Secret Between Us|Chapter 44

68 10 0
                                    

Qalish menggelengkan kepalanya. Qalish tidak demam tapi dia sengaja nak bermanja-manja dengan Zayn. Bukan senang Qalish tu nak bermanja-manja dengan orang. Memang tak pernah pun Qalish tu bermanja-manja.

Bukan apa Qalish bersikap manja pada hari ni. Tapi dia sahaja nak merasakan seseorang untuk membelai dirinya. Zayn melihat atas bawah Qalish tu. Zayn masih tak percaya dengan tindakkan Qalish yang manja itu. Tertanya-tanya di hati Zayn jika Qalish ni bukan la Qalish yang kawan, Zayn itu.

Mungkin ada seseorang yang menyamar menjadi Qalish? Zayn pun tidak pasti dengan itu. Mungkin hanya firasat Zayn. Mungkin firasatnya begitu kerana perangai Qalish yang lain. Dan tidak seperti yang Zayn kenal dulu.

"Makan jom! Aku belanja nak? Aku lapar sangat ni. Pagi tadi aku tak sempat nak breakfast. Sebab nak meeting dengan kau la! So.. Please..." merayu-rayu Qalish kepada Zayn yang masih berdiri di depan Qalish itu.

Zayn hanya mampu diam sambil mengarukan kepala Zayn yang tidak gatal itu. Zayn tidak tahu apa yang patut dia katakan kepada Qalish. Hati Zayn berasa kesian dengan Qalish yang tidak makan breakfast sebab nak meeting dengan Zayn. Tapi dalam masa yang sama. Zayn berasa malas nak pergi ke mana-mana.

Qalish melihat ke arah kawan baiknya, Zayn dengan muka yang sedih. Satu je pandangan Qalish melihat Zayn yang langsung tiada apa-apa riaksi daripada tadi. Yang membuatkan Qalish merasa kecewa dengan tindakkan kawna baiknya itu, Zayn.

Zayn Haikal merupakan seorang usahawan yang berjaya daripada bidang ekonomi dan pasaran. Semua hasil buatan yang berjenama ZYN itu berjaya di pasarkan ke merata tempat di seluruh Semenanjung Malaysia dan Barat Malaysia.

Jualan yang di hasilkan daripada Syarikat ZYN sangat lah laris di pasaran buat masa itu. Dan kini, produk yang di keluarkan daripada Syarikat ZYN atau berjenama ZYN sangat laku di pasaran.

Peningkatan keuntungan Syarikat ZYN semakin meningkat secara me dada yang membuatkan Syarikat ZYN menjadi sangat famous. Bukan itu sahaja, Syarikat ZYN juga terkenal dan laris di sebelah Europe. Yang membuatkan Syarikat ZYN terpaksa membuka satu lagi company di sebelah Europe.

"Makan? Kau belanja? Biar betul? Sejak bila Tengku Qalish Afhan menjadi pemurah ni? Ada apa-apa ke? Atau otak kau hilang kejap? Uh??" sengaja Zayn mengajing kawan baiknya itu, Qalish. Zayn memang sahaja nak menyakitkan hati Qalish. Bukan apa dah lama tak tengok Qalish tu marah.

Bukan main dulu Qalish tu yang hanya tahu serious. Serious je 24 jam. Katanya tiada masa nak bermanja-manja. Manja tu untuk orang yang yang tak matang je. Kata Qalish sewaktu ketika dulu.

Kini, dia pula yang nak bermanja-manja macam baby depan Zayn tu. Tak boleh jadi! Tak best la tengok Qalish perangai mengada-ngada ni. Sepatutnya, Qalish ni bermanja-manja dengan awek Qalish. Bukannya Zayn itu. Ke Qalish ni.. Gay? Omg!! Tiada sesiapa yang tahu.

"Ala.. Kau ni! Ajak makan pun tak! Aku bagi kasut ni baru kau tahu! Dah jom!" tiba-tiba sahaja mood manja Qalish itu hilang. Sekelip mata sahaja. Macam lesap di tiup angin. Zayn hanya mengagukkan sahaja kepalanya. Tak kala itu, perlahan-lahan ketawa Zayn pecah melihat wajah Qalish yang sudah berubah dingin semula.

Qalish akhirnya bagun daripada tempat duduknya dan menarik tangan Zayn agar mengikuti Qalish kemana sahaja Qalish akan pergi nanti. Tapi Zayn sudah emnduga terlebih dahulu. Zayn tahu Qalish sekarang ini akan menuju ke arah Cafe favourite Qalish dan Zayn.

Cafe yang tidak jauh daripada RA Holding dan Syarikat ZYN. Cafe yang selalu Qalish dan Zayn menjadikan tempat lepak mereka pada waktu lapang. Jika ada waktu free mereka akan datang secara sendiri atau berdua di cafe itu. Cafe itu merupakan Cafe Meon.

Selain daripada cafe itu menjaul meninum dan desert. Cafe itu turut meletakkan beberapa ekor kucing yang dapat menarik pelangan datang ke Cafe Meon itu.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now