18

50 10 6
                                    

Hyebin menutup pintu pagar setelah masuk. Dia baru pulang dari keluar bersama Hyojeong. Saat ingin masuk ke rumah, dia terpandang Jeonghyeon yang sedang mencuci motosikal miliknya.

"Tch, dia betul-betul buat rumah ni macam rumah dia," ujar Hyebin perlahan.

"Apa tengok-tengok?"

Jeonghyeon yang perasan dirinya diperhatikan menyoal gadis itu.

"Kau ni memang plan nak tinggal kat sini terus ke apa?" soal Hyebin kembali.

"Ya lah. Parents kau kan dah sayang aku," balas Jeonghyeon selamba.

"Tch, perasan!"

"Eh betul lah, Appa kau yang cakap kat aku, buat rumah ni macam rumah sendiri. Kau apa tahu?" soal Jeonghyeon lagi.

"Haa dah mula lah tu, bergaduh je kerja korang!"

Hanbin yang baru keluar dari rumah bersuara sambil berjalan menghampiri mereka. Di tangannya ada dua susu pisang dibawa bersama.

"Untuk aku kan?"

Laju Hyebin mencapai susu pisang di tangan Hanbin lalu terus diminumnya.

"Yaa, itu aku punya lah!" Jeonghyeon menjerit geram.

"Ada nampak macam aku kisah?" Hyebin menjelir lidah ke arah lelaki itu.

Jeonghyeon yang berang bertindak menghalakan hos air ke arah Hyebin. Dan seperti yang dijangka, gadis itu terkejut dengan tindakannya.

"Oops, sorry. Aku ingatkan kau pokok pisang tadi,"

"Yaa! Kau memang sengaja kan!"

Hyebin terus menerpa ke arah lelaki itu dan cuba merampas hos paip. Namun Jeonghyeon dengan segera mengelak.

"Tak guna! Sini kau serigala tua!"

Dia berusaha merampas hos itu dari tangan Jeonghyeon dan lelaki itu berterusan mengelak.

"Kejar lah kalau dapat!" Jeonghyeon menghalakan lagi air ke arah Hyebin.

"Yaa, Park Hanbin! Kau nak tengok je ke?" Hyebin menjerit memanggil kembarnya.

Hanbin yang ketawa dari tadi itu segera menyertai mereka.

"Sorry lah Bin, tapi kali ni aku satu team dengan Leejeong,"

Hanbin bergerak ke arah Jeonghyeon dan mereka berdua mula mengusik Hyebin dengan menyerangnya menggunakan air.

"Yaa, mana aci dua lawan satu!" bentak Hyebin geram.

"Aci tak aci lah, lawan tetap lawan!"

Dan petang itu, halaman rumah keluarga Park itu dipenuhi dengan jeritan Hyebin dan suara tawa Hanbin serta Jeonghyeon.

HimWhere stories live. Discover now