"Tadaa!"
Hanbin meletakkan dulang berisi aiskrim ke atas meja sebelum dia duduk.
"Sedapnya,"
Hyebin terus mengambil mangkuk aiskrimnya. Sempat dia menangkap beberapa keping gambar sebelum dia makan.
"Tak tahu pun ada kedai ni," Hyebin bersuara sambil matanya meliar memandang sekeliling kedai.
"Kedai ni baru buka," ujar Hanbin.
"Baru buka? Habis tu, macam mana kau tahu?"
"Leejeong yang nampak waktu dia on the way datang rumah. Jadi kitorang datang lah harini," cerita Hanbin.
"Ceh, sebab boyfriend dia rupanya," ujar Hyebin perlahan.
"Hyebin please, sampai bila kau nak panggil Leejeong ni boyfriend aku? Kalau orang dengar, diorang boleh salah faham tau?"
Hyebin mencebik mendengar itu.
"Biar lah. Lagipun memang betul korang bercinta-,"
Hyebin terdiam bila mulutnya disuap dengan aiskrim oleh Jeonghyeon.
"Jangan nak cakap benda mengarut. Aku saman kau nanti," ugut lelaki itu.
"Yaa! Habis comot mulut aku!" Hyebin membentak geram.
Hanbin menggelengkan kepalanya sebelum dia mencapai tisu dan mengelap kesan ais krim di tepi bibir Hyebin.
"Hyebin, kali ni aku serius. Berhenti fikir yang bukan-bukan tentang kitorang. Kitorang tak bercinta. Kitorang straight tahu tak?"
Hyebin diam sejenak dan memandang kedua manusia di hadapannya.
"Tapi kat sekolah, semua cakap korang gay,"
"Semua? Semua tu siapa? Ke kau dengar cakap seorang je kau dah percaya?" Hanbin memandang kembarnya serius.
"Hyojeong yang cerita," ujar Hyebin jujur.
"Hyojeong? Noh Hyojeong tu?"
Hyebin mengangguk.
"Ya lah, dia je kawan aku,"
Jeonghyeon berdecit perlahan.
"Kau ni nampak macam cerdik, tapi cerita bodoh macam tu pun kau percaya. Sama lah macam kawan kau si Hyojeong tu, senang sangat terpengaruh,"
"So, cerita tu tak betul?" soal Hyebin inginkan kepastian.
"Tak!" Jeonghyeon dan Hanbin bersuara serentak.
"Tapi korang berdua memang nampak macam gay-,"
"Kau nak kena sumbat dengan mangkuk aiskrim pula ke?" Jeonghyeon memotong percakapan gadis itu sambil memegang mangkuk aiskrim miliknya.
"Oops, maaf. Maksud aku, korang yang buatkan diorang fikir macam tu. Berkepit je setiap masa, macam pasangan bercinta, tak layan perempuan. Siapa je tak salah faham?,"
"Rasanya macam tu lebih baik. Takde lah kitorang kena kejar dengan perempuan je. Kan Leejeong?" soal Hanbin sambil tersenyum bangga.
"Itu lah Bin, kita ni kacak sangat kan?"
Hyebin memutarkan bola mata tanda menyampah.
"Nak muntah aku dengar," kutuk Hyebin.