IN MALAYSIA...
SELEPAS MEETING, "Semua boleh bersurai. Fakil, you stay." ujar Tengku Qalish Afhan. Fakil menganggukkan kepalanya lalu duduk semula di kerusinya."Yes, bos? Ada apa-apa masalah ke?" ujar Falik. Falik melihat sekilas wajah bosnya itu, Tengku Qalish Afhan. Muka bosnya kelihatan tegang dan baran.
Knok!
Knok!
Tersentak mereka berdua apabila mendengar bunyi ketukkan pintu kaca bilik meeting itu. Tatkala itu, terlihat susuk tubuh lelaki yang berpakai baju kemeja biru gelap dan berseluar hitam. "Mr. Raykal? Mr. Raykal kenapa datang sini?" ujar Fakil.
Fakil melihat semula kearah bosnya. Adakah bosnya yang memanggil Tengku Raykal Arsyad ke sini? Atau hanya kebetulan? "Tinggalkan kami di sini. Awak boleh keluar Falik." ujar bosnya, Tengku Qalish Afhan. Falik hanya turuti sahaja arahan daripada bosnya.
Setelah melihat Falik keluar daripada situ. Tengku Raykal Arsyad mulakan langkahnya menuju ke kerusi yang berdekatan dengan adik bongsunya, Tengku Qalish Afhan.
"Ada apa kau datang sini? Kau tak ada kerja ke hari ni? Tak busy??" ujar Tengku Qalish Afhan. Tengku Raykal Arsyad hanya tersenyum melihat adik bongsunya, Tengku Qalish Afhan. "Qalish.. Kau ni macam tak biasa pula tengok abang kau ni datang sini. Aku tak ada banyak kerja sangat." ujar Tengku Raykal Arsyad.
Tatkala itu, tangan kanan Tengku Raykal Arsyad menupuk-nepuk bahu kiri adiknya, Tengku Qalish Afhan. Adiknya, Tengku Qalish Afhan hanya melihat sahaja abangnya itu, Tengku Raykal Arsyad. Macam dia tidak tahu perangai abang dia ni. Kalau datang tempat kerjanya mesti ada sahaja nak mengusik dirinya.
"Kau ni Raykal. Tak boleh ke kalau sehari tak kacau aku? Tak cukup-cukup ke dekat rumah kau kacau aku? Ni dekat tempat kerja pun ke??!" bebel Tengku Qalish Afhan. Tengku Raykal Arsyad dapat melihat adiknya, Tengku Qalish Afhan yang mula marah. Urat-urat di leher Tengku Qalish Afhan mula timbul.
Tengku Raykal Arsyad hanya menggelengkan sahaja kepalanya. Tatkala itu, terukir satu senyum nakal di bibir Tengku Raykal Arsyad. Dia suka melihat adiknya mengamuk dan marah. Terasa lawak melihat adiknya, Tengku Qalish Afhan seperti itu.
"Tak, aku memang saja nak kacau kau. Aku suka tengok kau macam ni. Terhibur tau! Terima kasih tau sebab selalu hiburkan aku." ujar Tengku Raykal Arsyad. Semakin geram Qalish melihat abangnya, Tengku Raykal Arsyad yang macam minta kena lempang dari dirinya.
Cengkaman di kerusi milik Tengku Qalish Afhan itu di ketatkan. Rasa geramnya semakin membuak-buak. Tengku Qalish Afhan rasa nak lempang dan nak tumbuk je muka abangnya itu, Tengku Raykal Arsyad.
"Uishh!! Takut woo!! Ini kalau abah tengok tu mesti bagi kau pelempang dulu sebelum kau bagi dekat aku." bebel Tengku Raykal Arsyad. Pecah tawa Tengku Raykal Arsyad. Adiknya itu sungguh lawak bagi dirinya.
Namun, Tengku Qalish Afhan bagai nak meletup melihat abangnya itu, Tengku Raykal Arsyad. Nak je dia baling fail-fail itu muka abangnya, Tengku Raykal Arsyad.
Tengku Qalish Afhan masih tetap sabar dengan perangai abangnya itu, Tengku Raykal Arsyad. Lagi satu ini bukan di rumah kalau dia nak mengamuk. Tengku Qalish Afhan perlu bersifat professional.
Manakala, Tengku Raykal Arsyad pula masih mengetawakan dirinya. "Kita gaduh dekat rumah lagi nak? Pukul 9 malam okay?" ujar Tengku Raykal Arsyad. Alakah terkejut Tengku Qalish Afhan dibuatnya apabila abangnya, Tengku Raykal Arsyad ingin bergaduh dengan dirinya.
Tengku Qalish Afhan melonggarkan sedikit tali heler yang di pakai di koler bajunya. Tengku Qalish Afhan berasa susah untuk bernafas kerana tali helernya yang sedikit ketat itu. Melihat adiknya, Tengku Qalish Afhan yang seperti itu. Tengku Raykal Arsyad membuat keputusan untuk keluar daripada bilik meeting itu.
"Bagus lah. Balik la! Semak je muka kau dekat sini!!" bebel Tengku Qalish Afhan. Tengku Qalish Afhan berasa sedikit lega di buatnya apabila melihat abangnya, Tengku Raykal Arsyad sudah keluar daripada bilik meeting itu.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomantikFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...