(SPECIAL CHAPTER OF SECRET BETWEEN US)
3 TAHUN SELEPAS ITU....
Berlari-lari sepasang kekasih yang terlihat sungguh romantik dan indah di pandangan orang di sekeliling pasangan kekasih itu. Matahari yang mula terbenam itu lagi membuatkan pasangan kekasih itu berasa sungguh ceria.
Sambil berlari di kawasan pantai yang lapangan itu. Kedua pasangan kekasih itu melihat pandangan yang sungguh cantik di tepi mereka sepanjang lari mereka berdua itu.
Matahari yang mula terbenam itu membuatkan suasana di situ menjadi sungguh romatik untuk kedua pasangan kekasih itu. Langit yang mula bertukar warna jinga kekuningan membuatkan gadis itu berhenti daripada larian yang di buatnya dan pasangan.
Gadis itu melihat ke arah laut yang memantulkan cahaya-cahaya kuning dan langit biru berubah menjadi jinga kekuningan atau di kenali sebagai sunset.
Manakala jejaka yang merupakan pasangan kepada gadis itu turut berhenti daripada larian yang mereka cipta itu. Mula melihat ke arah yang langit yang semakin cantik dengan warna jinga kekuningan itu. Rasa yang tidak mampu jejaka dan gadis itu ungkapkan.
Perlahan-lahan jejaka itu berjalan menuju ke arah gadis itu yang merupakan pasangannya. Manakala, gadis itu masih leka dengan keindahan langit yang berwarna jinga kekuningan itu. Warna jinga kekuningan itu memukau pandang gadis itu sehingga gadis itu tidak perasan yang jejaka itu sudah berada di sebelahnya.
"Melissa?" gadis itu melihat ke arah pasangan. Gadis yang bernama Irrien Melissa merupakan pasangan buat jejaka itu. Hanya Irrien Melissa sahaja yang mampu hati jejaka itu menerima. Tiada dua atau yang lain bagi jejaka itu. Hanya Irrien Melissa sahaja yang mampu membuka hati jejaka itu yang sudah lama tiada pasangan.
Hadirnya Irrien Melissa di dalam hidup jejaka itu banyak merubah segala-galanya. Penampilan dan sikap jejaka itu. Setelah 3 bulan Irrien Melissa menjadi pasangan kekasih buat jejaka itu. Yang selalu ada pada waktu jejaka itu susah dna senang. Terima kekurangan dan kelebihan jejaka itu. Yang membuat jejaka itu merasakan Irrien Melissa yang tepat untuk jejaka itu.
Jejaka itu mula duduk melutut dan menghadapankan satu kaki jejak itu. Jejaka menghadiahkan senyuman yang ikhlas sambil memandang sekilas wajah Irrien Melissa yang merupakan pasangan kekasih jejaka itu.
Cara jejaka itu seperti ingin.... Tidak mungkin.. Atau ya? Hati Irrien Melissa mula berdebar-debar tak henti. Semakin kuat degupan jantung Irrien Melissa apabila melihat tindakkan jejaka itu.
Seluruh badan Irrien Melissa mula bergetar dan degupan jantung menjadi semakin kuat. Tak kala itu gedupan nadi Irrien Melissa pula laju. Terlanpau laju sampai Irrien Melissa dapat merasakan degupan nadi dia itu. Jantung Irrien Melissa pula seperti ingin tercabut apabila melihat perlahan-lahan pasangan kekasih Irrien Melissa itu mula mengeluarkan sesuatu daripada poket seluar jejaka itu.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...