56.Bölüm

37 8 0
                                    

"Sana bir hediyem var Kontes."

"Grunwald'ın genç hanımından mı?"

Marianne'in gözleri beklenmedik sözler karşısında şaşkınlıkla irileşti.

Sophia ona düzgünce sarılmış dikdörtgen bir kutu uzattı. Güzel bir kadife kutuydu.

İlk bakışta mücevher içeriyormuş gibi görünüyordu ama o kadar da yakın değildi.

Üstelik bir mücevher parçası için fazla büyüktü.

"Bu..."

Marianne kutuyu açtı, gözleri merakla doldu.

Dünyanın sunabileceği her şeyi gördüğünü sanıyordu ama burada tanımadığı bir nesne vardı.

"Bu bir silah mı?"

"Buna 'çapa' denir."

"Bir çapa?"

Daha yakından bakıldığında, bir silaha veya belki bir kazmaya benziyordu. Ya da belki bir kürek, ama adı çapa mıydı?

"Ne için kullanılıyor genç bayan?"

"Seranızı sevdiğinizi duydum Kontes."

"Ah, gerçekten..."

Peki bu genç bayan onunla mı ilgilenmişti?

Salonlara ev sahipliği yapmak, sosyalleşmekten çok siyasi amaçlıydı. Sadece kadınların girebildiği bir savaş alanıydı.

Marianne Clementine aktif sosyal ortamdan emekli olmuştu.

Ancak soylular arasında büyük ilgi gören kontun soyunu sürdürecek bir varisi yoktu.

Clementine'in salon açmasının nedeni kısmen potansiyel mirasçıları gözlemlemekti.

Aile dışından birini evlat edinmek zorundaydı; bu da, bir erkek akrabayı veya ikinci bir oğlunu mirasçı olarak getirmek anlamına geliyordu.

Bu pozisyon için yarışan salon katılımcıları arasındaki entrikayı ve rekabeti izlemek, onun normalde sıkıcı olan hayatı için büyük bir eğlence ve geçim kaynağıydı; biraz çarpık bir zevkti.

'Bu genç bayan farklı.'

Marianne genç bayanın sosyal dünyanın hâlâ dokunmadığı lekesiz masumiyetinden memnundu.

Ama bir hediye...?

"Ve bu, bitkilerin nasıl yetiştirileceğine ve bakımının nasıl yapılacağına dair bir rehber. Tek arkadaşımdan bunu senin için almasını istedim. Umarım faydalı olur."

Marianne genç bayanın büyük bir cesaretle uzattığı kitaba baktı.

Tamamen el yazısıyla yazılmıştı.

"Bu arkadaşından gelen iltifat mı?"

"Ah, bu..."

Marianne, Sophia'nın şaşkın tepkisini görünce güldü.

"Bunu yapan arkadaş mı?"

"Evet bu doğru."

"Teşekkür ederim Bayan Grunwald. Bunu minnetle kabul edeceğim."

Birinin ürününü tanıtan cesaretini oldukça ilgi çekici buldu.

Eğer bu, seranın kocasının zamanındaki haliyle yeniden yaratılmasına yardımcı olabilseydi, o kadar da kötü olmazdı.

"Görelim."

* * *

Plan büyük bir başarıydı.

"Anne! Anne! Kontes Clementine buna bayıldı!"

"Gerçekten mi?"

İki hafta sonra Sophia heyecanla bana anlattı.

"Serasını nadiren gösteriyor ama onu sadece benim için açtı. Ve onu gördüğümde..."

"Ve?"

"Dağınıktı."

Sophia neredeyse özür dilercesine fısıldadı.

Utangaç bir gülümsemeyle bana buruşmuş bir kağıt parçası uzattı.

"Peki Anne, Kontes bundan 100 tane daha istiyor."

"Yüz?"

"Bu çok fazla mı?"

"...İyi olmalı, değil mi?"

Bunları yapan ben değildim. Zor işi yapan kişi simyacıydı.

Her ne kadar otlar için ücret almasa da kesinlikle çok çalışıyordu.

Ama onun yüz tane eli yok.

"Ona onla başlayabileceğimizi söyler misin? Peki daha fazlasını üretmek için Kontes'in etkisine ihtiyacımız olacağını mı?"

"Ah! Etkilemek? Anladım!"

"Sadece bunu bu kadar açık söyleme."

"Bunu artık biliyorum Anne."

Sophia parlak bir şekilde gülümsedi.

"Peki şimdi akademiye gidecek misin?"

"Evet. Kontes bana sponsor oluyor."

Geçtiğimiz iki hafta boyunca Sophia'da da değişiklikler yaşandı.

Görünüşe göre Kontes Clementine onu sosyal dünyada patronu olmayı teklif edecek kadar seviyordu.

Bir kontun kızı olan Sophia'nın mutlaka bir hamiye ihtiyacı yoktu ama Clementine Kontunun isminin desteğine sahip olmak oldukça farklıydı.

Kontes, Grunwald lordunu Sophia'ya resmi eğitim vermeye kişisel olarak ikna etmişti.

"Anne, düşünüyordum da, bir tüccar loncasıyla ticari bağlantı kurarsak ne olur?"

"Tüccar loncası mı?"

"Evet. Kontes Clementine ilgi gösterdi ve eminim senin için başarılı olacaktır Anne."

Aslında belirli bir tüccar loncasını zaten düşünmüştüm.

Kellefelt Loncası.

Kıtanın en büyük loncası, imparatorluğun en iyisi olarak ünlenen ve her yerde şubeleri bulunan lonca.

Kellefelt Loncası her yolu, hatta boğazlardaki en küçük yolları bile kat etmişti.

En tehlikeli yerlerden karlı mallar bulup sattıkları biliniyordu ve "Para Köpekleri" lakabını kazandılar.

Sofya'dan ayrılıp eve döndükten sonra düşünmeye devam ettim.

"Rosanna, Kellefelt Loncası'nı iyi tanıyordu."

Ne de olsa lonca ustasının kızıydı.

Hatırladığım kadarıyla lonca başkanının yaklaşık beş çocuğu vardı.

Lonca ustasının kuralı açıktı.

"En çok parayı getiren çocuk loncayı miras alacak."

My Contract Husband Resembles the Male ProtagonistHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin