20

44 11 4
                                    

Hyebin yang baru keluar dari bilik itu berjalan ke arah pintu bilik Hanbin. Telinganya ditekapkan ke pintu dan dengan jelas, dia dapat mendengar suara tawa Hanbin dan Jeonghyeon.

"Diorang betul-betul bercinta?" soal Hyebin.

Sukar untuk dia percaya semua itu. Kembarnya yang nampak normal tu, sebenarnya sukakan lelaki? Tapi, bukan kah Hanbin sudah pernah menafikan semua itu?

"Ada orang pernah nampak Hanbin dengan Jeonghyeon berdua kat dalam bilik rawatan. Atas satu katil, tengah berpeluk, mesra gila. Lagi satu, semua orang tahu, Jeonghyeon memang over protective pun dekat Hanbin. Tak macam kawan biasa,"

Kata-kata Hyojeong bermain lagi di fikirannya. Dan kalau mengikut apa yang dilihatnya selama ini pun, Hanbin dan Jeonghyeon memang rapat. Boleh dikatakan hampir setiap hari Jeonghyeon datang ke rumahnya dan ada kalanya bermalam di situ.

Malah, Jeonghyeon yang personalitinya yang menyeramkan di sekolah itu, seakan berubah bila bersama Hanbin. Tiada langsung wajah dingin dan padangan menakutkannya itu. Sebaliknya, senyuman dan tawa tidak berhenti menghiasi wajah itu.

"Patut ke aku mengadu pada Omma?"

"Mengadu apa?"

"Yaa!"

Hyebin mengurut dadanya bila Hanbin berbisik perlahan di telinganya.

"Kau ni kenapa? Muncul tiba-tiba," ujar Hyebin geram.

"Kau tu yang kenapa? Berdiri depan pintu bilik aku? Nak apa?" soal Hanbin.

Hyebin baru tersedar yang dia masih di hadapan bilik kembarnya itu.

"Mana ada, aku nak turun bawah lah," nafi Hyebin.

"Turun bawah, tangga kat situ Hyebin. Ini bilik aku," Hanbin mencubit pipi kembarnya.

"Ke kau nak intai kitorang?" soal Hanbin mengusik.

"Intai korang? Buat apa? Ingat aku takde kerja ke?" soal Hyebin kembali.

"Dia cemburu kut sebab dia sorang-sorang je, takde kawan," Jeonghyeon yang baru keluar bersuara.

"Tch, biar lah sorang-sorang daripada ada kawan macam kau,"

Hanbin yang melihat wajah menyampah adiknya itu ketawa perlahan.

"Kitorang nak keluar ni, pergi makan aiskrim. Kau nak ikut?" soal Hanbin, cuba memancing.

"Nak!" sahut Hyebin teruja.

"Eleh, tadi kata sorang-sorang lagi okay," Jeonghyeon bersuara lagi.

"Suka hati lah! Hanbin, aku tukar baju dulu tau!" Hyebin berlari masuk ke bilik.

HimWhere stories live. Discover now