Ama o kadar büyük bir memnuniyet sağladı ki başkentin en gözde butiği oldu.
Ve bugün burada en çok harcayan ben oldum.
"Bana erkek kıyafetlerini göster."
Dale'in tek bir ceketi on binlerce crobat'ı kısa sürede yiyip bitirebilirdi.
Memur bana öyle geniş bir gülümsemeyle yol gösteriyordu ki sanki yanakları patlayacak gibiydi.
Birlikte giyilebilecek beş tam kıyafetin yanı sıra üç palto seçtim.
"Ve..."
Bir köşede, hepsi de Dale'e tam uygun görünen asılı giysiler vardı. Onlara doğru işaret ettim.
"O."
"Evet, hanımefendi. Bunlardan hangisinden bahsediyorsunuz?"
"HAYIR."
Ellerimle büyük bir dikdörtgen çizdim.
"Hepsi. Buradan oraya."
"...Hepsini söylediniz mi hanımefendi?"
Bir an memurların gözleri heyecanla parladı.
"Hepsi! Anlaşıldı!"
Vııııııı.
Bir anda memurlar, sanki her tasarımı kontrol ediyormuş gibi, mükemmel bir uyum içinde hareket ettiler.
Onlar meşgulken ben de çayımı yudumluyordum.
"Merhaba hanımefendi."
O sırada kıdemli bir memur gibi görünen bir kadın yanıma yaklaştı ve parlak bir gülümsemeyle beni selamladı.
"Butik mağazamıza ilk defa mı geliyorsunuz?"
Değildi. Başkentte yaşadığım zamanlarda ara sıra ziyaret ederdim.
Bu memuru daha önce de gördüğüme emindim.
'Yüzümü hatırlamıyor.'
Sanki ilk defa tanışıyormuşuz gibi bana gülümsedi ve fısıldadı:
"Hanımefendi, eğer isterseniz aynı tasarımı başkasına satmayız."
Ne kadar daha fazla harcayacağımı tahmin ederek gülümsedi.
"O zaman bu, kocamın dünyada o giysiye sahip olan tek kişi olacağı anlamına mı geliyor?"
"Aman Tanrım! Evli misin? Çok genç görünüyorsun, onun erkek arkadaşın olduğunu varsaydım."
Satış yapmayı biliyordu.
Memnuniyet ifademi gizleme gereği duymadım ve başımı salladım.
"Ama aynı zamanda oradakini de istiyorum. Satılık olmadığını söylediler."
"Ah, o parça."
Memur kısa ve sıkıntılı bir şekilde gülümsedi.
Çıngırak.
Tam o sırada butiğe birinin girmesiyle net bir zil sesi duyuldu.
Bütün memurlar başlarını çevirip saate baktılar, hatta benimle ilgilenen memur bile özür dileyerek kapıya doğru yürüdü.
"Geldin."
Sanki butiğin patronu içeri girmiş gibi karşılıyorlardı adamı.
Kim olabilir?
Meraklandım ve ağzımı ve burnumu kapatarak girişe doğru baktım.
Gümüş saçlı, mavi gözlü, tıpkı benimkiler gibi zayıf bir kadındı.
Tanıdık bir şekilde çenesini kaldırdı ve selamlarını aldı. Bir kez daha katipler eğildi.
"Hoş geldiniz, Leydi Lockheart!"
...DSÖ?
* * *
"Kellefelt Ticaret Şirketi tarafından işe alınan simyacının oldukça yetenekli olduğu doğrulandı."
Sabah toplantısıydı, danışmanlar imparatora geçen haftanın olaylarını rapor ediyorlardı. Danışmanları teker teker konuşuyorlardı.
Bunlar Dale'in elleri ve ayaklarıydı, gözleri ve kulaklarıydı.
İmparator ve Leydi Lockheart arasında yaşanan olayları biliyorlardı ve onun güvenilir yardımcılarıydılar. Ayrıca gerektiğinde geri çekilmesine izin veren sağlam ekibi de onlar oluşturuyordu.
İmparatorun yerine 7/24 hizmet etme görevi oy birliğiyle başdanışmana verilmiş olmasına rağmen,
Her halükarda, ortak bir amaç duygusu ve güçlü bir yoldaşlıkla birleşmişlerdi.
Advisor Soho geçmişteki olayları aktardı.
"Bence Lady Lockheart bize yardımcı oluyor gibi görünüyor. El yazısını karşılaştırdığımızda, yıllar içinde başkente giren birkaç harfin Lady Lockheart'ın yazısına benzediğini gördük."
Yanında oturan Danışman Olaf da onaylarcasına başını salladı.
"Simyacının, birkaç yıl önce işe yaramaz silahlar geliştirip umutsuzluğa kapılan ve sonunda bir canavarın inine kaybolan Hebrius olduğu söyleniyor."
"Eksantrikliğiyle ünlüdür. Ancak yetenekleri inkar edilemez. Şövalye tarikatının silahlarını yenilemek için onu kullanmak iyi bir fırsat olurdu."
"Aslında."
Dale, danışmanın önerisini kabul ederek kısaca başını salladı.
Enya'nın simyacıyı keşfetmesi ve işe alması imparatorluk açısından büyük bir lütuftu. Dale, Enya'yı düşündüğünde hafifçe gülümsemekten kendini alamadı.
'Onun yardımını her zaman alıyorum.'
İlk tanıştıkları andan itibaren, hatta şu ana kadar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Contract Husband Resembles the Male Protagonist
RomanceEvliliğe dört ay kaldı. Kocamın sık sık dışarı çıkması şüphe uyandırmaya başladı. Her sabah şafak vakti yola çıkıyor ve gece geç saatlerde dönüyor, bu da soruları gündeme getiriyor. Ancak tuhaf bir şey yoktu. Sadece çok çalışıyor ve eve geliyor. Zat...