Semakin lama, semakin sukar untuk dia mencari identity perempuan yang bernama Clara itu. Tiada langsung clu atau bukti yang di dapat sepanjang pencariannya.
"Ishh!! Mananya!" geram Isaac Raiden. Berselerak meja kerja Issac Raiden akibat terlalu banyak fail-fail dan documents yang ada kaitan dengan Clara. "Kenapa tak ada satu pun yang boelh tolong aku?! Siapa kau ha Clara?!!" ujar Isaac Raiden. Issac Raiden menolak segala documents yang ada di atas mejanya dari kiri ke kanan dan kanan ke kiri.
Knok!
Knok! knok!!
"Siapa pula ni?!" ujar Isaac Raiden. Issac Raiden bagun daripada tempat duduknya dan berjalan ke arah pintu biliknya. Terlihat Uncle Alexzen yang datang dengan sebungkus pasta carbonara. Dengan bau pasta carbonara yang sangat kuat tu dapat membuatkan Isaac Raiden melupakan sekejap masalah yang di hadapinya sebentar tadi.
"Issac, Boleh Uncle masuk??" ujar Uncle Alexzen. Issac Raiden bergerak ke arah kanan agar dapat memberikan sikit ruang untuk Uncle Alexzen masuk ke bilik kerjanya itu.
Selepas selangkah kaki Uncle Alexzen melangkah masuk ke bilik kerja Issac Raiden. Terbeliak matanya. Dapat dilihat oleh Uncle Alexzen bahawa bilik kerja Isaac Raiden tidak lagi teratur. Fail-fail dan documents berselerak di lantai bilik kerja Issac Raiden.
"Apa yang dah jadi ni? Issac?? Isaac okay ke tak? Isaac, Kalau Issac ada apa-apa problem boleh je cerita dekat Uncle." ujar Uncle Alexzen. Uncle Alexzen cuba untuk menengangkan hati Issac Raiden dengan menawarkan dirinya sebagai tempat untuk Issac Raiden untuk mengadu masalahnya atau meluahkan perasaannya kepada dirinya.
Isaac Raiden mengeluh kasar. Rambut yang serabai di dahinya itu di selak kasar ke belakang. "Issac serabut la Uncle. Tak ada langsung pasal Clara yang Issac Raiden jumpa." mengadu Issac Raiden. Selama seminggu dia berusaha untuk cari maklumat tentang Clara tapi tiada langsung yang dapat dia jumpai.
"Isaac cukup tidur tak? Kenapa mata Isaac merah-merah? Bawah mata tu! Kenapa lebam-lebam? Isaac ada gaduh dengan orang ke tak cukup tidur?" soal Uncle Alexzen. Risau Uncle Alexzen melihat Isaac Raiden seperti itu.
Isaac Raiden langsung tidak jawab pertanyaan Uncle Alexzen. Uncle Alexzen berasa bertambah risau dengan keadaan Issac Raiden itu."Isaac okay tak ni? Kalau ada masalah cerita je. Apa problem yang buat Isaac susah sangat nak cari maklumat pasal Clara tu?" soal Uncle Alexzen.
Bersungguh-sungguh Uncle Alexzen menyakinkan Isaac Raiden . Namun Isaac Raiden hanya mendiamkan diri. Isaac Raiden hanya merenung lantai bilik kerjanya itu. Dia langsung tidak pandang ke arah Uncle Alexzen.
Uncle Alexzen meletakkan pasta carbona itu di atas meja kerja Issac Raiden yang ada bersebelahan dengan tempat yang Issac Raiden berdiri. "Kalau Issac lapar, Issac makan tau. Uncle ada kerja. Uncle pergi dulu ya?" ujar Uncle Alexzen. Issac Raiden hanya terdiam dan membisu di situ.
Uncle Alexzen membuat ke keputusan untuk pulang dan meniggalkan Issac Raiden seorang diri dalam bilik kerjanya itu. Uncle Alexzen tahu jika dia di situ dia langsung tak boleh ubah ego dan sikap yang ada dalam diri Isaac Raiden itu.
Dari awal lagi, semasa Uncle Alexzen masuk ke dalam bilik kerja Issac Raiden itu. Tak ada langsung pergerakan atau reaksi wajah daripada Isaac Raiden sehingga sebelum di keluar daripada bilik itu.
SETELAH 3 HARI SELEPAS ITU...
Semasa Reyyana Adlyna hendak pergi ke cafe favouritenya. Sedang focus dia berborak bersama Uncle Alexzen. Dia tidak perasan ada orang yang berada di laluan pemanduannya. Tanpa sengaja, Reyyana Adlyna terlanggar seorang jejaka yang melintas di depan mall yang berhampiran dengan kawasan yang Reyyana Adlyna hendak pergi.
Jejaka itu terkejut dan terkedu apabila secara tiba-tiba seorang gadis yang memandu kereta lamborghini huranca berwarna hitam yang hampir melanggar dirinya.
Dengan badan sasa dan tegapnya itu. Jejaka itu sempat menyempap di kereta lamborghini huranca warna hitam itu. Reyyana Adlyna berasa sangat terkejut dia lalu memberhentikan kereta lamborghini huracan warna hitam miliknya itu di situ.
Reyyana Adlyna membuka pintu keretanya dan melihat ke arah jejaka yang telah di langgar oleh dirinya tanpa sengaja. "Are you okay?" ujar Reyyana Adlyna.
Jejaka itu memalingkan kepalanya ke arah Reyyana Adlyna yang dah berdiri di hadapannya. Tangga Reyyana Adlyna di hulurkan untuk membantunya bangunan daripada tempat itu.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...