun?"
"Ve yanındaki arsa da."
"Ama oldukça küçük bir boyut."
"Ama şimdi komşu toprakların ele geçirdiği araziyi geri aldık, değil mi?"
Haritayı işaret ettim.
Kiedland ve Grunwald birbirine çok yakındı. Çorak bahçe olarak bilinen alan ovanın ötesine uzanıyordu.
Kiedland'ın sahte sınır çizgilerine geçen daha fazla arazi vardı.
Bitki örtüsü açısından zengin bir alan, zaman içinde ne Kiedland ne de Grunwald tarafından rahatsız edilmediğinden tarafsız bölge olarak kabul edildi.
"Artık bunların hepsi benim."
".....!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Contract Husband Resembles the Male Protagonist
RomanceEvliliğe dört ay kaldı. Kocamın sık sık dışarı çıkması şüphe uyandırmaya başladı. Her sabah şafak vakti yola çıkıyor ve gece geç saatlerde dönüyor, bu da soruları gündeme getiriyor. Ancak tuhaf bir şey yoktu. Sadece çok çalışıyor ve eve geliyor. Zat...