"Korang!"
Suasana kelas tengahari itu sedikit bising bila mendengar jeritan Gaeul yang baru masuk ke kelas bersama Chaerin.
"Kau kenapa? Kena kejar dengan hantu ke?" soal Dongpyo.
"Ini lagi gempak dari kena kejar dengan hantu," ujar Chaerin.
Dia dan Gaeul mengambil tempat lalu yang lain mula mengeremuni mereka. Termasuklah Hyebin dan Hyojeong yang baru masuk ke kelas.
"Korang nak tahu tak, tadi kitorang nampak apa? Kitorang nampak Lee Jeonghyeon senyum!"
"Hah?"
"Korang percaya tak, serigala sekolah yang menyeramkan tu, senyum? Dia senyum kat junior! Dekat cafe ahjumma, dekat semua orang!" sambung Gaeul lagi.
"Dia kenapa?" soal Woongki kaget.
"Entah-entah dia sakit tak? Selalunya kalau dalam drama, watak jahat selalunya akan berubah sebab dia ada sakit kronik. Masa dia dah tak lama. Jadi dia nak berbaik dengan semua orang," Hyojeong memberi pendapat.
"Boleh jadi juga," sokong yang lain.
"Hyebin ah, Hanbin takde cerita apa-apa ke pada kau? Dia kan best friend Jeonghyeon?"
Chaerin menyentuh lengan Hyebin sambil bertanya.
"Takde pula dia cakap apa-apa," balas Hyebin.
"Mungkin dia rahsiakan dari Hanbin juga,"
"Yaa, yaa, yaa! Itu dia lah!"
Mereka automatik memandang ke luar kelas. Ada Jeonghyeon dan Hanbin yang sedang berjalan di koridor. Dan seperti apa yang diceritakan Chaerin dan Gaeul, Jeonghyeon membalas senyuman pelajar junior yang berselisih dengannya.
"Betul lah korang cakap," ujar Woongki seakan tidak percaya.
"Sah, Lee Jeonghyeon memang dah berubah!"
Hyebin kemudian mula berjalan ke tempat duduknya dan menjauhi mereka yang masih rancak berbual. Seperti mereka, dia juga keliru dengan perubahan Jeonghyeon yang tiba-tiba itu.
Takkan lah tekaan mereka benar? Lee Jeonghyeon sakit dan itu membuatkan dia berubah?