Hyebin yang baru selesai mencuci pinggan itu melangkah ke ruang tamu. Bibirnya dicebikkan melihat Hanbin dan Jeonghyeon yang duduk di sofa bertentangan kedua orang tuanya.
"Hek eleh, dia ni tak nak balik rumah sendiri ke?" soalnya tidak puas hati.
"Hyebin, sini lah. Kita tengok drama ni sama-sama," Tuan Park memanggil anak bongsunya itu.
Hyebin menghampiri mereka, dan dia duduk di antara ibu dan bapanya. Matanya tertancap pada skrin televisyen di hadapan mereka.
Entah drama apa yang ditonton mereka, dia tidak tahu. Dilihatnya kedua ibu bapanya begitu seronok menonton. Hanbin dan Jeonghyeon pula, mereka sekadar menjadi peneman dan sibuk dengan telefon bimbit masing-masing.
"Omma, cantik kan dia tu,"
Hyebin menjerit teruja melihat iklan produk kecantikan yang baru muncul. Pelakon wanita yang berusia lewat 40an itu tampak sangat cantik bila menggunakan produk yang dipromosikan.
"Mesti anak dia pun cantik macam dia," puji Hyebin lagi.
"Mesti lah. Anak dia mesti kacak juga," Puan Park tersenyum.
"Cakap macam Omma pernah jumpa je. Tapi kan Omma, bukan ke dia dah bercerai? Dia ada anak ke? Tak nampak macam ibu orang pun," soal Hyebin.
Siapa tidak kenal pelakon cantik Jin Hyemi itu. Walau usianya hampir separuh abad, kulit wajahnya begitu cantik persis orang muda. Malah dia juga terkenal dengan lakonannya.
Dia tidak lah begitu minat, cuma dia suka melihat wanita itu. Dan dari apa yang pernah dia baca di internet, pelakon wanita itu sudah bercerai dengan suaminya tujuh tahun lepas di saat popularitinya sedang memuncak.
"Hyebin ah," Puan Park tiba-tiba memanggil namanya.
"Wae?" soalnya hairan.
Kenapa tiba-tiba suasana menjadi senyap. Dia memandang Hanbin yang sedang menjelingnya tajam.
"Apa?" soal Hyebin keliru.
Dia kemudian terpandang ke arah Jeonghyeon yang menyimpan telefon bimbit dan tiba-tiba berdiri.
"Aunty, Uncle, Jeonghyeon balik dulu lah," Jeonghyeon meminta diri.
"Dah nak balik? Tidur je lah kat sini, esok kan cuti," pelawa Puan Park.
"Omma ni, biar lah dia balik rumah dia," ujar Hyebin.
"Park Hyebin!" Tuan Park memandang anak perempuannya itu tajam.
"Takpe, Jeonghyeon memang nak balik dah pun. Selalu sangat tidur kat sini," Jeonghyeon tersenyum samar.
"Kalau macam tu, hati-hati bawa motor tu. Jangan laju sangat," pesan Puan Park.
Jeonghyeon tersenyum dan mengangguk. Hanbin meminta izin dari orang tuanya untuk menghantar Jeonghyeon ke luar.
"Hyebin, naik dulu lah. Dah mengantuk," Hyebin turut meminta diri.
Saat dia ingin naik ke bilik, sempat dia melihat Hanbin yang memeluk bahu Jeonghyeon melalui pintu rumah yang sedikit terbuka.
"Tch, sedih lah tu boyfriend dia tak bermalam kat sini,"