06

49 9 3
                                    

"Hyebin, Park Hyebin!"

Hyebin yang sedang duduk di meja belajarnya itu dengan malas, bangun dan membuka pintu. Di hadapannya kini, ada Hanbin yang sedang tersengih sambil memegang beg plastik.

"Nak apa?" soalnya.

"Tadaa! Ini, aku ada belikan kau kek coklat kesukaan kau," dihulurnya beg plastik di tangan kepada Hyebin.

"Tak nak, aku diet," tolak Hyebin.

"Alaa, penat aku beli. Tak payah lah diet, kau dah cukup cantik dah. Jom, kita makan," tangan Hyebin ditarik secara paksa.

Sehinggalah kini, keduanya berada di meja makan. Hanbin mengeluarkan kek yang dibelinya tadi lalu diletakkan bersama garpu di hadapan adik kembarnya.

"Kau ni buat baik, mesti ada sesuatu kan?" soal Hyebin.

Hanbin tersengih.

"Aku nak cakap sikit je. Tentang apa yang kau nampak tadi,"

"Apa? Kau buli orang tu? Oh, kau cakap kau popular kan? Memang lah popular kalau kerja kau buli orang!"

"Yaa, mana ada buli. Budak tu yang langgar Leejeong tadi," laju Hanbin membela diri.

"Bukan buli? Habis tu apa? Kesian budak tu, satu kafeteria pandang dia. Bagi baju tu elok-elok tak boleh ke?" soal Hyebin tidak puas hati.

"Ala, Leejeong tak sengaja lah. Lagipun kari tadi tu panas lagi, nasib baik tak melecur badan Leejeong,"

"So nama boyfriend pembuli kau tu Leejeong lah?"

"Hyebin, listen. First, he's not my boyfriend. Second, dia bukan pembuli. Faham?"

Hyebin mengangkat kedua bahunya.

"Whatever!" ujar Hyebin.

"Tch, ikut suka lah kau nak percaya ke tak? Yang penting, kau jangan nak buka cerita bukan-bukan pada Appa Omma. Okay?"

Hyebin berhenti mengunyah.

"Boleh. Tapi kau kena belikan aku lagi kek ni esok,"

Hanbin menggulingkan biji matanya.

"Tadi cakap diet," ejeknya.

"Okay then, aku beritahu-,"

"Okay baik. Esok, satu lori kek aku beli untuk kau,"

HimWhere stories live. Discover now