26 TAHUN SELEPAS ITU..
PUKUL 3AM.. Alexzen tersedar dari tidurnya akibat mimpi daripada kisah silamnya terungkit semula. Sungguh dia menyesal atas perbuatan keji dan kotor yang telah di lakukan olehnya di masa lalu.
"Abang? Kenapa ni? Abang okay?" soal Merynda. Terkejut Merynda apabila suaminya tiba-tiba bagun daripada tidur tanpa sebab. "Nothing my love." Alexzen terpaksa menipu isterinya, Merynda agar Merynda tidak risau tentangnya.
Dari sejak kecil lagi Alexzen di ajar menjadi seorang yang bertanggungjawab dan berdikari. Sudah banyak perkara-perkara yang telah di harungi. Pahit dan manis dia tempuhi tanpa menyoalkan takdirnya.
Hari demi hari dia tempuhi tanpa menyesal. Dia hanya redha dengan takdir-takdirnya yang telah di tentu kan oleh Allah.
Sejak kehadiran Merynda dalam hidupnya. Alexzen merubah dirinya daripada dulu seorang mafia yang kejam menjadi seorang lelaki yang penyanyang. Kehadiran Merynda juga mengubah hidup dia daripada seorang yang beragama kristen ke agama islam.
Setiap kali Alexzen berjumpa dengan Merynda setiap kali itu juga dia ingin memiliki Merynda. Di sebabkan itu, Alexzen membuat keputusan untuk masuk ke agama islam dan meniggalkan agama kristin.
Sekarang Alexzen baru tahu macam ini lah perasaan adik perempuannya, Alexzandara yang terlalu mencintai Zafran. Alexzandara sanggup melakukan apa-apa sahaja untuk Zafran. Sehingga Alexzandara terkorban dalam tragedi kebakaran yang sangat mengejutkan bagi Alexzen.
Dia tak sangka begitu cepat Alexzandara pergi meninggalkannya. Jika dia tahu benda itu akan terjadi. Dia sanggup menggantikan tempat Alexzandara dengan dirinya. Sungguh dia sayangkan adik perempuanjya yang seorang itu.
Merynda merupakan seorang pelajar kolej yang ingin mencari kerja sambilan yang boleh dia lakukan. Namun, pada suatu hari selepas Merynda pula daripada tempat kerjanya. Tanpa sengaja dia terlanggar seorang lelaki yang berbaju merah dan berseluar hitam. Lelaki itu ialah Alexzen.
Sejak itu lah semuanya bermula. Bermula di mana Alexzen ingin masuk ke agama islam. Dia berasa sungguh menyesal kerana tidak masuk agama islam sama-sama dengan adiknya, Alexzandara. Jika dulu dia masuk agama islam. Mesti sekarang dia dah boleh meminang Merynda dengan lebih awal.
Jujur Alexzen takut jika Merynda menerima lamaran daripada orang lain. Dia sayangkan Merynda sepenuh jiwannya. Dia tidak rela melihat Merynda berkahwin dengan orang lain. Sungguh kecewa hatinya jika itu berlaku
Disebabkan itu, Alexzen membuatkan keputusan untuk memeluk agama islam dan terus meminang Merynda. Merynda yang sangat kagum dengan usaha Alexzen untuk menjadikan dirinya sebagai isterinya. Menyetujui pinangan Alexzen itu.
Bahu Alexzen di tepuk berkali-kali agar Alexzen tersedar daripada lamunannya. "Kenapa abang tiba-tiba bangun ni?" soal Merynda. Risau Merynda melihat suaminya, Alexzen yang bangun secara tiba-tiba itu. Namun, soalan Merynda tidak dibalas.
Alexzen melihat sekilas ke arah isterinya, Merynda yang melihat ke arah dirinya itu.
"Merynda, meeting you was a nice accident. When I first met you, my heart started to get interested in you. Without me knowing I've fallen in love When I first met you, my heart started to get interested in you. Without me knowing I've fallen in love with you. " luah Alexzen.
"Your smile, your eyes and your laugh Make me fall in love with you deeper. And that no other woman can replace you in my heart. Your are the one that one I want. The one that I last pray in my last dua." luahan Alexzen lagi.
"And so I pray for you, for us to br together until our last breath. Wherenever this heart of mine misses you, I pray for you cause that's all I can do. And even I'm not by your side, just know that my prays will be.." luahan Alexzen sangat menyentuh hati isterinya, Merynda.
"I always waiting for you to be mine. Day by day I won't stop to pray for us. I believe no matter how long it takes cause halal love is always worth the wait." Tatkala itu, Alexzen menarik Merynda dalam dakapannya.
"It's not a dream to be with you but it's pray. I love you so much mi amor. Trust me only you in my heart. And no one can change you in my heart. Ti amo moglie mia." bisik Alexzen. Merynda yang separuh sedar itu hanya mampu tersenyum sebelum matanya tutup sepenuhnya.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...