Tatkala masa dan waktu menyulitkan hari Reyyana Adlyna. Tanpa dia sedar, ada seseorang jejaka yang selalu ada di belakangnya tanpa mengira masa dan waktu. Semasa dis berada dalam keadaan susah dan senang. Dia hadir. Dia hadir membawa sinar di dalam hidupnya. Cuma Reyyana Adlyna yang leka dengan kehadiran jejaka itu di dalam hidupnya.
Reyyana Adlyna menyakakan hadirnya Tengku Raykal Arsyad di dalam hidupnya dapat mengubah dirinya. Namun, tanpa Reyyana Adlyna sedar ada sesuatu yang terselit dan tersembunyi di antara mereka berdua. Ibarat venom in yang berlahan – lahan mengalir dalam darah mereka. Umpama racun yang berlahan-lahan mengahancurkan segala – galanya.
Terlalu banyak rahsia yang tersembunyi di antara mereka berdua yang tak mampu di rungkaikan walau dengan apa-apa cara pun. Meskipun sulit untuk mendapatkan jawapan.Reyyana Adlyna tidak pernah berhenti untuk mencari kepastian dan jawapan untuk kesemua soalan yang ada di fikirannya berkaitan dengan jejaka itu. Mungkin rahsia itu ada kaitan dengan keluarga Reyyana Adlyna? Atau mungkin juga rahsia itu mampu menghancurkan dan memusnahkan segala-galanya?
Disebabkan Tengku Raykal Arsyad yang selalu ada bersama Reyyana Adlyna membuatkan dirinya berasa selesa bersama. Sampaikan timbulnya rasa cinta dan sayang tanpa di duga.
Namun, apabila semuanya terbongkar tiada satu pun alasan dan jawapan yang mampu Reyyana Adlyna terima. Perasan sedih dan kecewa sahaja yang mampu dia rasakan. Sayang? Cinta? Semuanya hilang sekelip mata. Kekecewaan itu mampu membunuh rasa sayangnya.
Rasa cinta dan sayang yang pernah ada itu lesap! Hilang! Sekelip mata. Disebabkan kekecewaan dan hilangnya rasa percaya antara satu sama lain. Semua rasa cinta dan sayang yang pernah ada menjadi pudar dan menghilang. Semakin lama, rindu yang teramat membuatkan dirinya tak mampu untuk bertahan.
Tapi apabila rahsia dan persoalan terbongkar dan terjawab membuat hati Reyyana Adlyna hilang rasa cinta dan sayang yang pernah ada. Hati menjadi kosong seolah-olah tiada lagi harapan bersama.
Dapatkah mereka mengubah takdir mereka? Mampukah rasa cinta dan sayang yang masih ada itu dapat menyelamatkan hubungan mereka? Masih adakah jalan untuk hati mati Reyyana Adlyna hidup kembali?Namun, tanpa mereka sedar ternyata ada keadilan yang tersembunyi di sebalik segala-galanya yang mampu menyelamatkan dan menyatukan mereka berdua semula.
I can let you in my dream if I can't be able with you.. We drink the poison our minds pour for us and wonder why we feel so sick.. Don't trust people by they're words but trust they're actions.. – Reyyana Adlyna
My darling, you will never be unloved by me you are too well tangled in my soul sayang.. I love.. You.. – Tengku Raykal Arsyad
I doesn't know what is the meaning by love but when you come to my life You teach me what means by love, feeling of affection and I feel in love with you...– Reyyana Adlyna
You drew memories in my mind, I could erase.. You painted colours in my heart.. I could never replace.. I can't see you hurt again.. Let's change it.. Let's open new book and new story.. Just forget about past.. I love you sayang.. – Tengku Raykal Arsyad
He loves her more than he'll ever know, and she loves him more than he'll ever show..
Sunset are proof that endings can often be beautiful too..
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...