Dale'in beni yönlendirdiği yer pazar caddesinin bir tarafında devasa bir bitki bahçesiydi. Özellikle şifalı otların satıldığı bir yerdi.
"Tohumlar şimdilik yeterli. Fidanlar da şimdilik bu kadar."
Şimdilik para biriktirmemiz gerekiyordu.
Ellerimiz tarlayı işlemek için gerekli malzemelerle doluyken Dale ve ben bir sonraki dükkana doğru yola çıktık.
Mağaza kılığına girmiş gizli bir bankaydı.
"Onları Anne Hart olarak sakladım."
Takma isim verdikten sonra emanet ettiğim eşyaları geri aldım.
Bazıları para kazanmak için satıldı, geri kalanını da çantama koydum.
"Takı."
Beni sessizce gözlemleyen Dale konuştu.
"Onları ne zaman gördün?"
"Onları yeni gördüm."
Dale benimle beklediğimden daha fazla ilgileniyormuş gibi görünüyordu.
Nazik ve arkadaş canlısı olmasına rağmen yüz ifadeleri pek farklı değildi, bu yüzden ilgilenmeyeceğini düşündüm.
"Mücevherleri sever misin?"
"Düşesken evet. Artık değil."
Başlangıçta geleceğe hazırlanmak ve İmparator'dan kaçmak için para toplamak amacıyla düklükte mücevher topladım.
"Onlardan hoşlanıyor gibisin."
"Herkes mücevherleri sever."
Dale'in ciddi sorusuna hafifçe kıkırdadım. Ciddi bir şeyler düşünüyormuş gibi görünüyordu.
"Daha fazla mücevher ister misin?"
"İyi olurdu."
Ama çok hantal.
Birkaç parça almıştım ama çok sık taşındığım için bunlar bana yük oldu.
Bu yüzden çok para harcadım ve içinde sonsuz miktarda para taşıyabilecek bir çanta satın aldım.
Sonunda yetersiz kalınca onu bir kasaya emanet ettim.
"Acaba Dale de onlardan hoşlanıyor mu?"
Onu bir ikilemde görmek bana mücevherlerin Dale ile benim ortak ilgi alanımız olabileceğini düşündürdü.
"Ve başkalarının da ilgilenmesi gerekebilir,"
Kasadan çıkarılan mücevherlere bakarken düşündüm.***
Adelaine beni sanki şatonun hanımıymış gibi abartılı bir kıyafetle karşıladı.
"Çay partime geldiğin için teşekkür ederim Anne."
"Ah, bu sadece bir çay partisi."
"Ne dedin?"
Adelaine'in ifadesi sertleşti.
Kaleyi hayranlıkla izlerken hikayesine odaklanmayı unutmuştum. Ne diyordu?
Adelaine şaşkın bir ifadeyle bana baktı.
"Üzgünüm. Sözlerimle kafam karıştı. Zorlayıcı bir şey değil."
Kıkırdadım.
Gülen yüze tüküremezsin.
"Eğer Adelaine'in davetiyse her an gelebilirim. Bunun gibi bir şey."
"Ah..."
"Asillere yönelik uygun görgü kurallarını bilmiyordum, bu yüzden bir hata yaptım. Lütfen anlayın."
"Oh iyi. Çok açık. Sizin gibi sıradan insanlar buna aşina olamaz Bayan Anne.
Adelaine, biraz sivri bir ifadeyle hayranıyla küçümseyen bir jest yaptı.
Bir an için arandı, sonra parlak bir şekilde gülümsedi ve kapıyı açık tuttu.
"İçeri gelin. Hoş geldiniz."
Güm!
Kapının yanında duran bir kadın vücudunu açık kapıya çok sert bir şekilde çarptı.
Kahverengi saçları vardı ve eski püskü siyah bir kazak giyiyordu.
"İyi misin?"
Hızla yaklaşıp kalkmasına yardım ettim. Köpek yavrusu gibi sarkık gözleri olan ince bir vücudu vardı.
Geçen sefer evimize gelenlerin arasında onun yüzünü görmemiştim.
"Te-teşekkür ederim."
Titredi ve ayağa kalkmaya çalıştı.
'Önlük yok. O bir hizmetçi değil. O kim?'
Lord'un mülkünün hizmetçileri ayrı ayrı kiralamaya gücü yetmezdi.
Grunwald'a geldiğimde, Lord'un yardımcıları gibi insanların aynı nedenden dolayı doğrudan emlak işlemlerine dahil oldukları açıktı: uygun ücretleri ödeyecek paranın olmaması.
Cömertlik, işçilerine gerektiği gibi maaş bile ödeyemeyen fakir bir bölgede bir lükstü.
'Eğer Adelaine Kiedland ise şu anda Lord'un mülkünde ikamet ediyor. İki bölge hâlâ iletişim halindedir.'
Kısa bir süre önce Dale'e sorduğumda Adelaine'in bir süredir Lord'un malikanesinde kaldığını söyledi.
"Adelaine Kiedland burada kalmanın karşılığında Lord Kiedland'den biraz destek almış gibi görünüyor."
Adelaine'in başka birinin sahasındaki iddialılığını hemen anladım.
"Sophia! Tekrar!"
"Ah, ben...özür dilerim unnie."
Unnie mi?
O anda Adelaine, Sophia dediği kızın kolunu sanki parçalayacakmış gibi yakaladı.
"Merhaba unni..."
"Sophia! Ne olur!
Aniden Adelaine ile gözlerim buluştu.
Tırnaklarıyla deriyi kaşımaya hazır görünen gücü bir anda serbest bıraktı.
"Ne oluyor Sophia? Abini nasıl bu kadar endişelendirebilirsin!?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Contract Husband Resembles the Male Protagonist
RomanceEvliliğe dört ay kaldı. Kocamın sık sık dışarı çıkması şüphe uyandırmaya başladı. Her sabah şafak vakti yola çıkıyor ve gece geç saatlerde dönüyor, bu da soruları gündeme getiriyor. Ancak tuhaf bir şey yoktu. Sadece çok çalışıyor ve eve geliyor. Zat...