03

63 10 1
                                    

"Ingat, jangan buli adik kamu pula," Puan Park berpesan lagi.

"Ya, Omma. Jangan risau lah, Hanbin akan jaga anak kesayangan Omma ni baik-baik," balas Hanbin.

"Omma jangan risau, nanti Hyebin yang akan buli dia," ujar Hyebin sambil tersengih.

"Tengok, dia ni haa yang ada niat nak membuli," cebik Hanbin.

"Sudah, jangan nak bergaduh. Pergi cepat, kesian Ahjussi dah tunggu lama," Tuan Park memberi arahan.

"Baik Appa, kami pergi dulu,"

Pasangan kembar itu kemudiannya melangkah masuk ke dalam kereta yang disediakan oleh bapa mereka. Ahjussi Lim menyapa mereka sebelum dia memandu keluar dari kawasan rumah itu.

"Yaa, tentang yang semalam tu-,"

"Takpe, jangan risau, aku takkan mengadu pada Appa Omma," Hyebin laju memotong percakapan kembarnya.

"Tak, bukan macam tu! Kau sebenarnya dah salah faham,"

Hyebin memandang kembarnya itu sambil mengecilkan matanya.

"Kau cuba nak menipu?" soalnya serius.

"Tipu apa? Kembar kau ni straight lagi tahu tak?"

"Aku tak percaya. Lepas apa yang aku nampak semalam, hmm memang aku yakin yang korang-, haish, geli lah nak sebut," Hyebin buat gaya ingin termuntah.

Hanbin mengeluh perlahan. Penat bercakap dengan orang seperti Hyebin yang susah ingin percaya cakap orang lain dan sentiasa ingin betul.

"Lagi satu, aku nak kita pura-pura tak kenal kat sekolah,"

"Kenapa pula?" soal Hanbin.

"Kau kan cakap kau tu popular. Aku malas lah nanti orang nak berkawan dengan aku sebab kau,"

Hanbin menarik senyum. Baginya, itu merupakan idea yang baik.

"Okay. Kalau macam tu, Ahjussi, nanti Ahjussi tinggalkan Hyebin dekat tepi jalan sebelum masuk simpang tu ya?"

"Yaa, kenapa aku pula yang kena tinggal?" soal Hyebin tidak puas hati.

"Sebab diorang dah biasa tengok aku naik kereta ni," Hanbin tersenyum puas.

"Tch, apa-apa je lah. Lagi satu, kau jangan lupa pesan dekat boyfriend kau semalam, dia pun kena pura-pura tak kenal aku nanti,"

"Yaa, kan dah cakap dia bukan boyfriend aku!"

"Whatever!"

HimWhere stories live. Discover now