"Omma, awal balik harini?"
Hyebin menegur Puan Park yang sedang berada di dapur itu.
"Appa kamu ni haa, tiba-tiba kata teringin sup ayam Omma masak. Kena lah balik awal,"
Puan Park yang sedang sibuk menyediakan bahan untuk memasak itu bersuara.
"Omma pergi pasaraya tadi? Ada beli susu pisang?" soal Hyebin.
"Susu pisang? Ada, kat dalam peti sana,"
"Yahoo!"
Hyebin dengan terujanya berlalu ke peti ais. Puan Park yang melihat hanya menggelengkan kepalanya. Hyebin dengan susu pisang, memang tak boleh dipisahkan.
"Takde pun! Omma tipu Hyebin ya?" soal Hyebin.
Hilang sudah nada cerianya tadi. Dia kini terduduk di hadapan peti ais yang terbuka dengan wajah cemberutnya. Sungguh dramatik sekali.
"Tipu apanya? Omma beli lah tadi. Dua macam biasa," Puan Park kini menghampiri anaknya.
Dia ikut melihat ke dalam peti ais. Memang tiada minuman kesukaan anaknya itu.
"Omma, buat apa?"
Puan Park menoleh bila mendengar suara Hanbin. Saat itu, baru dia teringat sesuatu.
"Hyebin cari susu pisang dia tapi tak jumpa," beritahu Puan Park.
"Park Hanbin, baik mengaku, kau yang curi kan?" soal Hanbin.
"Mana ada, aku minum satu je. Lagi satu-,"
"Kau yang curi?"
Hyebin laju memotong percakapan kembarnya bila melihat Jeonghyeon di sebelah Hanbin memegang susu pisang yang sudah tinggal separuh.
Melihat itu, baru lah Pun Park sedar sesuatu.
"Ya Tuhan, macam mana Omma boleh lupa? Patutnya Omma beli tiga tadi. Lupa yang sekarang ni Hyebin pun ada sekali,"
"Omma! Sampai hati lupa Hyebin,"
"Maaf lah sayang. Selalu Omma beli untuk Hanbin dan Jeonghyeon je," Puan Park mengusap bahu Hyebin.
"Susu pisang je Bin, nanti aku belikan sepuluh untuk kau. Okay?" Hanbin cuba memujuk.
"Tak nak lah, nak merajuk! Sampai hati orang dalam rumah ni lupakan Hyebin,"
Puan Park menggelengkan kepalanya melihat Hyebin yang berlari ke tingkat atas itu. Pandangannya jatuh pada Jeonghyeon yang hanya diam sejak tadi.
"Maaf lah Jeonghyeon sebab kena tengok perangai Hyebin yang macam tu," ujar Puan Park.
"Takpe Aunty,"
"Kamu jangan balik lagi ya? Makan malam sekali nanti,"
Jeonghyeon sekadar mengangguk sebelum dia dan Hanbin pergi ke ruang tamu.
"Yaa, kembar kau tu okay ke? Dia tak mati kalau tak dapat susu pisang?"
"Takpe, biarkan dia. Nanti aku suruh Appa belikan yang baru untuk dia,"
Jeonghyeon yang mendengar itu menjungkitkan bahunya. Kalau macam tu, kurang lah sikit rasa serba salah dia.